یکشنبه 5 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کی‌روش: حالا نوبت ماست انتظارات را برآورده کنيم، بازی با عمان تَله نبود

فارس ـ سرمربی تيم ملی فوتبال کشورمان گفت: ديروز حمايت اهالی فوتبال از تيم ملی عالی بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، تيم ملی اين قدر بزرگ هست که همواره وقتی قرار است با سرمربی تيم ملی صحبت کنيم سوژه و حرف در مورد آن تمام نشود. خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس گفت و گويی را با وی انجام داده که در زير می خوانيد:

* در حالی که در آستانه بازی با قطر قرار داريم اما حمايت از تيم ملی خيلی خوب از سوی کارشناسان و هواداران فوتبال صورت گرفت، نظر شما چيست؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


- اين خيلی خوب است که حمايت تيم ملی همچنان ادامه دارد اما الان وظيفه کادر فنی و بازيکنان است تا بتوانيم انتظارات آنها را در زمين فوتبال عملی کنيم و در نهايت به هدفمان برسيم و ملت ايران را خوشحال کنيم.

* به غير از پيشکسوتان فوتبال و مردم اين روزها رسانه ها نيز از تيم ملی حمايت می‌کنند و اين می‌تواند نشانه خوبی باشد، شما خود اين حمايت را احساس می‌کنيد؟
- زمان آن است که ما از ملت حمايت کنيم و کارهايی که در تمرينات انجام داديم را بتوانيم در روز مسابقه پياده کنيم.

*تيم ملی يک بازی سخت را مقابل قطر پيش رو دارد، نظر شما در مورد اين بازی چيست و آيا بازيکنان آمادگی لازم را برای حضور در اين مسابقه دارند؟
- مطمئنا بازی سخت و مهمی را پيش رو داريم. اين بازی است که هيچ تيمی نمی خواهد در آن بازنده باشد. ما نمی‌توانيم ببازيم. قطر هم نمی‌خواهد ببازد و البته اين موضوع به ما کمک خواهد کرد، چون قطر دنبال يک راه آمده و آن هم می‌خواهد برنده باشد. ولی ما دو تا راه پيش رو داريم. هم برد و هم مساوی. به خاطر همين قطر تحت فشار است می‌آيد که برنده بازی باشد و فرصت بيشتری به ما می‌دهد. به خاطر اينکه در ۳ بازی گذشته قطر هيچ گاه اينگونه به اين صورت نبوده که بخواهد برنده بازی باشد. برای همين اين حرکت به نفع ما است.

*نفراتی که به تازگی به تيم ملی دعوت کرديد توانسته‌اند انتظارات شما را برآورده کنند؟
- هيچ شکی در اين امر نيست. سعی کردم يک تعادل خيلی خوب در پست‌های مختلف حفظ کنم. با سبک کاری متفاوت در طول زمين، مطمئن هستم در هر ۳ بازی آينده راه‌حل‌های خودمان را داريم.

*صحبت‌ شما برای ۳ بازی آينده با ملی پوشان چيست؟
- برای هر بازی بايد به وقت خودش فکر کنيم. برد در هر بازی با تمرکز کامل و تعهد کامل به خاطر اينکه اين جور بازی‌ها مسابقاتی نيست که ما بتوانيم در آن مرتکب اشتباهاتی شويم.

*البته ايرانی‌ها همواره نشان داده‌اند در بازی‌های حساس توانسته‌اند نتايج خوبی بگيرند.
- بله،‌ من هم همين فکر را دارم. ولی هدف من اين است که تمام ديدارها يک بازی متداوم باشد و در تمام مسابقات آن تناسب و خوبی خودمان را حفظ کنيم.

*از وضعيت دژاگه خبر داريد؟
- متاسفيم که اشکان نمی‌تواند به ما کمک کند. ولی به بازيکنانی که من در اختيار دارم و کنارم حضور دارند خيلی مطمئن هستم و تيم ما مطمئنا با حضور آنها جواب خوبی را برای تمام بازی‌ها پيدا خواهد کرد.

*برخی از اهالی رسانه ديدار تدارکاتی مقابل عمان را يک تله از سوی کی‌روش می‌دانستند، آيا واقعا اين طور بود؟
- نه، ما هدفمان بسيار ساده و مشخص بود. می‌خواستيم فرصتی ايجاد کنيم برای بازيکنانی که فرصت بازی کردن را معمولا پيدا نمی‌کنند و بتوانند تجربه خوبی برای آنها شود. مطمئنا اين يک بازی آماده‌سازی برای ما نبود اکثر بازيکنان‌مان در زمين حضور نداشتند ولی فرصت خوبی بود برای عده‌ای از بازيکنان که بازی کنند. متاسفانه فرصت منصفانه‌ای نبود به خاطر اينکه اين بازی تحت‌الشعاع شرايط آب و هوايی بسيار شديد و بد عمان قرار گرفت. مخصوصا در نيمه اول که عمان هم به گل رسيد بعد از ۲۰ دقيقه عده‌ای از بازيکنان از لحاظ فيزيکی کاملا افت کردند و يک سری از بازيکنان خيلی تحت‌الشعاع اين گرمای شديد قرار گرفته بودند مطمئنا ايده خوبی نبود که در عمان ساعت ۱۷ آن بازی را برگزار کنيم.

*با خبر شديم ديدار دوستانه تيم ملی مقابل عراق هم لغو شد، در اين ارتباط چه صحبتی داريد؟
- واقعيتش عراق توافق کرده بود با ما در دبی بازی کند ولی در دقايق آخر مسئولين ورزشی امارات توافق نکردند که اين بازی در دی برگزار شود. الان ما به آينده فکر می‌کنيم تا حرکت رو به جلويی داشته باشيم.

*در مورد علی کريمی اعلام کرديد تيم ملی خانه اوست، آيا او اگر بخواهد به تيم ملی برگردد استقبال می‌کنيد؟
- يک مسئله‌ای است که من واقعا نمی‌توانم ازاين شفاف‌تر آن را مطرح کنم، برای بازيکنانی مثل علی کريمی تيم ملی خانه‌اش است. در تيم ملی به روی علی کريمی هميشه باز است به خاطر اينکه در حال حاضر ما در ايران بازيکنان زيادی را نداريم که چنين تجربه بين‌المللی داشته باشد و بتواند به تيم و بقيه بازيکنان کمک کند. ما چه کسی را داريم؟ جواد نکونام را داريم، علی کريمی را داريم.

*مهدی مهدوی‌کيا از فوتبال خداحافظی کرد او هم سابقه بين‌المللی زيادی داشت.
- بله، از اين موضوع باخبر شدم اما در حال حاضر در تيم ملی اين بازيکنان هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016