یکشنبه 1 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نیلسون؛ ناجی دروازه پرسپولیس، عابدزاده اهل برزیل!

سایت گل - نیلسون کورئا جونیور، برزیلی 37 ساله پرسپولیس یکی از مسن ترین بازیکنان لیگ ایران است. او 7 سال در ویکتوریا گیمارش و لیگ برتر پرتغال بازی کرده و از آنجا یک راست به فوتبال ما پا گذاشته است.او از کشوری می آید که همه ی مردمانش دوست دارند فروارد باشند و گل بزنند. اما نیلسون یکی از بهترین بازیکنان خارجی است که در چند سال اخیر به فوتبال ما آمده است. نیلسون در زمانی به پرسپولیس آمد که آمار فاجعه بار سال پیش دروازه بانهای این تیم به مانند سوهانی بر اعصاب پیش روی چشم هوادارانش قرار داشت. نیلسون در این سال خاکستری شاید اگر درون دروازه قرمزها جای نگرفته بود به یقین نتایج فاجعه بارتری برای پرسپولیس و ژوزه به وقوع می پیوست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برای دیدن تفاوت های نیلسون درون دروازه پرسپولیس با سایر گلرهای لیگ احتیاج نیست که شما یک کارشناس کارکشته فوتبال باشید، تنها کافی است که یکبار دیگر نیمه دوم بازی داماش – پرسپولیس را دوره کنید. او در تک به تک ها بسیار شجاعانه عمل می کند و بدون ترس به استقبال توپ و بازیکن حریف می رود. روی سانترها نمی ایستد و تنها نظاره گر باشد،بلکه با سرعت و ابته تیزهوشی از دروازه خارج می شود و توپ را روی سر مهاجم می بلعد! این کار او بیشتر از اینکه نمایانگر دید عالی و فرصت طلبی اش باشد، از هوش او حاصل می شود، چرا که کافی است در همچین موقعیت هایی دروازه بان اشتباه کند تا یک موقعیت پنجاه درصد را تبدیل کند به موقعیت صد در صد و دروازه ی خالی بدون سنگربان.

247474hp2.jpg
او در برابر داماش، یک بار توپ را از خط دروازه بیرون کشید و چندین بار در خروج های به موقع اش مهاجمان داماش را ناکام گذاشت. حضور اور در همه ی محوطه ی جریمه همیشه محسوس است و به مانند یک دفاع آخر در سیستم 3-5-2 یک جمع کننده ی تمام و کمال هم هست. نیلسون با اینکه زبان مدافعانش را نمی فهمد اما در ارتباط برقرار کردن با آنها هم معمولا موفق بوده و بنگر و جلال حسینی همیشه با او هماهنگ هستند. درباره او فقط باید افسوس خورد، یکی اینکه چرا اینقدر دیر به فوتبال ما آمد و دیگر اینکه چرا او ایرانی نیست، آن وقت مجبور نبودیم در هر شرایطی از وجود رحمتی در تیم ملی استفاده کنیم.

نیلسون در بازی مقابل داماش یک کلین شیت دیگر را گذرانید آن هم در آستانه داربی. اینکه چند سال دیگر مدارس فوتبال ما توانایی این را خواهند داشت تا دروازه بانی شش دانگ به مانند او تحویل دهند، به این راحتی ها قابل حدس نیست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016