چهارشنبه 9 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قلعه‌نويی: کاش ديرتر به سپاهان می‌رسيديم

سرمربی تيم فوتبال استقلال گفت، کاش سپاهان و استقلال ديرتر با هم برخورد می‌کردند، چون تيمش در وضع ايده‌آلی نيست و سپاهان وضعيت بهتری دارد. به باور امير قلعه‌نويی، جباری برای رفتنش از استقلال دلايلی داشته که قطعا برای خودش قابل‌قبول است اما بهتر بود دراين‌باره حرفی نمی‌زد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، امير قلعه‌نويی در نشست خبری پيش از بازی فوتبال استقلال و سپاهان از هفته دوم ليگ برتر سيزدهم فوتبال اظهار کرد: بازی‌های اين دو تيم هميشه در سال‌های گذشته خوب بوده است. پارسال سه مسابقه انجام داديم که بار فنی خوبی داشت. البته می‌ترسم در کنفرانس خبری صحبتی بکنم، چون بعدا می‌گويند شماره فلان آن تيم را مدنظر داشته‌ای.

وی افزود: زمانی گفتم شماره فلان تيم الهلال خوب است و همان بازيکن آمد و در تهران به ما گل زد. نمی‌دانم چرا اين حرف‌ها را می‌زنند. الان سپاهان خط هافبک قدرتمندی دارد و طبيعی است که بايد برای جباری و اميد ابراهيمی برنامه داشته باشيم. کجای اين حرف ايراد دارد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قلعه‌نويی ادامه داد: استقلال هنوز به کيفيتی که مدنظر دارم، نرسيده و طبيعی است، چون دير شروع ‌کرده‌ و چندين تغيير هم داشته‌ايم. ضمن اين که دو،‌ سه بازيکن مصدوم هم داريم. کاش اين دو تيم چند هفته‌ ديگر با هم برخورد می‌کردند. سپاهان زودتر از ما شروع کرد ولی در آزادی بازی می‌کنيم و برد می‌خواهيم و نسبت به هفته‌ اول متفاوت هستيم.

وی درباره بازيکنان مصدوم تيمش خاطرنشان کرد: احمد جمشيديان جراحی کرده، هاشم بيگ‌زاده چهار، پنج هفته‌ از ميادين دور است و ساموئل هم به دليل اخراج و همين طور مصدوميت همراه ما نيست اما از طرفی آندرانيک تيموريان و جواد نکونام و نيکبخت شرايط بازی کردن در طول ۹۰ دقيقه‌ را دارند.

قلعه‌نويی در پاسخ به اين سوال که نيکبخت سانترهای خوبی می‌کند ولی انگار به لحاظ بدنی خيلی آماده نيست، گفت: فوتبال فقط ارسال نيست. نيکبخت مقابل ديناموکيف فراتر از چيزی که فکر می‌کرديم، ظاهر شد اما طبيعی است چون مدتی از شرايط مسابقه دور بوده، کمی دير به وضع ايده‌آل می‌رسد. او به لحاظ فنی و بدنی بازيکن بزرگی است. نيکبخت قطعا به ما کمک خواهد کرد.

به گزارش ايسنا، قلعه‌نويی در پاسخ به اين سوال که کرانچار سرمربی سپاهان معتقد است که سپاهان تمريناتش را زودتر آغاز کرده و شانس بيشتری برای پيروزی (فردا) پنجشنبه دارد، اظهار کرد: به نظر همکارم احترام می‌گذارم. کرانچار فرد بزرگی است. من هم همين اعتقاد دارم که سپاهان تمريناتش را زودتر شروع کرد ولی ما استقلال بهتری را نسبت به هفته‌ اول به نمايش می‌گذاريم.

وی در واکنش به اين که چه تيم‌هايی را مدعی قهرمانی امسال می‌داند، گفت: روی کاغذ و نظرسنجی‌ها چند تيم کانديد هستند اما بايد پنج، شش هفته‌ بگذرد تا مشخص شود. با همه اين احوال تيم‌هايی همچون سپاهان و استقلال هميشه از مدعيان هستند.

قلعه‌نويی در پاسخ به سوال ايسنا مبنی بر اين که صحبت‌های مجتبی جباری عليه فتح‌الله‌زاده را در آستانه اين مسابقه چطور ارزيابی کرده و درباره اعلام کميته‌ انضباطی مبنی بر اين که استقلال نمی‌تواند از رفتار هوادارانش در بازی فردا سلب مسئوليت کند، چه نظری دارد، تصريح کرد: فتح‌الله‌زاده جزو مديران زحمتکش استقلال است که افتخارات زيادی را هم آورده. روزی که از استقلال رفتم، يک کلمه درباره اين تيم صحبتی نکردم. از تيم‌های ديگر هم که رفتم، همين موضعگيری را داشتم. نه درباره تراکتورسازی، نه سپاهان و نه تيم ملی حرفی نزدم. زمان مديريت خود فتح‌الله‌زاده بود که بازيکنانی همچون مجتبی جباری در پايه استقلال رشد کردند. حالا به خاطر يک اختلاف به وجود آمده ميان پدر و پسر خانواده، بيرون بردن اين اختلاف‌نظرها به خارج از خانواده کار قشنگی نيست. مجتبی برای رفتنش از استقلال دلايلی داشته که قطعا برای خودش قابل‌قبول است اما بهتر بود دراين‌باره حرفی نمی‌زد.

وی افزود: از طرفی ما هم بايد به جباری احترام بگذاريم. اصلا فوتبال بايد طوری باشد که اگر هر بازيکنی از تيمی رفت، زحماتش را ناديده نگيرند. پيرلو از ميلان به يوونتوس رفت اما وقتی که به ميلان برگشت، همه به او احترام گذاشتند. جباری در شرايط سخت بدنی به ما کمک کرد و واقعا برای استقلال زحمت کشيد. انتظار داشتم که اين صحبت‌ها را بيان نمی‌کرد. با همه اين احوال خطاب به هوادارانمان می‌گويم که فردا به مجتبی جباری و تيم سپاهان احترام بگذارند. قشنگی فوتبال به همين احترام‌هاست. نتايج‌ها از ذهن می‌رود اما اين کارها در ذهن می‌ماند. از رسانه‌ای که مصاحبه جباری را ۴۸ ساعت مانده به بازی منتشر کرد، گله کردم که بهتر بود اين کار را انجام نمی‌داد.

سرمربی استقلال در پايان در پاسخ به اين سوال که آيا انديشه‌ای برای گل زدن و از دست ندادن موقعيت در دستور کار دارد، گفت: از دست دادن فرصت از خاصيت‌های فوتبال است. سال گذشته با وجود موقعيت‌های زيادی که در اختيار داشتيم، از آنها کمتر استفاده می‌کرديم اما با کارهايی که انجام داده‌ايم، تلاش می‌کنيم از فرصت‌سوزی جلوگيری و به ويژه موقعيت‌هايمان را در بازی با سپاهان به گل تبديل کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016