دوشنبه 5 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فردا، روز سرنوشت‌ساز فوتبال ايران

ايسنا ـ ششم فروردين ۹۲ را می‌توان روزی حياتی برای فوتبال ايران دانست؛ روزی که اگرچه تيم ملی ايران در تعطيلات نوروزی به مصاف تيم ملی کويت می‌رود اما قطعا چشم همه فوتبال ايران به سئول و تاشکند است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، فردا (سه‌شنبه) روز سرنوشت‌سازی برای فوتبال آسياست. قرار است به غير از ديدارهای کم اهميت انتخابی جام ملت‌های آسيا، مسابقات سرنوشت‌ساز و حساسی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برگزار شود و به احتمال فراوان فردا بزرگترين قاره جهان نخستين نماينده‌اش را در جام جهانی برزيل به دنيا معرفی خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سه‌شنبه (فردا) از گروه‌های دوگانه انتخابی جام جهانی چهار ديدار برگزار می‌شود که نتيجه دو ديدار آن به طور مستقيم در سرنوشت صعود ايران به جام جهانی نقش دارد. تيم ملی ايران که در آخرين ديدارش در اين مسابقات در تهران با يک گل به ازبکستان باخت فردا در مسابقات انتخابی جام ملتهای آسيا در کويت به مصاف تيم ملی اين کشور می‌رود اما قطعا حواس کارلوس کی‌روش و همه فوتبال ايران به سئول و تاشکند خواهد بود؛ جايی که ۴ حريف ايران بايد در رقابتهای انتخابی جام جهانی مقابل هم صف آرايی کنند. ازبکستان که به لطف پيروزی برابر ايران ۸ امتيازی شده و به صدر گروه نخست اين رقابت‌ها صعود کرده بايد فردا از تيم ملی لبنان ميزبانی کند. لبنانی‌ها که پس از افشای فساد بزرگ‌شان در فوتبال در چند ماه گذشته حال و روز خوشی نداشتند، هفته پيش در انتخابی جام ملت‌های آسيا با ۵ گل تايلند را در هم کوبيدند تا نشان دهند بار ديگر توانسته‌اند بر خودشان مسلط شوند.

لبنان و ازبکستان در بازی رفت به نتيجه تساوی يک بر يک رسيدند و تساوی احتمالی اين دو تيم يا حتی شکست ازبکستان در تاشکند می‌تواند بهترين نتيجه برای فوتبال ايران باشد.

در ديگر ديدار مهم فردا کره‌جنوبی در سئول ميزبان قطر است. هر چند بازی رفت اين دو تيم در دوحه با نتيجه ۴ بر يک به سود کره به پايان رسيد اما از آن جايی که شکست قطری‌ها شايد به منزله پايان رويايشان برای نخستين حضور در جام جهانی باشد، اين تيم با قدرت بيشتری به مصاف کره‌ خواهد رفت. در اين ديدار هم بهترين نتيجه برای ايران تقسيم امتيازهاست. بدترين حالت ممکن هم برای ايران در دو ديدار فردا پيروزی ازبکستان و کره‌جنوبی است که آن وقت کار را برای صعود تيم ملی ايران به جام جهانی برزيل بدتر از قبل خواهد کرد.

در گروه دوم هم فردا دو ديدار برگزار می‌شود. استراليا که در رقابتهای امسال بسيار پرنوسان ظاهر شده سه‌شنبه ميزبان عمانی است که در بازی رفت موفق شد يک امتياز از تيم کانگوروها بگيرد. اين بازی در شرايطی برگزار می‌شود که رقابت تيم‌ها برای صعود از اين گروه به عنوان تيم دوم به خاطر حضور سه تيم ۵ امتيازی بسيار پيچيده شده است. استراليا و عمان هر دو تا پيش از بازی‌های فردا ۵ امتيازی هستند و شکست يکی از اين دو تيم شايد به منزله ناکامی قطعی تيم بازنده در صعود مستقيم به جام جهانی تلقی شود.

در ديگر ديدار اين گروه ژاپن که بدون ترديد بهترين تيم آسياست روی کاغذ کار چندان مشکلی برابر اردن نخواهد داشت. بازی رفت اين دو تيم با نتيجه شش بر صفر به سود تيم ژاپن به پايان رسيد و حالا تيم آلبرتو زاکه‌رونی برای صعود بی‌دردسر به جام جهانی به تنها يک امتياز از مصاف بيرون از خانه برابر اردن نياز دارد تا با ۱۴ امتياز بليت ريودوژانيرو را اوکی کند. ژاپن اگر بتواند فردا امتياز بگيرد، نخستين تيمی است که پس از برزيل ميزبان، ‌جواز حضور در رقابتهای جام جهانی را به دست خواهد آورد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016