شنبه 21 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

باقرزاده: توانایی میزبانی قهرمانی جهان را داریم اما نمی‌توانیم!

رئیس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به میزبانی ایران در مسابقات قهرمانی غرب آسیا گفت: این مسابقاتی رسمی است که با حضور حداقل دوازده - سیزده کشور برگزار خواهد شد.

فضل الله باقرزاده با یادآوری اینکه قاره آسیا در رشته شمشیربازی به چهار منطقه تقسیم شده است، به خبرنگار مهر گفت: غرب، شرق، جنوب و آسیای میانه مناطق چهارگانه قاره آسیا در شمشیربازی هستند. هر یک از این مناطق فدراسیون‌هایی مستقل دارند که سالیانه برگزار کننده مسابقاتی ویژه خود هستند.

وی که نایب رئیسی فدراسیون بسکتبال غرب آسیا را بر عهده دارد، تصریح کرد: فدراسیون شمشیربازی غرب آسیا از سال گذشته برگزاری رقابت‌های قهرمانی این منطقه را در تقویم سالیانه خود قرار داد. دوره نخست این مسابقات به میزبانی اردن برگزار شد و با رایزنی‌های انجام شده دومین دوره مسابقات هم به میزبانی ایران و در تهران برگزار می‌شود.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با تاکید بر اینکه مسابقات شمشیربازی قهرمانی غرب آسیا در رده سنی بزرگسالان مردان و همزمان در سه اسلحه سابر، اپه و فلوره برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: حداقل دوازده - سیزده کشور برای شرکت در این رقابت‌ها به تهران سفر می‌کنند. احتمال اینکه تمام کشورهای عضو در این مسابقات حضور داشته باشند، زیاد است.

نایب رئیس فدراسیون شمشیربازی غرب آسیا با بیان اینکه برای تعداد ورزشکاران شرکت کننده از هر کشور محدودیتی در نظر گرفته نشده است، یادآور شد: کشورهای عربی غرب آسیا مانند بحرین، سوریه، اردن، لبنان، امارات و قطر در شمشیربازی زنان فعالیت آنچنانی ندارند اما با قدرت در مسابقات مردان شرکت می‌کنند. بنابراین پیش‌بینی می‌شود مسابقات تهران در سطح بالایی برگزار شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


باقرزاده با اشاره به امکانات ایران برای برگزاری مسابقاتی در سطح بالاتر از غرب آسیا گفت: شمشیربازی ایران توانایی برگزاری رقابت‌های قهرمانی جهان را هم دارد اما نمی‌توانیم درخواستی در این زمینه داشته باشیم چون این رقابت‌ها همزمان در دو بخش مردان و بانوان پیگیری می‌شود. در مورد مسابقات قهرمانی آسیا هم با همین شرایط مواجه هستیم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید کرد: بنابراین تنها به میزبانی جام جهانی و مسابقاتی مانند غرب آسیا اکتفا می‌کنیم. البته این رقابت‌ها هم از رویدادهای رسمی هستند که بعضا در رنکینگ جهانی هم تاتیرگذارند.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین دوره مسابقات شمشیربازی قهرمانی غرب آسیا طی روزهای 31 فروردین‌ماه تا 3 اردیبهشت‌ماه سال آینده در تهران برگزار می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016