جمعه 6 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ولاتکو: هرطور شده سپاهان را می‌بریم

هافبک پرسپولیس معتقد است یحیی گل‌محمدی یکی از بهترین مربیان تاریخ فوتبال ایران خواهد شد.

ولاتکو گروزدانوسکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره دیدار پرسپولیس با سپاهان در فینال جام حذفی،‌ ارزیابی خود از کیفیت فنی فوتبال ایران، رابطه‌اش با یحیی گل‌محمدی و وضعیت خود در فصل آینده صحبت کرد.

* بالاخره پس از قرعه کشی که انجام شد، دیدار پایانی جام حذفی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

- این برای ما خیلی خوب است. در ورزشگاه خانگی خودمان بازی می‌کنیم و هواداران پرسپولیس هم کنار ما خواهند بود. انتظار حضور 100 هزار نفر را داریم و فکر می‌کنم که در آزادی همه چیز برای پیروزی ما بر سپاهان فراهم است.

* شما در لیگ دو بار با سپاهان بازی کردید، در اصفهان به این تیم باختید و در تهران سپاهان را بردید. فکر می کنی فینال چطور از آب در می‌آید؟

- بدون شک بازی سختی داریم. ما برای سپاهان احترام زیادی قائلیم و آنها هنوز قهرمان ایران هستند. من در بازی رفت مقابل سپاهان حضور نداشتم، اما در بازی برگشت به سختی این تیم را بردیم. در فینال هر کاری که از دستمان بر بیاید برای به دست آوردن قهرمانی انجام می‌دهیم. چه در 90 دقیقه و چه در 120 دقیقه و یا حتی در ضربات پنالتی هم که شده باید سپاهان را ببریم. بزرگ‌ترین آرزوی من این است که امسال در جام حذفی با پرسپولیس قهرمان شوم.

* فکر می‌کنی گل محمدی از عملکرد تو در جناح راست زمین راضی است؟

- بله. فکر می‌کنم همین طور است. متقابلا من هم از گل محمدی راضی هستم و رابطه خوبی با هم داریم. شاید همه فکر کنند که او مربی جوانی است و تجربه‌ای ندارد، اما قبلا بازیکن خیلی خوبی بوده و الان هم واقعا مربی خوبی است. فکر می‌کنم که می‌تواند یکی از بهترین مربیان تاریخ فوتبال ایران شود.

* بازی با سپاهان قرار است بازی خداحافظی مهدوی کیا هم باشد.

- افتخار می‌کنم که در این فصل در کنار نام‌های بزرگی مثل مهدوی کیا و کریمی بازی کردم، آنها علاوه بر این که بازیکنان بزرگی هستند، انسان‌های بزرگی هم هستند. خیلی چیزها از آنها یاد گرفتم و امیدوارم که با قهرمانی در جام حذفی مهدوی کیا هم با خوشحالی خداحافظی کند.

* به نظر می‌رسد هنوز هم عشق هواداران فوتبال در ایران برای تو و بازیکنان خارجی دیگر عجیب است.

- این موضوع در باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس طبیعی است. من در بزرگ‌ترین باشگاه‌ مقدونیه و همچنین قبرس بازی کرده بودم و در یکی از سه تیم بزرگ صربستان هم حضور داشتم. برای من این مسایل چندان جدید نیست، اما هواداران پرسپولیس طور دیگری عاشق این تیم هستند.

* با توجه به حضور چند ماهه‌ات در پرسپولیس کیفیت فوتبال ایران را چطور ارزیابی می‌کنی؟

- وقتی فوتبال ایران را با کشورهایی مثل چین و مقدونیه مقایسه می‌کنم، باید بگویم که فوتبال ایران پتانسیل بالایی دارد و بازیکنان ایرانی از نظر تکنیکی در سطح فوق‌العاده‌ای هستند. اما یکی از مشکلات این است که به بازیکنان جوان زیاد بازی داده نمی‌شود. فوتبال ایران کیفیت خوبی دارد. اما من فکر می‌کنم باید فرصت بیشتری به جوانان داده شود. در کل به نظر من آینده خوبی در انتظار فوتبال ایران است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



* فصل بعد در پرسپولیس می‌مانی؟

- نمی‌دانم فصل بعد چه اتفاقی می‌افتد. قراردادم تا پایان امسال است. اما مسلم است که دوست دارم در پرسپولیس بمانم. سه، چهار ماه بیشتر نیست که به ایران آمده ام، اما احساس می‌کنم چند سال است در کنار مردم ایران هستم. شور و شوق هواداران یکی از عواملی است که من را برای ماندن ترغیب می‌کند.

* فکر می‌کنی تیم ملی مقدونیه بتواند به جام جهانی صعود کند؟

- خیلی سخت است. در گروه ما کرواسی، بلژیک و صربستان حضور دارند و واقعا راه دشواری برای رسیدن به جام جهانی داریم.

* امیدواری دوباره به تیم ملی مقدونیه دعوت شوی؟

- زمانی که جان تاشک، سرمربی مقدونیه بود من به تیم ملی دعوت می‌شدم، اما الان یکی از بازیکنان قدیمی کشورم هدایت این تیم را در دست گرفته است. با این حال امید خودم را از دست نداد‌ه‌ام و شانس دعوت شدن به تیم ملی را دارم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016