شنبه 4 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خداداد عزيزی: اگر جام‌ جهانی نرويم، کی‌روش با بابای من چه فرقی داشته؟

خداداد عزيزی معتقد است اگر چنانچه کارلوس کی‌روش نتواند تيم ملی را به جام‌جهانی ۲۰۱۴ برساند، تفاوت اين مربی پرتغالی با بابای او چه خواهد بود؟

به گزارش خبرنگار ايلنا، اين اسطوره سابق تيم ملی فوتبال کشورمان معتقد است اگر قرار است با تبانی مبارزه کنيم، ‌يکسال و ۶ ماه محروميت برای متخلفان فايده‌ای ندارد، بلکه بايد افراد مجرم ۱۰ يا ۲۰ سال محروم شوند تا زد و بند و تبانی در فوتبال ما ريشه‌کن شود.

گفت‌وگوی خبرنگار ايلنا را با حماسه‌ساز ملبورن در ادامه بخوانيد:

کی‌روش اين روزها رفتارهای عجيبی دارد. هفته گذشته در اعتراض به سوالات خبرنگاران کنفرانس مطبوعاتی را به حالت قهر ترک کرد. آيا رفتار او درست است؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


- وقتی همه اختيارات را به او می‌دهيم، نبايد توقع ديگری داشته باشيم. الان بگوييم بالای چشم کی‌روش ابروست هم قهر می‌کند. اگر خبرنگاران راجع به کريمی و رحمتی سوال نکنند، در مورد چه چيزی بايد بپرسند؟ فقط بايد تعريف و تمجيد کنند؟ به نظرم بيش از حد داريم در مقابل او کوتاه می‌آييم. خبرنگار راجع به همه چيز می‌پرسد و زمان دايی، برانکو و بلاژويچ هم همين بود و سوالات زيادی می‌پرسيدند. چرا کی‌روش ناراحت می‌شود؟ چون مقابل او شل آمده‌ايم و همه اختيارات را به او داده‌ايم، اما کی‌روش که از مريخ نيامده و يکسری ايراد و اشتباه دارد و اگر نداشت،‌ الان جام‌جهانی بوديم. الان هم که کی‌روش قهر می‌کند، طبيعی است چون فدراسيون فوتبال باعث اين رفتار کی‌روش شده است.

با اين شرايط آينده تيم ملی را چطور می‌بينيد؟
- فکر می‌کنم کار ما خيلی مشکل است و خيلی سخت‌تر از آن چيزی است که فکر می‌کنيم، آن هم برای پلی‌آف چون برای اول يا دومی در گروه که شانسی نداريم و اگر قطر را نبريم، چطور می‌خواهيم به پلی‌آف برسيم؟ کار ما واقعا سخت است اما اميدوارم به جام‌جهانی برويم چون اگر نرويم، کی روش کاسه کوزه‌ها را سر فوتبال ما می‌شکند.

چطور؟
- چون چند وقت قبل گفته بود بايد به بازيکنان ايران بغل پا زدن را ياد بدهم اما همين بازيکنانی که او می‌گويد بايد بغل پا زدن به آنها ياد بدهد، سال ۱۹۹۸و ۲۰۰۶ به جام‌جهانی صعود کرده‌اند. اگر کی‌روش نتواند تيم ملی را به جام جهانی ببرد،‌ بابای من را هم می‌گذاشتند سرمربی تيم ملی باشد با او چه فرقی می‌کرد؟ اگر قرار است بين ۵ تيم سوم هم نشويم، بابای من هم می‌توانست چنين کاری را انجام دهد چون ۲ تيم از ۵ تيم گروه ما لبنان و قطر هستند و هر کسی جای کی‌روش بود، ‌شک نکنيد سوم می‌شديم. ما بايد به جام‌جهانی برويم و اگر با کی‌روش به جام‌جهانی نرويم، ‌واقعا جای تاسف است.

بگذريم. در ارتباط با آرای اعلام شده برای پرونده تبانی در ليگ يک چه نظری داريد؟
- اگر قرار است راجع به تبانی کار کنند، بايد ۸۰ درصد فوتبال ما را تعطيل کنند، چون چند سال است راجع به اين مسائل صحبت می‌کنيم اما سر ۲ بازی به اين نتيجه رسيده‌اند. خود عليپور و ستاد منشور اخلاقی می‌دانند در فوتبال ما چه خبر است اما چرا تا حالا رای نداده بودند؟‌ برای من جالب است چون بيشتر فوتبال ما زد و بند است و خيلی اتفاقات در ليگ يک می‌افتد. اين بحث تبانی که الان در ليگ يک ما مطرح شده، يکی از صدها تبانی و زد و بند فوتبال ما است.

به نظر شما آرای اعلام شده عادلانه بود؟
- اگر واقعا اثبات شده به نظر من ۶ ماه و يک سال معنی ندارد و بايد برای هميشه اين افراد محروم شوند چون بعد از يکسال بر می‌گردند و جری‌تر و دريده‌تر کار خود را انجام می‌دهند. اگر تبانی آنها ثابت شده بايد محروميت طولانی مدت برای اين افراد در نظر می‌گرفتند چون با يک‌سال- دوسال اتفاقی نمی‌افتد و دوباره همين آش و همين کاسه است.

کميته استيناف هم اعتراض را رد کرد و محروميت‌ها تاييد شد و حتی شهرداری به دسته دوم سقوط کرد.
- بحث آرای اعلام شده را بايد بگذاريم کنار. حرف من اين است که همين افراد فوتبال ما را به کثافت کشيده‌اند و خون يکسری بازيکن جوان را توی شيشه کرده‌اند. اين افراد بايد از صحنه فوتبال طرد شوند. بايد ۱۰ يا ۲۰ سال محروم شوند تا فساد و تبانی و زد و بند در فوتبال ما ريشه‌کن شود.

به نظر شما با اين آرا، حجم تبانی‌ها در فوتبال ما کم می‌شود؟
- نه، ‌با اين محروميت‌ها هيچ اتفاقی نمی‌افتد. بايد محروميت‌ها طولانی مدت باشد و حداقل ۱۰ يا ۲۰ سال محروم می شدند تا ديگر کسی جرات نکند دنبال تبانی برود، اما بعد از يکسال طرف می‌آيد و همين تبانی‌ها و زد و بندها را دوباره انجام می‌دهد.

در مورد ۱۶ يا ۱۸ تيمی شدن ليگ برتر چه نظری داريد؟
- ليگ ما بايد ۱۸ تيمی باشد و ۱۶ تيم برای ليگ برتر ما کم است. کی روش گفته ليگ ۱۶ تيمی شود و اينها هم می‌گويند ۱۶ تيمی شود و هيچ دليلی ندارند چرا اين تصميم را گرفته‌اند. اگر قرار است به خاطر حرف کی‌روش ليگ را ۱۶ تيمی کنيم، مصيبت و بدبختی فوتبال ما است، چون کی‌روش می‌رود و کدام عقل سليم به خاطر حرف او تعداد تيم‌های ليگ را کم می‌کند. به نظرم ۱۸ تيم برای ليگ ما خوب است اما چون کی‌روش گفته ۱۶ تيمی، ‌نمی‌توانند کاری کنند و فقط به خاطر حرف کی‌روش است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016