شنبه 1 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کی‌روش: رحمتی و عقيلی فرصتشان را از دست دادند

کارلوس کی‌روش سرمربی تيم‌ملی فوتبال ايران، اين روزها يکی از شادترين مربيان دنياست، او که تا همين سه هفته پيش اميد بسيار کمی برای صعود به جام‌جهانی داشت، بعد از سه بازی و گرفتن ۹ امتياز به‌عنوان تيم اول گروه صعود کرد تا هم اعتبار بزرگی به دست بياورد و هم با اين صعود منفعت مالی بزرگی کسب کند.

کی‌روش با تيم‌ملی تا پايان جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزيل قرار داد دارد، اما در‌ بندی از اين قرار داد آمده است که برای يک سال پايانی آن توافق جديدی بايد حاصل شود تا او روی نيمکت ايران قرار بگيرد.

کی‌روش در حالی که پيش از اين در اولين مصاحبه خود بعد از صعود تيم‌ملی به جام‌جهانی گفته بود، اگر برای تفريح به برزيل می‌رويد، من نيستم، روز گذشته حرف خود را پس گرفت و از تمديد قراردادش خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سرمربی تيم‌ملی ايران در مورد تمديد قراردادش می‌گويد: قرارداد من با فدراسيون فوتبال ايران تا پايان سال ۲۰۱۴ برزيل است. اين قرارداد طوری ثبت شده بود که در هر مرحله‌ای به خاطر منافع فدراسيون فوتبال يک ايست داشته است، اما هر مرحله‌ای که می‌رويم بالا تمديد می‌شودو تا آخر جام‌جهانی تمديد شده است. ولی قراردادها در فوتبال هيچ معنايی ندارد و مهم مردم هستند.

گفته می‌شود کی‌روش برای تمديد قرارداد خود و دستيارانش با تيم‌ملی برای يک سال آينده دو برابر قيمت فعلی قراردادش می‌خواهد که حدود ۱۴‌ميليون‌دلار می‌شود.

مسوولان فدراسيون فوتبال که از نظر مالی تحت فشار هستند، برای دادن چنين رقمی به کی‌روش دچار مشکل هستند و می‌خواهند از منابع ديگری اين پول را تهيه کنند که اين منابع نيز موافقت نهايی را اعلام نکرده‌اند.

از طرفی مسوولان فدراسيون از نحوه بازی تيم‌ملی خيلی هم راضی نيستند. سرمربی پرتغالی تيم ملی درباره موضوعات ديگری هم حرف زد. کی‌روش در مورد درگيری‌اش با سرمربی کره‌جنوبی گفت: «مربی کره‌ای جو غيرعادی را ايجاد کرد. در مدت مربيگری‌ام هيچ وقت با اين مساله روبه‌رو نبودم. صحبت از جنگ‌کردن و انتقام‌گرفتن و خون و از اين مسايل غيرعادی است. او می‌خواست بازيکنان ما را تحريک کند. ولی نهايتا تشکر می‌کنم از صحبت‌های اين سرمربی چراکه با صحبت‌های او توانستم استراتژی خوبی را در نظر بگيرم و يک انگيزه خوب را درون تيم خودمان ايجاد کنم.»

کارلوس کی‌روش سرمربی تيم‌ملی فوتبال کشورمان که صبح جمعه ميهمان برنامه «ورزش و مردم» بود، در پاسخ به اين سوال که آيا سيدمهدی رحمتی و هادی عقيلی در آينده جايی در تيم‌ملی خواهند داشت، گفت: «مهم‌ترين چيز برای من نگه داشتن نظم و انضباط تيمی است. اين احساسی است که در حال حاضر دارم. در فوتبال حرفه‌ای هيچ چيز بالاتر از تيم نيست. وظيفه من اين است که بدانم تمام بازيکنانم با تعهد کامل کار خود را انجام می‌دهند. با تمام احترامی که برای اين دو بازيکن قايلم، بايد به آن ۲۵ بازيکنی فکر کنم که با تمام وجود خودشان را در اختيار تيم قرار دادند. من بازيکنان با شهامتی می‌خواهم که خودشان را در اختيار تيم قرار دهند. متاسفانه آنها فرصت خود را از دست دادند. اين نمونه‌ای برای بازيکنان جوان است که وقتی به تيم‌ملی دعوت می‌شوند هيچ شرايطی برای آن نگذارند. مهم‌ترين چيز برای ما ادامه کار با بازيکنانی است که تعهد خود را به من نشان دادند و ذهنيت خوبی دارند.»

يکی از بحث‌هايی که مدت زيادی بحث فوتبال ايران بود، ۱۶ يا ۱۸ تيم بودن ليگ‌برتر است که موافقان و مخالفان زيادی داشت، کی‌روش در اين مورد می‌گويد: ليگ ۱۶‌تيمی از هر نظر برای فوتبال ايران مفيد است چون می‌تواند هم سطح فوتبال را بالا ببرد و هم نظمی به برنامه‌های تيم‌ملی بدهد. اين تصميم بايد سه، چهار سال قبل انجام می‌گرفت و حالا هم دير است. اين موضوع به تيم‌ملی هم کمک می‌کند اما بيشتر به نفع باشگاه‌هاست و اين اجازه را به مربيان می‌دهد که نفرات خود را بهتر بشناسد و البته با برگزاری جام حذفی هم موافق هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016