دوشنبه 23 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عصبانيت و ترک زورخانه توسط علی دايی به خاطر حضور رويانيان

علی دايی مراسم گلريزان اهالی ورزش را به خاطر حضور محمد رويانيان ترک کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، مراسم گلريزان برای اهدای کمک‌های مالی به اهالی نيازمند جامعه ورزش در حال برگزاری است. البته اين نشست که به ميزبانی فدراسيون ورزش‌های زورخانه‌ای و توسط محمدرضا طالقانی برگزار می‌شود با حاشيه‌ای همراه شده است.

در اين مراسم عبدالله موحد، عباس زندی، علی پروين، علی دايی، علی مطهری نماينده مجلس، غلامعلی حداد عادل، عليرضا دبير، بهرام افشارزاده، محمد نصيری، سيروس پور رييس اسبق فدراسيون کشتی و جمعی از پيشکسوتان و قهرمان‌های ورزشی حضور دارند.

اما وقتی اين مراسم به حاشيه کشيده شد که امير قلعه‌نويی پيشاپيش رويانيان در مراسم حضور پيدا کرد و علی دايی واکنش‌هايی از خود نشان داد. ابتدا همه تصور کردند اين واکنش به دليل حضور سرمربی آبی‌پوشان است، اما وقتی رويانيان پشت سر قلعه‌نويی وارد زورخانه شد، اين حضور با ترک ناگهانی زورخانه به همراه عصبانيت علی دايی همراه بود.

اين مراسم با اجرای حرکات نمايشی گروهی از سيستان و بلوچستان آغاز شد و با اجرای گروه بزرگسالان تهران در حال برگزاری است.

قرار است مبالغ جمع‌آوری شده توسط پيشکسوتان به اهالی نيازمند ورزش اهدا شود.

به گزارش ايسنا، رابطه علی دايی و محمد رويانيان مدت‌هاست تيره شده و حتی سرمربی فعلی راه آهن به خاطر مطالباتش از پرسپوليس از اين باشگاه شکايت کرده است.

***
علی دايی: با يک مراسم نمادين، آشتی نمی‌کنم
هميشه سر حقم ايستاده‌ام

علی دايی می‌گويد با کسانی که حقش را خورده‌اند، در يک مراسم نمادين آشتی نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، علی دايی در نشست خبری پيش از ديدار تيمش برابر سپاهان، درباره حضورش در مراسم گلريزان امروز گفت: بنا به دعوت آقای طالقانی در آن مراسم شرکت کردم، چون دوست داشتم با گود و زورخانه بيشتر آشنا شوم. در عمر ورزشی‌ام بيش از ۵ بار به زورخانه نرفته‌ام ضمن اينکه اين مراسم، گلريزان بود و هدف خيری داشت و من وظيفه خود دانستم که در آن مراسم حاضر شوم. خوب است که ما برخی مواقع به زورخانه‌ها سر بزنيم که با مرام و معرفت پهلوانی بيشتر آشنا شويم.

وی درباره دليل ترک مراسم گلريزان پس از ورود رويانيان گفت: من قرار نيست که وقت و ساعتم را با کسان ديگر هماهنگ کنم. زمانی که رويانيان به زورخانه آمد کار داشتم و بايد می‌رفتم هرچند اگر کار هم نداشتم نمی‌ماندم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ادامه خبرنگاری به دايی گفت که گويا اين مراسم علاوه بر هدف اصلی‌اش به دنبال آشتی دادن او و رويانيان هم بوده است. دايی در پاسخ گفت: اصلا اين طور نبوده است. هفته قبل هم گفتم که چند بار از سال پيش تاکنون دنبال طلبم از پرسپوليس بوده‌ام ولی متاسفانه کسی پاسخگو نبوده است. ديديد که معاون حقوقی پرسپوليس، مصاحبه‌ی کذبی داشت که خوشبختانه مصاحبه آقای کاشانی صحبت‌های من را تاييد و حقانيت من را ثابت کرد. من با کسانی که به دنبال پايمال کردن حقم باشند به هيچ عنوان کاری ندارم. وکيل من از آقای کاشانی خواسته بود که اگر حرف‌های من را تاييد می‌کند، بگويد که ايشان هم در نامه‌ای به وکيل من که اکنون هم موجود است تمام حرف‌های من را تاييد کرده است.

وی ادامه داد: مدارک صحبت‌های من را می‌توانيد از اداره ماليات يا آقای کاشانی که مديرعامل وقت پرسپوليس بود پيگيری کنيد. وقتی کسی پيش از بازی با ما سه بيانيه می‌دهد و عليه من صحبت می‌کند و به همين راحتی با آبروی من بازی می‌کند، نمی‌شود که با گرفتن يک مراسم نمادين، با او آشتی کنم. علی دايی از اين آدم‌ها نيست! هميشه سر حقم ايستاده‌ام و با کسانی که می‌خواهند حقم را پايمال کنند کاری ندارم.

در ادامه همان خبرنگار گفت: ولی می‌گويند که قرارداد شما بالاتر از سقف بوده است که دايی در ادامه گفت: اولا که متاسفانه اطلاعات شما ناقص است. دوما قراردادی که من بستم پيش از اجرای قانون سقف قراردادها بود. مهم‌تر اينکه من مانند خيلی‌ها قراردادم را پنهان نکرده‌ام. در اين فوتبال افرادی هستند که بالای ميليارد پول می‌گيرند و قراردادهای آنچنانی می‌بندند و آنوقت می‌گويند قرارداد من بالای سقف بوده است. مربی بعدی‌شان چقدر گرفته است؟ چيزی که می‌گويند اصلا حقيقت ندارد و حرف‌شان ريالی نمی‌ارزد. قرارداد من در فدراسيون فوتبال بسته شده و مطمئنا طبق قانون بوده است.

دايی ادامه داد:‌ بايد از من تشکر کنند که مبلغ واقعی قراردادم را گفته‌ام و مالياتش را هم طبق قانون می‌دهم. کسانی هستند که مبلغ واقعی قراردادشان را نمی‌گويند و از ماليات هم فرار می‌کنند. متاسفانه برخی فقط به دنبال اين هستند که برای کسانی که راه درست را می‌روند، مسئله ايجاد کنند.

وی در ادامه و در پاسخ به سوالی درباره پاداش عنوان شده در قراردادش گفت: آن طور که می‌گويند قرارداد ما دو بند نداشته است. اگر پرسپوليسی‌ها قرارداد داخلی دارند، نشان دهند. نامه آقای کاشانی به وکيل من کاملا روشن است. قرارداد ما قانونی و برای همه يکسان است. اگر قرار است به خاطر باخت کسی تنبيه شود،‌ طبق قانون من به عنوان سرمربی بايد اين تنبيه را درخواست می‌دادم. ضمن اين‌که پاداش قهرمانی ما در جام حذفی مسجل بود. با آن پرسپوليس دو بار قهرمان جام حذفی شديم و آن وقت آن‌ها عوض پاداش دادن جريمه می‌کنند. کجای قانون اين را نوشته است؟ چطور جريمه می‌کنند اما پاداش نمی‌دهند. متاسفانه اين افراد حساب و کتاب هم بلد نيستند! چون می‌گويند من را ۶۵ ميليون تومان جريمه کرده‌اند در حالی که ۱۰ درصد قرارداد من که ۵۰۰ ميليون تومان بود تنها ۵۰ ميليون می‌شود. نمی‌دانم آن‌ها با چه ماشين‌حسابی حساب کرده‌اند.

وی ادامه داد: من هرگز بدون مدرک و سند صحبت نمی‌کنم و آنقدر جرات و شجاعت دارم که اگر اشتباه کرده باشم عذرخواهی کنم. هيچ وقت فرار رو به جلو ندارم و هميشه به دنبال حق و حقوقم هستم. شما فقط حساب کنيد که با تورم موجود ۳۲۰ ميليون آن زمان من اکنون چقدر می‌شود و آن وقت ببينيد که آقايان چه مسائل واهی را بيان می‌کنند.

در ادامه خبرنگار ديگری از دايی پرسيد که آيا او با کاشانی ديدار کرده است؟ او در پاسخ گفت: من هرگز ديداری با کسی نداشته‌ام. ضمن اينکه قبلا هم گفته‌ام که بر سر حق و حقوق با کاشانی هيچ مشکلی نداشته‌ام و حتی پيش از آنکه بحث استعلام او مطرح شود،‌ در جلسه کميته انضباطی گفتم که اگر کاشانی بگويد، هيچ حق و حقوقی ندارم، می‌پذيرم. داشتن اين پول من را ثروتمند نمی‌کند و نداشتنش هم فقيرم نمی‌کند. من فقط می‌خواهم حقم را بگيرم و آن وقت با آن هر کاری خواستم می‌کنم.

به گزارش ايسنا، دايی در باره بازی با سپاهان نيز گفت: مسابقه فردا يکی ديگر از بازی‌های سخت ماست. سپاهان در نيم فصل دوم نتايج خوبی گرفته و بيشتر بازی‌های خود را برده است. حريف ما تيم بزرگی است و مربی خوبی دارد و هميشه جزو تيم‌هايی است که حرف اول را می‌زند. بازی فردا هم برای آن‌ها و هم برای ما بسيار مهم است چون آن‌ها می‌خواهند به رده دوم برسند و ما با پيروزی برابر سپاهان، ششم می‌شويم.

وی ادامه داد: در ديدار گذشته خوب بازی کرديم و علی‌رغم شايستگی، شکست خورديم. اميدوارم در بازی‌های خانگی سه امتياز را بگيريم. هرچند هميشه گفته‌ام که ما مقابل همه تيم‌ها برای کسب سه امتياز به ميدان می‌رويم و ديگر خداست که انتخاب می‌کند چه تيمی برنده شود.

سرمربی راه آهن ادامه داد: بعد از بازی با استقلال تمرين سبکی داشته‌ايم و فقط ريکاوری کرديم تا فردا با تمام توان در ميدان حاضر شويم. از سپاهان شناخت کاملی داريم و اگر بدشانسی نياوريم و اشتباه‌های فردی‌مان تکرار نشود، می‌توانيم سپاهان را شکست دهيم و خودمان را چند پله بالا بياوريم. تمام سعی‌مان را می‌کنيم که با انجام يک بازی خوب هر سه امتياز را بگيريم هرچند سه بازيکنمان مصدوم هستند.

دايی همچنين در پاسخ سوالی درباره غيبت محمدی دروازه‌بان اين تيم در تمرين‌های راه آهن گفت: من دروازه‌بان‌مان را به علت بی‌انضباطی فعلا کنار گذاشته‌ام چون در تيم‌های من انضباط حرف اول را می‌زند. اگر قرار باشد کسی مرخصی بگيرد و سر تمرين نيايد، بايد از من به عنوان سرمربی اجازه بگيرد. محمدی در تمرين فردای بازی با استقلال حاضر نشد و به همين علت او را در اختيار باشگاه گذاشته‌ام تا تصميم نهايی را آن‌ها بگيرند.

***

رويانيان: دليل خروج دايی از زورخانه من نبودم
پرسپوليس متوقف شود، تيم جريمه می‌شود


محمد رويانيان معتقد است رفتن علی دايی از مراسم گلريزان ارتباطی به ورود او به اين مراسم نداشته است.

مديرعامل باشگاه پرسپوليس درباره شرايط کنونی اين تيم و نتايج اخير سرخ‌پوشان به ايسنا گفت: بازيکنان بايد وظيفه خود را به درستی انجام دهند. من هم از کادر فنی و هم از بازيکنان توقع دارم. تحول خوبی در تيم ايجاد شده و روند رو به رشد بود اما مساوی ديگر به درد ما نمی‌خورد. ان‌شاءالله که از هفته‌های بعد تيم،‌ راه می‌افتد و نتايج بهتری می‌گيرد.

رويانيان در پاسخ به اين سوال که پيش از اين همه گفته بوديد توقف برای پرسپوليس ممنوع است گفت: اگر توقف ممنوع باشد و کسی توقف کند جريمه می‌شود حال اين اتفاق برای تيم ما هم بيفتد آن‌ها جريمه خواهند شد.

وی در ادامه گفت: من کميته فنی را مامور کرده‌ام و به پروين هم گفته‌ام که هرچه سريع‌تر عملکرد تيم در بازی‌های نيم فصل دوم و تک تک بازيکنان را دربياورد. در آينده ملاک ما در هر برخوردی با بازيکنان اعم از قرارداد بستن و... همين گزارش‌ خواهد بود.

رويانيان درباره شايعه ناراحتی مهدوی‌کيا از شرايط خود در پرسپوليس هم گفت: من با مهدوی‌کيا صحبتی نکرده‌ام اما او ناراحت نيست و با قدرت به کارش در پرسپوليس ادامه می‌دهد.

مديرعامل باشگاه پرسپوليس که در مراسم گلريزانی در زندان قصر حضور يافته بود، همچنين در جمع خبرنگاران اظهار کرد: من آمده بودم که در اين جمع چيزی ياد بگيرم. ورزش و پهلوانی جزئيات زيادی دارد و من امروز آمده بودم که در اين جمع خوب و بزرگ چيزهای جديدی ياد بگيرم و از اين به بعد از آن‌ها استفاده کنم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره کمک او به اين مراسم پرسيده بود گفت: من به پيشنهاد علی پروين که پيشکسوت ماست مبلغی را دو نفری با هم به اين مراسم اهدا کرديم.

رويانيان درباره اينکه گفته می‌شود علی دايی پس از ورود او به مراسم بلافاصله از جمع خارج شده گفت: ايشان قبل از اينکه من بيايم از مراسم رفته بود. حتما منظوری نداشته است. دايی برادر کوچکتر من است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016