یکشنبه 27 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دو ديدار مهم هفته سی‌ام ليگ برتر فوتبال

• تراکتور - سپاهان؛ نتيجه‌ای به سود صدرنشين
• نفت سر سفره استقلال

مهر ـ هفته سی‌ام رقابت‌های فوتبال ليگ برتر باشگاه‌های کشور فردا دوشنبه درحالی با برگزاری دو ديدار به پايان می رسد که استقلال در آخرين بازی سال ۹۱ خود از نفت تهران پذيرايی می کند و تساوی در جدال تراکتورسازی و سپاهان می‌تواند نتيجه ای مطلوب برای آبی‌های صدرنشين باشد.


به گزارش خبرنگار مهر، هفته سی ام رقابت های فوتبال ليگ برتر باشگاه های کشور فردا دوشنبه با برگزاری دو ديدار در تبريز و تهران به پايان می رسد که در تبريز جدال حساس تراکتورسازی با سپاهان انجام می شود و در تهران منصور ابراهيم زاده تيمش را مقابل تيم همکار سابقش در تيم ملی که امروز صدر نشين است به ميدان می فرستد. در زير نگاهی به اين دو ديدار خواهيم داشت:

تراکتورسازی تبريز - سپاهان اصفهان
شکست مقابل تيم ۱۰نفره استقلال در ورزشگاه آزادی برای شاگردان تونی بسيار گران تمام شد. آنها که در يک قدمی صدر قرار داشتند امروز در رده سوم ايستاده اند و برای جبران آن شکست بايد سپاهان را قربانی کنند. تبريزی‌ها که هفته پيش نخستين باخت خود را در نيم فصل دوم ليگ برتر تجربه کردند پس از کسب تساوی ارزشمند در قطر به فکر جبران مافات و دادن يک عيدی خوب به هواداران خود برای بازگشتن به رتبه دوم و کاهش اختلاف به صدرنشين هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


البته حريف آنها سپاهانی است که پس از شکست در تهران مقابل پرسپوليس سه پيروزی متوالی در ليگ برتر به دست آورد. هرچند آنها هفته گذشته در قطر مغلوب الغرافه شدند اما بسيار اميدوارم در اين بازی دست به کار بزرگی زده و با کشست دادن تراکتور در تبريز و اميدواری به موفقيت ابراهيم زاده که خود زمانی سپاهانی بود برابر استقلال در آخرين هفته ۹۱ به صدر جدول برسند. پس می توان نتيجه گرفت هر دو تيم تراکتورسازی و سپاهان اميدوارند نفت در تهران استقلال را شکست دهد تا با برتری مقابل رقيب خود در اين بازی يا به صدر جدول نزديک شوند و يا صدرنشين شوند.

نفت تهران- استقلال تهران
صدرنشين ليگ فردا هر چند ميهمان نفت است اما قطعاً با توجه به پيروزی های ارزشمند در ليگ برتر و موفقيت در ليگ قهرمانان آسيا فردا در ورزشگاه آزادی ممکن است با سکوهای پر از پرچم های آبی به استقبال نفت برود. شاگردان قلعه نويی که در اين بازی بايد به مصاف تيمی بروند که جزو بهترين تيم های نيم فصل دوم ليگ بوده اگر دچار اشتباه نشوند می توانند با کسب حداقل امتياز هم سال ۹۱ را با صدرنشينی به پايان برسانند.

هرچند آنها می خواهند که در اين بازی پيروز شوند و ديدار تبريز هم برنده نداشته باشد تا سال رو به پايان را با صدرنشينی مقتدرانه به بهترين شکل تمام کنند البته تيم ابراهيم زاده هم نشان داده تيم بسيار خوبی است. تيم ابراهيم زاده نشان داده هميشه مقابل تيم های بزرگ حرف های زيادی خواهد داشت. آنها هم برای رسيدن به رتبه چهارم و آسيايی شدن نبايد در هفته های پايانی ليگ به راحتی امتياز از دست بدهند خصوصاً در اين هفته که فولاد دو امتياز حياتی از دست داده و نفتی ها می توانند با شکست دادن استقلال به اين تيم نزديک تر شوند.

قطعاً رويارويی قلعه نويی و ابراهيم زاده که در جام ملت های ۲۰۰۷ در تيم ملی با همديگر همکار بودند بسيار جذاب خواهد بود. خصوصاً اين که در خط حمله استقلال امين موسوی مهاجم نيم فصل نخست نفت و در پيشانی خط حمله نفت تهران امين منوچهری مهاجم نيم فصل نخست استقلال قرار دارد. آنهايی که انگيزه بالايی دارند به تيم سابق خود گل بزنند. حال بايد ديد که در اين دوئل بزرگان که تراکتورسازی باعث صدرنشينی مقتدرانه استقلال می شود و يا ابراهيم زاده با کاری بزرگ زمينه به صدر رسيدن سپاهان تيم سال های نه چندان دور خود را فراهم می کند.

برنامه ديدارهای پايانی از هفته سی‌ام رقابتهای فوتبال ليگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زير است:

يکشنبه - ۲۷/۱۲/۹۱
* ذوب‌آهن اصفهان - پيکان تهران، ، ساعت ۱۶، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* صبای قم - آلومينيوم هرمزگان، ساعت ۱۶، ورزشگاه يادگار امام (ره) قم
* گهر دورود - داماش گيلان، ساعت ۱۶، ورزشگاه تختی دورود
* صنعت نفت آبادان - سايپا البرز، ساعت ۱۶، ورزشگاه تختی آبادان

دوشنبه - ۲۸/۱۲/۹۱
* تراکتورسازی تبريز - سپاهان اصفهان، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز
* نفت تهران - استقلال تهران، ساعت ۱۷:۳۵، ورزشگاه آزادی تهران

نتايج کامل ديدارهای روز نخست از هفته سی‌ام مسابقات فوتبال ليگ برتر به شرح زير است:
* فجرسپاسی شيراز يک - فولاد خوزستان يک
گل‌ها: عباس پورخسروانی(۱۲) برای فولاد - مهدی نظری(۶۱) برای فجرسپاسی

* ملوان بندرانزلی صفر - راه‌آهن تهران صفر

* پرسپوليس ۲ - مس کرمان ۲
گل‌ها: مارکو پروويچ(۱۰) و ميثم نقی زاده(۴۶) برای پرسپوليس - غلامرضا عنايتی(۱۷) و احمد حسن‌زاده(۹۳) برای مس کرمان

جدول رده‌بندی ليگ برتر:


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016