دوشنبه 5 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طلسم ۵ ساله فوتبال ايران در کويت می‌شکند؟

کويت برای فوتبال ايران نام ناشناخته‌ای نيست. کشوری که هميشه تيمی قابل احترام برای تيم ملی ايران داشته و رويارويی‌های دو تيم معمولا به مصاف‌هايی نزديک تبديل شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در کنار عراق می‌توان فوتبال کويت را به لحاظ تکنيکی نزديک‌ترين فوتبال به ايران دانست. کويتی‌ها که در دو دهه‌ی اخير معمولا حريفی تدارکاتی برای فوتبال ايران بوده‌اند، قرار است پس از دو سال و پنج ماه و اين بار در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های آسيا به مصاف تيم ملی ايران بروند.

ايران و کويت همواره فوتبال نزديکی به هم داشته‌اند. نتايج ۲۶ رويارويی دو تيم هم ثابت می‌کند که حداقل در مصاف‌های رودرو در اين چند سال اخير برتری به سود تيم خاصی نبوده و اگر تيمی هم به پيروزی می‌رسد با حداقل اختلاف اين نتيجه ثبت می‌شود.

اين دو تيم تا به حال در ۲۶ مسابقه رودروی هم قرار گرفته‌اند که سهم ايران يازده برد بوده و هفت ديدار هم با نتيجه تساوی به پايان رسيده است. نخستين رويارويی دو تيم به سال ۱۹۷۳ بر می‌گردد که تيم قدرتمند آن سال‌های ايران موفق شد با نتيجه دو بر يک از سد کويت بگذرد اما آخرين بازی اين دو تيم در سال ۲۰۱۰ با شکست دو بر يک ايران همراه بود.

ايران و کويت از سال ۲۰۰۰ تاکنون شش بار به مصاف هم رفته‌اند که دو تساوی، دو برد و دو باخت نتيجه عملکرد دو تيم بوده و آخرين پيروزی ايران برابر اين کشور کوچک هم به سال ۲۰۰۸ بر می‌گردد که ايران موفق شد در تهران با نتيجه دو بر صفر کويت را از پيش‌رو بردارد.

ديدار فردای دو تيم که از ساعت ۲۱:۰۵ در کويت برگزار می‌شود دومين مسابقه ايران و کويت در رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های آسياست. اين دو تيم در نخستين ديدارشان موفق به شکست حريفان شدند. ايران در تهران با ۵ گل لبنان را شکست داد و کويت در بانگوک موفق شد با نتيجه سه بر يک تايلند را شکست دهد.

سرمربيگری تيم ملی کويت بر عهده گوران توفگژيچ صربستانی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016