پنجشنبه 10 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بسکتبال قهرمانی آسيا - فيليپين: پيروزی قاطع تيم ملی بسکتبال ايران برابر مالزی

تيم ملی بسکتبال ايران بيست و هفتمين دوره رقابت های قهرمانی آسيا را با برد برابر مالزی آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، بيست و هفتمين دوره رقابت های بسکتبال قهرمانی آسيا با ديدار تيم ملی ايران برابر مالزی آغاز شد که ملی پوشان ايران با نتيجه قاطع ۱۱۵ بر ۲۵ حريف خود را شکست دادند و نخستين گام را محکم برداشتند.

کوارتر اول: ۴۲ بر ۳ ايران

تيم ملی ايران با ترکيب اصلی خود يعنی مهدی کامرانی، حامد آفاق، صمد نيکخواه بهرامی،‌اوشين ساهاکيان و حامد حدادی وارد ميدان شد و از همان اول صاحب توپ و ميدان بود و امتيازآوری می کرد. بازی برای ملی پوشان ايران سبک بود و مهمد بچيروويچ نيز از تمامی نفراتش استفاده می کرد تا وارد زمين شوند. با قدرت نمايی حامد حدادی در زير سبد مالزی که تيمی کوتاه برابر ايران بود کوارتر نخست با نتيجه قابل توجه ۴۲ بر ۳ به سود ايران به پايان رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کوارتر دوم:۱۶ بر ۱۰ ايران

در کوارتر دوم حدادی،‌نيکخواه بهرامی و کامرانی روی نميکت نشستند و ديگر ملی پوشان وارد زمين شدند. در اين کوارتر نيز ايران صاحب توپ و ميدان بود. با اين حال شاگردان بچيروويچ که فاصله امتيازی را زياد می ديدند کمی بی دقت کار می کردند که باعث می شد برخی موقعيت های تيم ملی ساده از دست برود. مالزی برابر ايران حرفی برای گفتن نداشت و حتی يک بار هم نتوانست به زير سبد نفوذ کند و به همين دليل رو به پرتاب های پيرامونی آورد. ايران در اين کوارتر با اينکه همه کاره ميدان بود نسبت به کوارتر نخست امتياز کمتری بدست آورد و کمی سبک تر بازی کرد و در نهايت ۱۶ بر ۱۰ برنده شد تا بسکتباليست های ايران در نيمه نخست ۵۸ بر ۱۳ به پيروزی برسند.

کوارتر سوم: ۳۳ بر ۲ ايران

با آغاز نيمه دوم دوباره ترکيب اصلی ايران وارد سبد شد و همان ابتدا دو امتياز بدست آورد. ملی پوشان بسکتبال ايران به راحتی در ميدان بودند و تقريبا از اين مسابقه به عنوان يک تمرين استفاده می کردند. در دفاع و حمله بدون اشتباه بودند و امتياز آوری می کردند. تنها چهار دقيقه از کوارتر سوم گذشته بود که ايران ۷۵ بر ۱۳ از حريفش پيش بود. بچيروويچ دوباره بازيکنانش را تغيير داد. داوودی به جای کامرانی و کاردوست به جای حدادی وارد ميدان شدند. کوارتر سوم در حالی ادامه داشت که ايران ۲۷ امتياز بدست آورده بود و مالزی بدون امتياز بود. در دقايق پايانی کوارتر سوم محمد جمشيدی و روزبه ارغوان نيز وارد زمين شدند. مالزی در ثانيه های پايانی دو امتياز بدست آورد و در نهايت اين کوارتر با نتيجه ۳۳ بر ۲ به سود ايران به پايان رسيد.

کوارتر چهارم: ۲۴ بر ۱۰ ايران

کوارتر چهارم در حالی آغاز شد که ايران ۹۱ بر ۱۵ از مالزی پيش بود. در اين کوارتر نيز ايران تيم موفق ميدان بود و مالزی از معدود موقعيت های خود تک امتياز بدست می آورد. تنها پنج دقيقه به پايان بازی مانده بود که ايران مجموع امتيازهايش را به عدد ۱۰۰ رساند. در ادامه نيز بسکتباليست های ايران امتيازآوری و فاصله را بيشتر می کردند. در دقايق پايانی کوارتر چهارم ايران کمی فشار را کمتر کرد و مالزی نيز فرصت هايی برای کسب امتياز بدست آورد. بازی در کوارتر پايانی ۲۰ بر ۱۰ به سود ايران پيش می رفت و تنها يک دقيقه تا پايان بازی باقی مانده بود. ايران دوباره امتياز آوری کرد و در نهايت با نتيجه ۱۱۵ بر ۲۵ به پيروزی رسيد. کوارتر چهارم نيز ۲۴ بر ۱۰ به سود ايران تمام شد.

به گزارش ايسنا، اين دو تيم در دوره گذشته جام ملت‌ها نيز به مصاف هم رفته بودند که ايران در آن مسابقه نيز با نتيجه ۱۲۱ بر ۳۶ حريفش را مغلوب کرده بود.

***

بچيروويچ: می‌دانستيم از مالزی قوی‌تريم
نيکخواه بهرامی: هدف‌مان آمادگی برای ادامه راه بود

سرمربی تيم ملی بسکتبال ايران از اين که توانسته از همه ۱۲ بازيکن تيمش برابر مالزی استفاده کند، خوشحال است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم ملی بسکتبال ايران در نخستين ديدارش در رقابت‌های قهرمانی آسيا ۱۱۵ بر ۲۵ مالزی را شکست داد و گام محکمی در اين رقابت‌ها برداشت.

مهمد بچيروويچ، سرمربی تيم ملی بسکتبال ايران در نشست خبری پس از بازی اظهار کرد: نتيجه‌ اين مسابقه برای ما مهم نبود. می‌دانستيم که خيلی قوی‌تر از مالزی هستيم و به همين دليل اهداف ديگری داشتيم. خيلی خوشحالم که توانستيم از ۱۲ بازيکن‌مان در اين مسابقه استفاده کنيم و برای ديدار برابر کره‌جنوبی و چين آماده شويم. از مالزی که برابر ما تمام توانش را گذاشت، تشکر می‌کنم. مطمئنم که آنها در ادامه بهتر خواهند شد اما کار دشواری دارند.

صمد نيکخواه‌بهرامی، کاپيتان تيم ملی بسکتبال ايران نيز در ادامه اين مصاحبه گفت: در اين ديدار برای پيروزی با اين نتيجه‌ وارد ميدان نشديم. هدف‌مان چيز ديگری بود. می‌خواستيم به سختی تلاش کنيم و برای بازی‌های بعدمان تمرين خوبی داشته باشيم. حريفان بعدی ما بسيار قدرتمند هستند.

تيم ملی بسکتبال ايران فردا (جمعه) در دومين ديدار به مصاف کره‌جنوبی می‌رود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016