دوشنبه 6 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شکايت ايران عليه امارات به فيفا به خاطر نامگذاری مسابقات ليگ اين کشور به "خليج ع ر ب ی"

رييس کميته‌ حقوقی و تدوين مقررات فدراسيون فوتبال از شکايت عليه اماراتی‌ها به فدراسيون خبر داد.

هوشنگ نصيرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در واکنش به اقدام سياسی فدراسيون فوتبال امارات مبنی بر نامگذاری مسابقات ليگ اين کشور به "خليج ع ر ب ی"، اظهار کرد: اقدام اماراتی‌ها در نامگذاری ليگشان به يک اسم مجعول، يک تخلف بوده و رفتارشان کاملا سياسی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۵ بخشنامه ای را به تمام کشورهای جهان فرستاد و تاکيد کرد که در مکاتباتشان و نيز نام‌هايی را که به ثبت می‌رسانند، نام "خليج فارس" را به طور کامل استفاده کرده و حتی اگر قرار بود از نام اين خليج به دفعات استفاده کنند، در تمامی آنها از نام "خليج فارس" استفاده کنند.

وی افزود: اين بخشنامه برای ۱۸۶ کشور جهان ارسال شده است و تمامی کشورها مکلف به تبعيت از آن هستند. بنابراين استفاده از نام ديگری به جای نام "خليج فارس" نه تنها خلاف بخشنامه سازمان ملل است، بلکه تخلفی آشکار از اساسنامه فيفاست.

رييس کميته‌ حقوقی و تدوين مقررات فدراسيون، تاکيد کرد: در اساسنامه فيفا شرط شده است که اعضا به هيچ وجه نمی‌توانند وارد مسائل سياسی شوند. نام گذاری ليگ کشور يا هر چيز ديگری که رسميت دارد به اسم‌هايی که وجود ندارد هم تخلف است و هم بی احترامی به اساسنامه فيفا و فدراسيون ايران بر اساس قوانين بين‌المللی واکنش جدی در اين باره خواهد داشت.

نصيرزاده از شکايت فدراسيون عليه اماراتی‌ها به فيفا خبر داد و به ايسنا، گفت: فدراسيون فوتبال ايران ظرف دو روز آينده اعتراض خود را به اين نامگذاری مجعول خواهد داشت و با ارسال نامه‌ای، به کميته‌ اخلاقی فيفا شکايت می‌کند و رفتار اماراتی‌ها را اقدامی سياسی و نژادپرستانه قلمداد خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016