یکشنبه 25 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفته سی و دوم ليگ بر‌تر؛ استقلال و سپاهان در ايستگاه فينال، روز سرنوشت؟!

ايلنا ـ هفته سی و دوم رقابت‌های ليگ بر‌تر فوتبال باشگاه‌های کشور عصر دو شنبه با برگزاری ۳ ديدار به پايان می‌رسد که بی‌ترديد همه نگاه‌ها به جدال شبيه به فينال استقلال و سپاهان دو مدعی بزرگ قهرمانی ليگ بر‌تر خواهد بود.

به گزارش ايلنا، استقلال ۳ روز بعد از پيروزی بر گهر مقابل سپاهان خواهد ايستاد و اين در حالی است که سپاهانی‌ها ۸ روز است در ليگ بر‌تر جدالی نداشته و طبيعتا از شرايط بدنی بهتری برخوردار خواهند بود. دو تيم ناکام هفته اول دور برگشت ليگ قهرمانان در بازی روز دوشنبه بيش از هر چيزی سعی خواهند داشت لياقت خود برای قهرمانی را به رخ يک‌ديگر بکشند. آن‌ها خوب می‌دانند پيروزی هر يکشان در اين ديدار به معنی پايان ليگ بر‌تر و قهرمانی ۹۹ درصدی يکی از آن‌ها خواهد بود. آبی‌های پايتخت بعد از يک شکست کابوس‌وار مقابل الهلال در تهران و تيره شدن روابطشان با هواداران پ تعداد خود حالا به دنبال شکست سپاهان، آشتی دوباره با هواداران و مهم‌تر از همه قهرمانی در ليگ بر‌تر است. اتفاقی که هت‌تريک سپاهانی‌ها در آن حداقل در سه سال اخير اجازه خودنمايی را به هيچ‌يک از تيم‌های ديگر نداده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما سپاهان، تيمی که به دنبال قهرمانی چهارباره در ليگ بر‌تر است. زردهای اصهان هرچه قدر امسال در ليگ بر‌تر و جام حذفی خوب بوده‌اند به‌‌ همان نسبت حضوری کم فروغ در آسيا داشتند. آن‌ها که حالا يکی از حذف شده‌های بزرگ ليگ قهرمانان لقب گرفته‌اند به دنبال جبران اين ناکامی به هر قيمتی هستند. شاگردان کرانچار که اخير و در آخرين رويارويی خود با استقلالی‌ها موفق به شکست اين حريف قدرتمند خود در جام حذفی شدند حالا به دنبال عبور دوباره از سد آن‌ها هستند. پيروزی که هم تلخی ناکامی در ليگ قهرمانان را برای نماينده اصفهان شيرين خواهد کرد و هم آن‌ها را در آستانه قهرمانی دوباره در ليگ قهرمانان قرار خواهد داد.

ديدار اين دو تيم ساعت ۱۹ دوشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

ديگر ديدار حساس باقيمانده از هفته سی و دوم را تيم‌های سوم و چهارم جدول رده‌بندی برگزار خواهند کرد. جايی که تراکتورسازی با تونی اوليويرا ميزبان حسين فرکی و شاگردانش خواهد بود. تراکتورسازی سومين نماينده ناکام ايران در آسياست. او که اخيرا شکست در دو ديدار رفت و برگشت مقابل الشباب عربستان را تحمل کرده با نيت حداقل کسب جايگاه سومی ليگ بر‌تر پا به ميدان رقابت با فولاد خواهد گذشات. آن‌ها که هم اکنون با ۵۸ امتياز در فاصله ۳ امتيازی سپاهان و ۵ امتيازی استقلال هستند در صورت پيروزی بر حريف اهوازی خود و تساوی ديدار استقلال و سپاهان می‌تواند در دو هفته پايانی منتظر رخداد يک معجزه برای رسيدن به کاپ قهرمانی باشد. اما فولاد و حسين فرکی بر عکس سه تيمی که هنوز به قهرمانی اميدوارند با همه بضاعتی که داشته ليگ دوازدهم را به خوبی آغاز و به پايان خواهد بود و بی‌ترديد يکی از بهرتين تيم‌های شهرستانی ليگ امسال بوده است. او که رکورد نزديک به ۲۰ هفته بازی بدون شکست در ليگ امسال را تجربه کرده در صورت پيروزی بر ترکتورسازی می‌تواند به يک امتيازی اين تيم برسد و حتی در دو هفته پايانی شانس حضور در جمع سه تيم صدر را پيدا کند. ديدار اين دو تيم نيز ساعت ۱۹ در ورزشگاه يادگار امام تبريز برگزار می‌شود.

گهر دورود و آلومينيوم هرمزگان هم دو تيمی هستند که ديگر بازی هفته سی و دوم را برگزار می‌کنند. امتيازات اين ديدار با وجود همه اهميتی که برای آلومينويم دارد تقريبا برای گهر سقوط کرده بی‌فايده است. شاگردان محمد مايلی کهن که بعد از شکست دو بر صفر عصر جمعه تقريبا خيال خود از سقوط را راحت کردند در سه ديدار پايانی اين رقابت‌ها به دنبال اعاده حيثيت خواهند بود. اما آلومينيوم که با پيکان، آلومينويم و ذوب‌اهن رقابت تنگاتنگی برای بقا دارد در صورت پيروزی در اين ديدار می‌تواند خود را به رده چهاردهم رسانده و از منطقه سقوط فعلا خارج کند.

اين ديدار ساعت ۱۷: ۳۰ دقيقه به ميزبانی شهر دورود برگزار خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016