دوشنبه 31 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تکواندو ايران نايب قهرمان جهان شد

پرونده بيست و يکمين دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان درحالی با قهرمانی کره‌جنوبی و نايب قهرمانی مانی مردان ايران در مکزيک بسته شد که سهم شاگردان مرتضی کريمی از اين مسابقات کسب يک مدال طلا توسط بهنام اسبقی و دو مدال نقره توسط هادی مستعان و سجاد مردانی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، بيست و يکمين دوره از مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان که از دوشنبه ۲۴ تيرماه با حضور ۸۷۲ تکواندوکار از ۱۳۴ کشور جهان در سالن "اکس پوزيتو" شهر "پائبولا"ی مکزيک آغاز شده بود، بعد از هفت روز رقابت سنگين و فشرده، در نهايت با قهرمانی کره‌جنوبی و نايب قهرمانی تيم ملی ايران به پايان رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


چشم بادامی‌های کره‌جنوبی که دو سال قبل در کشور خود عنوان قهرمانی را به تيم ملی ايران واگذار کرده بودند، در بخش مردان با سه مدال طلا، يک نقره و يک برنز و ۶۱ امتياز عنوان قهرمانی را کسب کردند. تيم ملی ايران با کسب يک مدال طلا و دو نقره و ۴۹ امتياز عنوان نايب قهرمانی را به خود اختصاص داد و مکزيک هم با کسب يک مدال طلا، دو نقره و يک برنز و ۴۸ امتياز سوم شد.

برای تيم ملی تکواندو ايران در اين رقابتها بهنام اسبقی يک نشان طلا، هادی مستعان و سجاد مردانی دو مدال نقره کسب کردند. اميد عميدی، مسعود حاجی‌زواره، محمد خمسه، احسان نقيب‌زاده و مهدی خدابخشی به همراه قربانی، فرشيدی، ايزدی و حاجی‌پور چهار عضو تيم بانوان از دست يابی به مدال بازماندند.

مرتضی کريمی به عنوان سرمربی، مرتضی سلطانی مربی و هادی افشار مربی تيم ملی ايران را در اين مسابقات همراهی کردند.

در روز پايانی اين مسابقات بعد از شکست و حذف نامدارانی چون "آرون کوک" و "استيون لوپز" مدال طلای وزن ششم به "تاهير گولک" از آلمان تعلق گرفت. "آنتوان کاتکوف" از روسيه نقره گرفت. "نيکولاس گارسيا" به همراه "ليزارگا" از مکزيک هم به نشان نقره دست پيدا کردند. از نکات مهم اين دوره می‌توان به ناکامی "يول گونزالس" ، "ثروت تازگل"، "نيکولاس گارسيا" و "کارلو مولفتا" مردان طلايی المپيک ۲۰۱۲ اشاره کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016