دوشنبه 16 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فکری: اين استقلال فصل بعد هم مدعی قهرمانی است


ايسنا ـ مربی و کاپيتان سابق تيم فوتبال استقلال گفت: قهرمانی استقلال در ليگ برتر حاصل تلاش مجموعه استقلال بود و همين تيم می تواند در فصل آينده باز هم مدعی باشد.

محمود فکری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با تبريک به مجموعه باشگاه استقلال و هوادارانش به خاطر کسب سومين قهرمانی در ليگ برتر، اظهار کرد: استقلال در اين فصل غير از چند بازی اول تقريبا خودش را پيدا کرد و روند خوبی داشت. آنها هم در نيم فصل اول و هم در نيم فصل دوم توانستند اقتدارشان را در ليگ حفظ کنند و اين فاکتور مهمی بود که باعث می‌شد استقلال مستحق قهرمانی باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در واکنش به اين که خيلی‌ها وقتی صحبت از استقلال امسال می‌شود، لقب تيم ملی به او می‌دهند، گفت: من اين موضوع را قبول ندارم. داشتن بازيکنان بزرگ يک طرف قضيه است، اما کنترل کردن آنها هم طرف ديگر است. مديريت کردن تيمی که تا اين حد بازيکنان بزرگ دارد، واقعا سخت است. الان بعضی بازيکنان بی‌نام و نشان وقتی بيرون از ترکيب قرار می‌گيرند و يا تعويض می‌شوند لب و لوچه‌شان آويزان می‌شود، قهر می‌کنند و ... بنابراين کنترل اين تيم با ملی‌پوشان زياد دشواری‌های خودش را دارد. استقلال به خوبی ارنج می‌شد و توانست در ليگ برتر و ليگ قهرمانان آسيا عملکرد موفقيت آميزی داشته باشد و در جام حذفی هم تا مراحل پايانی بالا بيايد.

فکری با بيان اين که سپاهان و پرسپوليس هم کم مهره‌تر از استقلال نبودند، ادامه داد: البته سپاهان در اين چند سال روند ثابت و مطلوبی داشته ‌اما پرسپوليس امسال به مشکلاتی خورد و نتايج لازم را نگرفت. ما امسال در صبا همين مشکل را داشتيم. بازيکنان جوان و تازه به تيم آمده ادا و اطفار در می‌آورند. حال تصور کنيد در تيم‌های بزرگ چه اتفاقی رخ می‌دهد.

کاپيتان اسبق استقلال در پاسخ به اين سوال که سهم کادر فنی و بازيکنان را در اين قهرمانی چقدر می‌دانيد؟ به ايسنا گفت: نمی‌توان سهم آنها را تقسيم کرد. به هر حال همه عوامل يک مجموعه بايد خوب کار کنند تا تيم نتيجه‌ بگيرد. امير قلعه‌نويی فاکتورهای فنی زيادی دارد اما يکی از فاکتورهای غير فنی اش، مديريت خوب اوست. مديريت باشگاه هم تلاش زيادی کرد و بازيکنان هم تلاش‌شان را کردند. در اين مجمع از مديريت تا تدارکات و همين طور هواداران همه در قهرمانی سهيم هستند.

فکری در واکنش به شايعاتی که بعضا عده‌ای پشت سر تيم‌های امير قلعه‌نويی مطرح کرده و از آن به ناپاکی در فوتبال ياد می‌کنند نيز گفت: ناپاکی در فوتبال ما وجود دارد. اگر بپذيريم که چنين چيزی هست، پس نبايد روی تيم‌های قلعه‌نويی و يا تيم‌هايی که در صدر جدول هستند زوم کنيم. شايد زوم کردن روی تيم او به اين خاطر است که استقلال در کورس قهرمانی بود. اگر قرار شود موشکافی کنم بايد وضعيت تمام تيم‌ها بررسی شود. اين مسائل در تيم‌های برخی مربيان هم به وجود می‌آيد که اتفاقا آنها الگوی اخلاق هستند. بنابراين از اين منظر که موضوع را به امير قلعه‌نويی ربط دهيم، کاملا مخالفم و آن را رد می‌کنم، اما به صورت کلی می‌پذيريم که در فوتبال ناپاکی وجود دارد.

وی افزود: مسئولان بايد اين موارد را پيگيری کنند و هر کسی که مدرک و دليلی دارد ارائه کند، فقط با حرف زدن نمی‌شود مشکلات و ناپاکی‌ها را پاک کرد. در ليگ يک هم همواره ناپاکی وجود داشته‌ اما امسال که ظاهرا دلايل قانع کننده‌ای به دست آوردند، موضوع جدی‌تر مطرح می‌شود.

فکری در پاسخ به اين سوال که استقلال بايد چه تغييراتی داشته باشد تا در فصل آينده با قدرت بيشتری در مسابقات حاضر شود؟ به ايسنا گفت: چه کادر فنی حفظ شود و چه نشود، طبيعتا يکسری از بازيکنان می‌روند و يکسری می‌مانند، ولی اگر قلعه‌نويی بماند، بازيکنان کمتری از تيم جدا می‌شوند. اما در مجموع استقلال پتانسيل اين را دارد که در فصل بعد با همين تيم فعلی مدعی قهرمانی ليگ باشد. هر چند اتفاقات و مشکلات نقش تعيين کننده‌ای دارند. ممکن است همين تيم فصل بعد نتواند حتی سهميه ليگ قهرمانان آسيا را هم به دست بياوريد، چه برسد به قهرمانی.

اين مربی در واکنش به اين که استقلال امسال چه ضعف‌هايی داشت که بايد فصل بعد آن را برطرف کند؟ گفت: الان که تيم قهرمان ليگ شده، مطرح کردن ضعف‌های تيم قشنگ نيست. سليقه‌ها متفاوت است و ممکن است کادر فنی نظر ديگری نسبت به نظر من داشته باشد. آنها مشورت کرده و تلاش می‌کنند تيم بهتری آماده شود. مگر می‌شود تيمی مثل استقلال ضعفی نداشته باشد؟ قطعا ضعف هست و ضعف‌ها و قوت ها با هم بررسی می‌شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016