یکشنبه 2 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پیروزی پر گل برزیل برابر ایتالیا با درخشش نیمار

میزبان جام کنفدراسیون ها در دیداری پر گل با نتیجه چهار بر دو از سد ایتالیا گذشت و به عنوان صدرنشین به نیمه نهایی صعود کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) تیم ملی فوتبال برزیل در آخرین بازی خود در مرحله گروهی جام کنفدراسیون ها موفق شد در دیداری پر گل و دیدنی با نتیجه 4 بر 2 از سد ایتالیا بگذرد و با 9 امتیاز و به عنوان صدرنشین به مرحله نیمه نهایی صعود کند.

در این دیدار که در ورزشگاه آره نانووا برگزار شد بازیکنان زرد پوش برزیل شروعی طوفانی داشتند و از همان ابتدا نشان دادند که برای پیروزی به میدان آمده‌اند، اما ایتالیا که آندرا پیرلو مغز متفکر خود در میانه میدان را در اختیار نداشت سراسیمه به نظر می رسید و بازیکنان این تیم در همان دقایق اولیه چندین بار مرتکب اشتباه شدند، اما بوفون ناجی دروازه تیمش شد.

در دقیقه 24 نیمار داسیلوا مهاجم جدید بارسلونا روی یک حرکت تیمی منسجم در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما با بی دقتی و خود خواهی تمام توپ را به بیرون زد. دو دقیقه بعد ایتالیا یک تعویض اجباری داشت و جیاکرینی را به جای مونتولیو آسیب دیده به میدان فرستاد. این تنها بد بیاری نرآتزوری در این دیدار نبود تنها سه دقیقه بعد آباته هم روی خطای شدید نیمار مصدوم شد و جای خود را به ماجو داد تا عملا دو تعویض پراندلی بسوزد.

البته برزیل هم یک تعویض اجباری داشت و دانته را به جای لوئیز مصدوم به بازی فرستاد. ایتالیا به نظر می رسید در نیمه اول به تساوی راضی بود چرا که بازیکنان این تیم بیشتر به کارهای دفاعی روی می آوردند و تنها چشم به حرکات ماریو بالوتلی در ضد حملات دوخته بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در حالیکه همگان منتظر شنیدن سوت پایان بازی در نیمه اول با تساوی بدون گل بودند برزیل روی یک ضربه ایستگاهی گمشده خود را یافت و دروازه بوفون باز شد. توپ ارسالی نیمار را فرد با ضربه سر به طرف دروازه بوفون نشانه رفت. توپ او را بوفون دو ضرب مهار کرد تا توپ مقابل دانته افتد و این مدافع تعویضی در شرایط آفساید دروازه حریف را باز کند.

در نیمه دوم پراندلی تیمش را هجومی به میدان فرستاد. تنها شش دقیقه از زمان شروع بازی نگذشته بود که جاکرینی روی پاس پشت پای زیبای بالوتلی در موقعیت گلزنی قرار گرفت و با یک شوت زیبا و مهار نشدنی دروازه سزار را باز کرد تا دو تیم برابر شوند.

شادی ایتالیایی ها زیاد دوام نیاورد و تنها چهار دقیقه بعد نیمار ستاره جوان سلسائو روی یک ضربه آزاد دیدنی بوفون را فریب داد تا برزیل یک بار دیگر پیش افتد.

ایتالیا که چیزی را برای از دست دادن نداشت برای جبران گل خورده به بازی هجومی روی آورد و این باعث شد تا فضای بیشتری در اختیار مهاجمان برزیل قرار گیرد. در دقیقه 66 فرد روی ارسال زیبای مارسلو گل سوم تیمش را به ثمر رساند تا اختلاف به دو گل افزایش یابد.

اسکولاری که از پیروزی تیمش اطمینان داشت نیمار را که یک کارت زرد داشت از بازی بیرون کشید و برنارد را به جای وی به میدان فرستاد. ایتالیا برای جبران نتیجه و کم کردن اختلاف جلو کشید و در دقیقه 71 توسط کیلینی فاصله را به حداقل رساند اما این برزیل بود که در دقیقه 88 با وجود بازی سراپا هجومی ایتالیا بار دیگر توسط فرد به گل رسید تا بازی با نتیجه چهار بر دو به سود سلسائو به پایان رسد.

نیمار در پایان به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد. این برای سومین بار پیاپی است که این مهاجم جوان عنوان بهترین بازیکن میدان را تصاحب می کند.

در دیگر دیدار برگزار شده تیم ملی فوتبال مکزیک موفق شد با نتیجه دو بر یک ژاپن نماینده آسیا را شکست دهد. هر دو گل مکزیک را در این دیدار خاویر هرناندس مهاجم شیاطین سرخ به ثمر رساند. تک گل چشم بادامیها را هم شینجی اوکازاکی به ثمر رساند.

در ادامه این رقابت ها امشب (یکشبنه) دو دیدار برگزار می شود که در آن اسپانیا به مصاف نیجریه می رود و اروگوئه با هائیتی مصاف می کند. تیمی که در دو بازی گذشته خود 16 گل را پذیرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016