چهارشنبه 15 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيروزی ارزشمند ايران برابر قطر

• ايران به مسير برزيل برگشت

مهر ـ تيم‌ ملی فوتبال ايران که قبل از بازی با قطر شانس کمی برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل داشت با ارائه نمايشی قابل قبول و منطقی موفق شد برابر قطر به پيروزی برسد و شانس خود برای رسيدن به برزيل را افزايش دهد. در اين ديدار رضا قوچان نژاد تنها گل ايران را به ثمر رساند.

به گزارش خبرنگار مهر، ديدار تيم‌های ملی فوتبال قطر و ايران در هفته هشتم از مرحله نهايی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل از ساعت ۲۰:۴۵ امروز سه‌شنبه در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه با قضاوت "عبدالمالک عبدالبشير" از سنگاپور آغاز شد و در پايان با برتری يک بر صفر شاگردان کارلوس کی روش به پايان رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تيم ملی ايران با ترکيب رحمان احمدی، سيدجلال حسينی، پژمان منتظری، خسرو حيدری(۹۰ غلامرضا رضايی)، اميرحسين صادقی، هاشم بيک زاده، مجتبی جباری(۸۴ مجتبی جباری)، آندرانيک تيموريان، جواد نکونام، مسعود شجاعی، رضا قوچان‌نژاد(۸۸ اميد ابراهيمی) برابر قطر به ميدان رفته است.

* تيم ملی فوتبال ايران سه دقيقه ابتدايی اين ديدار را هجومی آغاز کرد اما قطری ها رفته رفته بازی را آرام کردند. با اين حال حملات ايران از جناحين طراحی شده بود و در ۱۰ دقيقه ابتدايی بازی برتری با شاگردان کارلوس کی‌روش بود. قطری‌ها در دقايق ابتدايی بازی نتوانستند کار خاصی انجام دهند و اين ملی پوشان ايران بودند که بازی بهتری را به نمايش گذاشتند.

* تيم ملی ايران در دقيقه ۱۶ توسط خسرو حيدری توپی را روی دروازه قطر ارسال کرد اما مهاجمان نتوانستند از آن استفاده کنند.

* در دقيقه ۱۹ قطری ها توپی را روی دروازه ايران ارسال کردند که در شلوغی داخل محوطه جريمه مدافعان کشورمان توپ را دور کردند.

* در دقيقه ۲۳ جواد نکونام توپی را به سمت دروازه قطر شليک کرد که اين توپ به راحتی در اختيار دروازه بان حريف قرار گرفت.

* در دقيقه ۲۵ مجتبی جباری پاسی را برای رضا قوچان نژاد ارسال کرد که اين مهاجم در موقعيت آفسايد قرار گرفت.

* در دقيقه ۲۸ آندرانيک تيموريان توپی را از جناح راست روی دروازه قطر ارسال کرد که دروازن بان اين تيم توپ را در اختيار گرفت.

* در دقيقه ۳۱ اين ديدار قطری ها صاحب بهترين موقعيت خود شدند. در اين صحنه حسن الهايدوس پس از عبور از روی دست رحمان احمدی به تير افقی دروازه ايران برخورد کرد. اين بهترين موقعيت قطری ها از ابتدای بازی بود.

* در دقيقه ۳۳ مهاجم تيم ملی قطر پشت مدافعان ايران در حرکت بود که رحمان احمدی زودتر از او به توپ رسيد و موقعيت را از حريف گرفت.

* در دقيقه ۴۳ مسعود شجاعی يک ضربه ايستگاهی را از جناح چپ روی دروازه قطر ارسال کرد که اين ضربه را دروازه بان قطر در آستانه ورود به دروازه به کرنر فرستاد.

* در دقيقه ۴۴ رضا قوچان‌نژاد توپ ارسالی از جناح راست را به زيبايی زد که قاسم برهان دروازه بان قطر اين ضربه را به واکنشی تماشايی مهار کرد. اين بهترين موقعيت ايران در نيمه اول بود.

* شروع نيمه دوم با حملات قطری ها همراه بود. آنها قصد داشتند با ارسال از جناحين به دروازه مهمان نزديک شوند.

* در دقيقه ۵۲ سانتر جواد نکونام با ضربه سر مجتبی جباری از روی دروازه قطر به بيرون رفت.

* در دقيقه ۵۴ پاس زيبای مجتبی جباری درون محوطه جريمه به مسعود شجاعی رسيد که تعلل اين مهاجم باعث شد مدافع قطر توپ را به کرنر بزند.

* در دقيقه ۵۵ ايران صاحب يکی ديگر از موقعيت های خوب خود شد که ضربه سر اميرحسين صادقی به بازيکنان خودی برخورد کرد و به دروازه نرسيد.

* در دقيقه ۶۰ بلا محمد خطای شديدی را روی مجتبی جباری انجام داد که با کارت زرد داور سنگاپوری جريمه شد. اين خطا دقايقی بازی را به تاخير انداخت.

* در دقيقه ۶۶ رضا قوچان نژاد موفق شد روی پاس جواد نکونام دروازه قطر را باز کند. او با ضربه بغل پای دروازه حريف را باز کرد.

* در دقيقه ۷۲ رضا قوچان نژاد بازهم در موقعيت گل قرار گرفت اما ضربه او که درون دروازه هم قرار گرفت، در موقعيت آفسايد به ثمر رسيد. ضربه زدن او باعث شد داور سنگاپوری به او کارت زرد نشان دهد.

* در دقيقه ۷۷ مسعود شجاعی به اشتباه توپی را درون محوطه جريمه ايران به مهاجم حريف رساند که شجاعی اين مدافع را سرنگون کرد اما داور سنگاپوری اعلام پنالتی نکرد.

* در دقيقه ۸۰ پاس زيبای جواد نکونام پشت محوطه جريمه قطر رضا قوچان نژاد را در موقعيت گلزنی قرار داد که دروازه بان حريف پشت محوطه روی مهاجم ايران مرتکب خطا شد و کارت زرد دريافت کرد.

* در دقيقه ۸۳ ايران چند کرنر روی دروازه قطر پی ريزی کرد که در يکی از اين کرنرها توپ مسعود شجاعی را قاسم برهان از زير تير افقی به کرنر فرستاد.

* در دقيقه ۹۰ اين ديدار اشتباه رحمان احمدی در خروج باعث ايجاد موقعيت برای قطر شد که ضربه سر مهاجم اين تيم از روی دروازه به بيرون رفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016