سه شنبه 24 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معوقه از هفته بيستم ليگ برتر، پرسپوليس به دنبال شکستن طلسم دو رقمی، مايلی‌کهن اين بار عليه سرخ‌ها

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: آخرين ديدار معوقه از هفته بيستم ليگ برتر درحالی فردا بين تيم‌های پرسپوليس و گهر دورود برگزار می‌شود که شاگردان گل‌محمدی در رقابت با مردان مايلی‌کهن برای تک رقمی شدن و رسيدن به رده هفتم تنها بايد پيروز شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، ديدار تيم‌های فوتبال پرسپوليس و گهر دورود در هفته بيستم رقابتهای فوتبال ليگ برتر باشگاه‌های کشور که قرار بود روز جمعه پانزدهم دی‌ماه برگزار شود، در حالی به دليل آلودگی هوای تهران به تعويق افتاد که پرسپوليس آن روزها با هدايت يحيی گل‌محمدی خوب حمله می‌کرد و هوادارانش را به گل زودهنگام و تماشای بازی هجومی عادت داده بود، ضمن اينکه علی کريمی و مهدی مهدوی‌کيا آماده را در ترکيب خود می‌ديد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گهر دورود هم در آن زمان با هدايت محمد مايلی کهن نخستين پيروزی‌اش در نيم فصل دوم و اولين پيروزی تاريخ يک تيم لرستانی در ليگ برتر را کسب کرده بود و بازيکنانش روحيه به مراتب بهتری نسبت به شرايط فعلی داشتند.

امروز اما شرايط دو تيم بسيار متفاوت‌تر از گذشته است. پرسپوليس در ۵ بازی اخير ليگ، ۴ مساوی بدست آورده است و تنها ۲ مرتبه موفق به فتح دروازه‌ حريفانش شده است. هر چند اين تساوی‌ها برابر صبا در قم، استقلال در دربی تهران، فولاد تيم سوم جدول و نفت تيمی که پيش از رويارويی با سرخپوشان ۴ پيروزی متوالی کسب کرده بود، بدست آمد اما نام و عنوان رقيبان هم توجيه مناسبی نيست که از ناراحتی‌های هواداران متعصب پرسپوليس به خاطر اين نتايج بکاهد.

در بازی روز چهارشنبه پرسپوليس بايد تيمی را شکست دهد که يکی از قعرنشينان ليگ است اما محمد مايلی‌کهن سرمربی پيشين را در راس هرم فنی و محمد پروين پسر علی پروين مدير پرسپوليس را در ميانه زمين می‌بيند. بازيکنی که در بازی رفت دو تيم، پرسپوليس را تا مرز شکست پيش برد اما اشتباه کمک داور گل دقيقه ۱+۹۰ اين بازيکن مردود اعلام کرد تا مردان مانوئل ژوزه مربی وقت سرخپوشان با باختی تلخ زمين بازی را ترک نکنند.

قطعا پيروزی برابر پرسپوليس در اين بازی از نان شب واجب‌تر است زيرا هواداران ديگر تحمل متوقف شدن سرخپوشان را ندارند و از همه مهمتر اين بهترين فرصت برای شاگردان گل‌محمدی است تا با کسب ۳ امتياز اين بازی به رده ششم و يا هفتم(هفتم در صورت پيروزی راه‌آهن برابر سپاهان در بازی امروز) صعود کنند. بردی که آنها را به جريان مسابقات برگردانده و شانس کسب سهميه آسيايی در ليگ را برای اين تيم زنده می‌کند.

اما گهری‌ها هم چشم به خلق شگفتی ديگر برابر پرسپوليس دارند تا حداقل شانس‌های خود را برای بقا در ليگ برتر از دست ندهند. اين تيم که با هدايت مايلی‌کهن نيم فصل دوم ليگ را به خوبی آغاز کرد، از ۴ بازی گذشته تنها ۲ امتياز گرفته است. برای اين تيم ديگر مساوی ارزشی ندارد اما پيروزی می‌تواند اختلاف آنها را با ديگر فانوس بدستان بالای سرشان کاهش داده و اين تيم لرستانی را برای بقا در ليگ اميدوارتر سازد.

غيبت علی کريمی و مهدی مهدوی‌کيا هرچند زيبايی‌ها اين بازی را کاهش می‌دهد اما رويارويی محمد مايلی‌کهن با گل‌محمدی از همه مهمتر رويارويی مرد منتقد فوتبال ايران با تيمی که مديريتش برعهده محمد رويانيان است و در اين مدت انتقادهای زيادی به نحوه مديريتش داشته، هم جذابيت‌های خاص خود را داراست.

برنامه تنها ديدار معوقه از هفته بيستم رقابتهای فوتبال ليگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زير است:
چهارشنبه ۲۵/۱۱/۹۱
* پرسپوليس ـ گهر دورود، ساعت ۱۷:۱۰، ورزشگاه آزادی تهران

جدول‌ رده‌بندی ليگ برتر:
۱- استقلال ۴۹ امتياز
۲- تراکتورسازی تبريز ۴۶ امتياز
۳- فولاد خوزستان ۴۵ امتياز
۴- سپاهان اصفهان ۴۴ امتياز- يک بازی کمتر
۵- نفت تهران ۴۰ امتياز
--------------------------------------
۱۱- پرسپوليس ۳۲ امتياز- يک بازی کمتر
-------------------------------------
۱۵- پيکان تهران ۲۳ امتياز
۱۶- ذوب‌آهن اصفهان ۲۲ امتياز
۱۷- گهر دورود ۱۸ امتياز - يک بازی کمتر
۱۸- نفت آبادان ۱۵ امتياز


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016