چهارشنبه 15 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برد پرگل برابر لبنان؛ واجب‌تر از نان شب برای ملی پوشان!

مهديه جباری - خبرآنلاين ـ ايران با بردن قطر بار ديگر صاحب شانس صعود مستقيم به جام جهانی شد. شاگردان کارلوس کروش که در بازی با قطر در هوای کشنده دوحه يکی از بهترين نمايش های فوتبال ايران از لحاظ تسلط بر توپ را داشتند ، حالا در دو سه شنبه متوالی بايد برای حداقل ۴ امتياز بجنگند تا جهانی شوند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاين ؛ تيم ملی که در بازی با قطر همچنان با بحران گلزنی روبرو بود و از ۱۰ کرنری که روی دروازه حريف زد ، حتی يک موقعيت جدی هم ايجاد نکرد ، در بازی با لبنان بايد به يک پيروزی پر گل بيانديشد. لبنان با تساوی برابر کره از گردونه بازی ها حذف شد . البته حذف شان چندان تفاوتی را در شرايط فوتبال ايران ايجاد نمی کند. چون آنها به اين بازی ها آمده اند تا به قول تئو بوکر سرمربی شان ، برای شادی دل و ايجاد حس غرور مردم لبنان بجنگند. بردن ايران و کره ، تساوی برابر تيم سوم المپيک و ... اين ها همه سرگرمی و مايه غرور مردم لبنان است. به همين دليل آنها برابر ايران هم کوتاه نمی آيند. هفته بعد اگرچه لبنان برابر ايران بايد با حضور ۱۰۰ هزار طرفدار بجنگد اما آنها برای دفاعی مطلق می آيند و اين زمان عليه ماست که به سرعت پيش می رود. تيمی که در همه بازی هايش در مسابقات انتخابی فقط ۳ گل زده است.۳ امتياز اين بازی بايد برای ايران همراه با گل های فراوان باشد تا اثرگذار شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از بازی های گروه اول انتخابی آسيا فقط ۴ بازی ديگر باقی مانده و ايران برای رسيدن به جام جهانی از دو بازی ۴ امتياز می خواهد. بر اين اساس اگر تيم ملی که حالا تفاضل گلش مثبت يک است و در فاصله يک امتيازی با ازبکستان ، يک گل زده هم از اين تيم کمتر دارد ، برای رسيدن به جام جهانی بايد حتما تمام امتياز بازی لبنان را بگيرد.

بر اين اساس احتمالات پيش روی فوتبال ايران ، به اين صورت است:

۱) برد ازبکستان برابر کره در سئول: با اين برد ، ازبکستان ۱۴ امتيازی می شود . کره ای ها در امتياز ۱۱ می مانند و برای بازی پايانی شان برابر ايران نياز به بردن ايران دارند. تيم ملی اگر لبنان را برده باشد ، ۱۳ امتيازی شده و بايد هر طور هست از اين بازی يک مساوی بگيرد چون ازبکستان با اين نتيجه فارغ از نتيجه تيمش برابر قطر در روز آخر به جام جهانی می رسد.

۲) مساوی کره و ازبکستان: با اين اتفاق ازبک ها ۱۲ امتيازی می شوند بازی خانگی شان برابر قطر اين بخت را در اختيار آنها قرار می دهد که خيلی راحت به جام جهانی برسند. کره ای ها با اين نتيجه هم چون ما صعودشان به اما و اگر می افتد و با تمام توان به مصاف ايران می آيند و بازی دو تيم در اولسان يک جنگ تمام عيار می شود.

۳) پيروزی کره برابر ازبکستان: پيروزی کره برابر ازبکستان اين تيم را به امتياز ۱۴ می رساند. در اين صورت کره ای ها فارغ از نتيجه بازی های هفته آخر به جام جهانی می رسند چون آنها در بازی مستقيم عملکرد بهتری برابر ازبک ها داشتند و حتی اگر به ايران ببازند و ازبک ها هم قطر را ببرند ، اين کره ای ها هستند که جهانی می شوند چون بر اساس قانون بازی ها اولويت اول با نتيجه مستقيم است.

شکست ازبک ها در سئول اين حسن را دارد که دردسرهای ايران برای جهانی شدن را کمتر می کند. ايران در بازی های مختلف سال های اخير ، توانسته بارها در کره جنوبی ، بازی را در ۹۰ دقيقه با تساوی به پايان برساند. ايران اما در صورت امتياز برابر با ازبکستان نياز به گل زده دارد. بازی های دو تيم نتايجی يکسان داشته و کار ميان شان به تفاضل گل می رسد . ازبک ها که فيفا اين دوره برای شان امتيازات ويژه ای در نظر گرفته و حتی برای مثال بلاتر در کتر از يکسال ۳ بار به کشورشان رفته است ، در روز آخر بازی ها با قطر بازی دارند. قطری که در صورت هر نتيجه ای غير از پيروزی لبنان برابر ايران در ورزشگاه آزادی از بازی ها حذف می شود. آنها آنجا شانس بالايی برای بالابردن آوراژ گل خود دارند پس بر اين اساس ايران بايد تا می تواند به لبنان گل بزند. ايران نياز به بيش از ۴ گل برابر لبنان دارد تا خيالی آسوده برابر کره جنوبی به دنبال تساوی باشد در غير اين صورت تيم ملی ممکن است در اولسان برای صود ناچار به شکست کره ای ها شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016