پنجشنبه 5 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی رستم‌پور مربی تيم ملی کشتی زنان دانمارک شد

راديو فردا ـ مهدی رستم پور، کشتی‌گير و روزنامه‌نگار ورزشی راديو فردا، ساکن دانمارک روز چهارشنبه، چهار ارديبهشت‌ماه، به عنوان مربی تيم ملی کشتی زنان دانمارک انتخاب شد. آماده‌سازی اين تيم برای مسابقات پيش‌روی نورديک، نخستين تجربه مربيگری وی با اين تيم است.

وی در خصوص نحوه برگزيده شدنش برای اين سمت به راديو فردا گفته است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهدی رستم‌پور: پارسال در کلاس بين‌المللی فدراسيون جهانی که در لهستان بود حضور پيدا کردم و مدرک مربيگری پيشرفته کشتی زنان را از آن‌جا گرفتم. در کنار آن، در ايران هم ضمن اينکه گزارشگر ورزشی بودم، رشته تخصصی‌ا‌م کشتی بود و در اين رشته سابقه فعاليت داشتم.
اينجا بعد از اينکه از کلاس فدراسيون جهانی بازگشتم، در باشگاه ورزشی کپنهاک در رده سنی نوجوانان مشغول به مربيگری شدم. يک مدت بعد ساير کشتی‌گيران ملی‌پوشی که در باشگاه‌های ديگر فعاليت می‌کردند، به باشگاه کپنهاگ می‌آمدند که با هم کار کنيم. خوشبختانه نظر فدراسيون کشتی دانمارک جلب شد و آن‌ها برای مسابقات نورديک که دو هفته ديگر با حضور کشورهای حوزه بالتيک و اسکانديناوی در سوئد برگزار می‌شود، من را به عنوان سرمربی تيم ملی بزرگسالان بانوان دانمارک انتخاب کردند.

بنابراين اولين برنامه‌ای که در پيش خواهيد داشت، همين مسابقات نورديک به ميزبانی سوئد است.
- همينطور است. با توجه به اين‌که می‌خواهيم برای کشتی دانمارک يک آينده‌نگری داشته باشيم، با وجود اين که مسابقات در رده بزرگسالان است، دو کشتی‌گير ۱۸ ساله را انتخاب کرده‌ايم که بتوانند از دل اين رقابت‌ها تجربه‌اندوزی کنند و با فراگيری تکنيک‌های اصيل ايرانی، برای مسابقات مهمتر بعدی آماده شوند.

اکنون تيم ملی کشتی زنان دانمارک چه وضعيتی دارد و از لحاظ فنی و رتبه در چه سطحی است؟
- تعداد بسيار زيادی کشتی‌گير دختر و زن در سطح دانمارک فعاليت می‌کنند. به لحاظ فيزيکی به طور کلی اسکانديناويايی‌ها خيلی نيرومند هستند. به لحاظ تنفسی خيلی شرايط خوبی دارند و آمادگی جسمانيشان خوب است. اگر به همان سبکی که سوئد با بهره‌گيری از يک مربی ايرانی سال‌ها است که اين مسير را طی می‌کند و اکنون يک موقعيت خوبی در دنيا دارد، دانمارک هم به سلاح تکنيک مجهز شود، می‌تواند همين شرايط را در سال‌های آينده به دست بياورد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016