یکشنبه 25 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزنه‌برداران نوجوانان ايران در رده چهارم جهان

مهر ـ تيم وزنه برداری نوجوانان کشورمان با کسب شش مدال طلا، سه نقره، سه برنز و ۴۰۴ امتياز در مکان چهارم سومين دوره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان جهان ايستاد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سايت فدراسيون وزنه‌برداری، سومين دوره رقابتهای وزنه‌برداری قهرمانی جهان عصر شنبه در حالی در کشور ازبکستان به پايان رسيد که تيم وزنه‌برداری نوجوانان روسيه با ۴۸۶ امتياز قهرمان شد و تيم‌های مصر و قزاقستان به ترتيب با ۴۲۴ و ۴۱۶ امتياز سکوهای دوم و سوم جهان را از آن خود کردند. در اين رده‌بندی تيم ايران تنها با اختلاف ۲۰ امتياز نسبت به مصر و ۱۲ امتياز نسبت به قزاقستان از دستيابی به يکی از سکوهای نايب قهرمانی يا سومی رقابتهای جهانی بازماند و جايگاه چهارم را از آن خود کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با اين نتيجه تيم وزنه‌برداری ايران به همراه روسيه، مصر، قزاقستان، رومانی، اندونزی، ارمنستان، ازبکستان و مکزيک هر دو سهميه المپيک ۲۰۱۴ نوجوانان را نيز که در کشور چين برگزار می‌‌شود، به دست آوردند.

رده‌بندی ۱۰ تيم برتر رقابتهای وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان جهان به شرح زير است:
۱- روسيه با ۴۸۶ امتياز
۲- مصر با ۴۲۴ امتياز
۳- قزاقستان با ۴۱۶ امتياز
۴- ايران با ۴۰۴ امتياز
۵- رومانی با ۳۵۷ امتياز
۶- اندونزی با ۳۵۰ امتياز
۷- چين با ۳۵۰ امتياز
۸- ارمنستان با ۳۴۱ امتياز
۹- ازبکستان با ۳۳۸ امتياز
۱۰- مکزيک با ۳۲۳ امتياز

بر پايه اين گزارش، در اين مسابقات عليرضا دهقان در دسته ۸۵ کيلوگرم سه مدال طلا بدست آورد، در دسته ۹۴ کيلوگرم ميلاد رشيدی دو مدال طلا و يک نقره و اميرحسين فضلی سه برنز کسب کرد و عليرضا سليمانی در دسته ۹۴+ کيلوگرم يک مدال طلا و دو نقره جهان را از آن خود کرد تا تيم وزنه‌برداری نوجوانان ايران به ۱۱ مدال در اين رقابتها دست يابد.

بر پايه اين گزارش، در سومين دوره رقابتهای وزنه‌برداری قهرمانی جهان مجموعا ۱۸ کشور در بخش پسران صاحب مدال شدند که تيم وزنه‌‎برداری نوجوانان ايران با کسب شش مدال طلا، سه نقره و سه برنز در رده‌بندی مدالی اين مسابقات در رده نخست قرار گرفت.

بعد از ايران، تيم‌های روسيه با ۴ طلا، ۲ نقره و ۳ برنز و تيم چين با ۴ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. تيم‌های کره‌شمالی با ۴ طلا و يک نقره، قزاقستان با ۲ طلا، ۳ نقره و ۷ برنز و ارمنستان با ۲ طلا، يک نقره رده‌های چهارم تا ششم را به خود اختصاص دادند.

همچنين طبق اعلام فدراسيون وزنه‌برداری، تيم وزنه‌برداری نوجوانان ايران ساعت ۱۴ و ۵۵ دقيقه امروز (يکشنبه) با پرواز ترکيش وارد فرودگاه امام می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016