دوشنبه 27 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی کريمی: خداحافظی من احساسی و غيرحرفه‌ای بود

به گزارش روزنامه اعتماد، کمتر کسی فکر می‌کرد جادوگر سرخپوشان پايتخت مسيرش را در سال پايانی فوتبالش به سمت تبريز کج کند اما اختلاف سليقه با رويانيان و مانورهای پشت پرده علی دايی باعث شد تا علی کريمی ناچار شود به ديار شهريار برود. تقابل کريمی و دايی و پرسپوليس می‌تواند نقطه اوج ليگ سيزدهم باشد. کريمی ضمن آرزوی موفقيت برای پرسپوليس اميدوار است در اين فصل يکی از تاريخی‌ترين فصول تراکتورسازی را به کمک بازيکنان ديگر رقم بزنند.

خيلی‌ها منتظر بودند در ثانيه‌های آخر به پرسپوليس برگردی اما مثل هميشه تصميمی غيرقابل پيش‌بينی گرفتی.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


من هم منتظر بودم. خودم دوست داشتم فوتبالم را در پرسپوليس تمام کنم اما مثل اينکه قسمت چيز ديگری بود. من منتظر باشگاه ماندم اما آقايان تصميم ديگری داشتند. من نمی‌توانستم خودم به باشگاه پيشنهاد جذبم را بدهم. البته در چند مورد رضايت خودم را اعلام کردم اما آنها چنين تصميمی نداشتند. در اين مورد حق را به باشگاه و کادر فنی پرسپوليس می‌دهم که بخواهند تصميم شخصی‌شان را بگيرند.

گفته می‌شود خداحافظی‌ات بعد از پايان فينال جام حذفی باعث ‌شده باشگاه نظری روی تو نداشته باشد.
من بعد از فينال جام حذفی يک تصميم احساسی و می‌توان گفت غيرحرفه‌يی گرفتم. به هرحال تيم در روزی که همه‌چيز برای پيروزی و قهرمانی‌اش مهيا بود، باخت. در رختکن جو سنگينی بود و احساس کردم نتوانسته‌ام دين خود را ادا کنم. خداحافظی مهدی (مهدوی‌کيا) هم دليل ديگری بود که آن تصميم را بگيرم اما بعد از آن گفتم می‌خواهم برگردم. تمريناتم را دنبال کردم و از آمادگی خوبی هم برخوردارم. شايد خداحافظی من باعث شد تا آقايان راحت‌تر تصميم بگيرند.

رويانيان گفته تو برای تيم مشکل ايجاد می‌کردی و در حد مبلغ قراردادت به اين تيم پايبند نبودی. اين درست است؟
من ديگر عضوی از تيم آقايان نيستم و دوست ندارم درباره آن حرفی بزنم. همه‌چيز درباره قراردادم مشخص است. برويد از خودشان بپرسيد من نفر چندم در مبلغ قرارداد بودم. در فصل پيش می‌توانستم به امارات بروم و سه‌برابر پولی که پرسپوليس می‌خواست بدهد را از آنجا بگيرم اما دلم با پرسپوليس و طرفداران اين تيم بود.

حالا چه شد که تراکتورسازی و تبريز را انتخاب کردی؟
تيم‌های زيادی به من لطف داشتند. همان‌طور که گفتم دوست داشتم منتظر بمانم تا لحظه آخر تصميم بگيرم اما نمی‌خواستم برای پرسپوليس هم حاشيه ايجاد کنم. تيم‌های نفت تهران، فولاد خوزستان، ملوان انزلی و راه‌آهن هم به من لطف داشتند و من از آنها تشکر می‌کنم. تراکتورسازی معيارهايی داشت که به طرز تفکر من نزديک بود و تصميم گرفتم با آنها مذاکره کنم. تراکتور در دو فصل گذشته ليگ برتر شرايط خوبی داشته و هميشه جزو تيم‌های بالانشين ليگ بوده. به اين مساله هواداران پرشور و متعصب تبريزی را هم اضافه کنيد.

اما گفته بودی شرايطت طوری است که در شهرستان بازی نمی‌کنی؟
به هر حال اين تصميمی بود که بعد از مشورت با دوستانم گرفتم و اميدوارم هر چه خير است به همراه داشته باشد.

مشکلی با هواداران تبريزی نداری؟
چه مشکلی؟

در زمانی که در استيل‌آذين بازی می‌کردی با آنها مشکل پيدا کرده بودی و در اين دو فصل هم به تبريز سفر نکردی.
من مشکلی با هواداران تبريزی و آذری ندارم. آنها تعصب خوبی روی تيم‌شان دارند و اميدوارم در کنار بازيکنان ديگر فصل باشکوهی برای تبريزی‌ها رقم بزنيم.

رويانيان گفته بود کريمی با همه مشکل پيدا می‌کند. نظرت درباره مجيد جلالی، سرمربی اين فصل تراکتورسازی چيست؟
من درباره اظهارات اين آقا حرفی نمی‌زنم. درباره آقای جلالی هم تاکنون با ايشان همکاری نداشتم اما مربی‌ای که يک فصل کنار می‌نشيند راضی به کار کردن با هر شرايطی نيست و مشخص است از شخصيت بالايی برخوردار است. در مدتی هم که سرمربی بوده‌اند مشکلی با بازيکنان نداشتند و اين‌طور که شنيده‌ام احترام متقابلی برای همه بازيکنانش قائل است. من بازيکن هستم و ايشان سرمربی و شرح وظايف‌مان کاملا مشخص است.

شرايط پرسپوليس را در فصل بعد چطور پيش‌بينی می‌کنی؟
من نمی‌توانم درباره اين تيم و شرايط آن حرفی بزنم چون داخل آن تيم نيستم. به هرحال بازيکنان خوبی به اين تيم اضافه شده‌اند و اميدوارم بتوانند اين چند فصل کابوس‌وار را برای طرفداران تمام کنند. در اين مدتی که ما در اين تيم بوديم هواداران زجر زيادی کشيدند و اميدوارم در اين فصل بتوانند به وعده‌های خود عمل کنند!

و کاپيتانی تراکتورسازی؟
من در اين باره بحثی با تراکتوری‌ها نداشتم و نمی‌خواهم داشته باشم. مرتضی اسدی بازيکن باسابقه اين تيم است و برايشان زحمت زيادی کشيده. می‌خواهم روی بازی و تمرين تمرکز کنم و خوشحال می‌شوم اين وظيفه را به گردن من نيندازند.

تراکتور فصل گذشته ليگ قهرمانان آسيا را به دليل کم‌تجربگی از دست داد. در اين فصل می‌توانيد به خواسته هواداران تبريزی برای موفقيت در آسيا کمک کنيد؟
تراکتور بازيکنانی خوب و حرفه‌يی دارد. در اين فصل هم برنامه‌های زيادی برای موفقيت در ايران و آسيا دارند. با مديريت تيم که صحبت می‌کردم از برنامه‌های خودشان دفاع می‌کرد و اگر همه‌چيز طبق برنامه‌ريزی ايشان پيش برود می‌توانند در فصل بعد خبرساز شوند. تراکتورسازی پتانسيل بالايی دارد و اين را در دو فصل گذشته نشان داده و مطمئنا در اين فصل هم به کمک مجيد جلالی و ديگر بازيکنان فصل باشکوهی را برای تبريز رقم خواهيم زد.

همه از نقش سعيد شيرينی در خروج تو از پرسپوليس حرف می‌زنند. در اين فصل هم گفته می‌شود او نقش اول پرسپوليس در نقل و انتقالات را برعهده دارد. درگيری تو با شيرينی باعث رفتنت نشد؟
من نمی‌خواهم حرفی بزنم که فردا بگويند فلانی برای تيم حاشيه ايجاد کرد. من از پرسپوليس رفته‌ام ولی اين تيم و هوادارانش هميشه در قلبم جا دارند. برای پرسپوليسی‌های اصيل و هوادارانش بهترين‌ها را آرزو می‌کنم. درباره اين آقا هم حرفی ندارم؛ وقتی بزرگان پرسپوليس هستند بهتر است درباره آنها حرف بزنيم.

گفته می‌شود پنجعلی هم به صورت مشترک با شيرينی عنوان سرپرست پرسپوليس را برعهده خواهند داشت!
اين تصميمی است که باشگاه گرفته و واقعا برای بعضی‌ها متاسفم که برای رسيدن به جايگاه حاضرند با هرکسی کار کنند. من اگر با کسی مشکل داشته باشم با او همکاری نمی‌کنم. پنجعلی برای رسيدن به اين پست خيلی تلاش کرد. دقيقا از همان زمانی که حميد استيلی سرمربی اين تيم شد و پنجعلی سعی داشت به همه القا کند، دايی بايد سرمربی اين تيم می‌شد و...! به هرحال خوشحالم که ايشان به آرزويش رسيد. اميدوارم روزی برسد که آقايان به وعده خود عمل کنند و در همه جای باشگاه از پيشکسوتان باشگاه استفاده کنند. برای پرسپوليس و هواداران و کادرفنی اين تيم هم آرزوی موفقيت می‌کنم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016