چهارشنبه 13 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جمعه ۱۵ شهريور: استقلال - پرسپوليس در دربی ۷۷

• نبرد تفکرات مدعيان نيمکت تيم ملی
• خواسته هواداران از بازيکنان دو تيم

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: هفتاد و هفتمين رويارويی استقلال و پرسپوليس در شرايطی صورت می گيرد که هواداران پرشماری چشم انتظار ديدن يک فوتبال جذاب و زيبا از سوی بازيکنان هر دو تيم هستند. در اين ميان تفکرات دو سرمربی که سابقه نشستن روی نيمکت تيم ملی را هم دارند، در انجام يک فوتبال زيبا و شجاعانه تاثيرگذار است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهمترين بازی نيم فصل نخست ليگ سيزدهم همين ديدار است که در دومين و آخرين روز از هفته هشتم رقابتهای ليگ برتر برگزار می‌شود. هفتاد و هفتمين نبرد سرخابی‌های پايتخت. مسابقه‌ای که حساسيت بالايی دارد و موفقيت در آن برای هواداران دو تيم حتی مهمتر از صدرنشينی و قهرمانی است.

اين حساسيت با تقابل دوباره امير قلعه‌نويی - علی دايی بيشتر هم خواهد شد. مربيانی که چند سال پيش هر کدام در مقطعی سرمربی تيم ملی بودند، نمی‌خواهند برابر همديگر بازنده باشند و در پايان اين رقابت رو در رو، دست‌ها را به نشانه تسليم بالا ببرند. آنها هنوز هم نشستن روی نيمکت تيم ملی را حق خود می دانند و اعتقاد دارند در مقطعی که سرمربی بودند خوب با آنها رفتار نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از سوی ديگر اين رقابتی است بين بهترين خط حمله ليگ که با ۱۳ گل زده متعلق به استقلال است با بهترين خط دفاع که با تنها ۳ گل خورده از ۷ بازی در اختيار سرخپوشان پايتخت است. در اين بين استقلال به عنوان ميزبان، با توجه به شکست در بازی گذشته و نرسيدن به صدر جدول، می‌خواهد در اين بازی پيروز شود تا فرصت دوباره برای صدرنشينی را بدست آورده و يا حداقل رتبه دوم را حفظ کند. آبی‌پوشان نيم نگاهی هم به اهواز دارند و اگر بتوانند مقابل رقيب سنتی پيروز شده و فولادی‌ها هم در کسب پيروزی برابر ذوب‌آهن ناکام بمانند، صدرنشينی شيرينی را تجربه خواهند کرد. اتفاقی که منوط به اين می‌شود که قلعه‌نويی يا تيم ميهمان سرخپوش بازی انتحاری را جايگزين بازی محتاطانه کرده و برای پيروزی به فکر ارائه فوتبال باشند نه خراب کردن بازی تيم حريف.

هاشم‌بيگ‌زاده مهمترين غايب استقلال است. مشکل جی‌لويد ساموئل هم که به خاطر مسائل مالی در تمرينات شرکت نکرده بود هم حل شده است. در چنين وضعيتی شاگردان قلعه‌نويی برای رسيدن به پيروزی، به توانايی‌ و واکنش‌های رحمتی‌، بازی بهتر نفرات خط دفاعی، درخشش مردان ملی‌پوش خط ميانی و شم گلزنی فرهاد مجيدی دل بسته‌اند، البته برهانی و يا محمد قاضی هم اگر در ميدان حضور داشته باشند، می‌توانند در امر گلزنی برای آبی‌پوشان مهره قابل اتکايی باشند.

اما وضعيت پرسپوليس؛ محروميت اميد عاليشاه يک اتفاق تلخ برای تيم دايی بود که با خبر مصدوميت پيام صادقيان تکميل شد، هر چند اين بازيکن در تمرين روز سه‌شنبه حضور يافت تا خيال کادر فنی و هواداران پرسپوليس را حضورش در دربی راحت کند. هادی نوروزی و حسين ماهينی هم در تمرينات گروهی شرکت کردند، هرچند حميد علی عسگر به خاطر مصدوميت از ناحيه دست، دومين غايب سرخپوشان در دربی لقب گرفت.

پرسپوليسی‌ها که هفته پيش پيروزی ارزشمندی را برابر فولاد صدرنشين در ورزشگاه آزادی بدست آوردند و قبل از دربی از نظر نتيجه گيری به آرامش رسيدند، در اين شرايط هم بسيار اميدوارند با درخشش مردان جوان و با انگيزه خود در اين بازی به پيروزی برسند.‌ نتيجه‌ای که اگر با ناکامی فولاد و نفت تهران همراه شود، آرزوی صدرنشينی سرخپوشان را پس از ماه‌ها برآورده خواهد کرد.

تيم دايی در هفته‌‎های گذشته نشان داده خط دفاعی مستحکمی دارد. خط ميانی اين تيم هم در بازی‌های گذشته انتظارات را برآورده نکرده اما همه چيز به محمد نوری و رضا حقيقی بستگی دارد که در روزهای اوج باشند و يا باز هم بازی پرانتقادی را از خود ارائه کنند. در خط حمله هم سيدصالحی فرصت‌طلب قرار دارد که جوان شايسته‌ای همچون پيام صادقيان زوج خوبی را برای اين مهاجم تشکيل داده است. نفراتی همچون عباس‌زاده و ميلاد غريبی هم می‌توانند در شرايط سخت به ياری تيم دايی بشتابند.

اتفاقات ويژه اين بازی علاوه بر غيبت مجتبی جباری و علی کريمی کاپيتان‌های پيشين اين دو تيم، در خط حمله دو تيم رقم می‌خورد؛ جايی که دو "محمد" حضور دارند. يکی محمدرضا خلعتبری که با حاشيه‌های بسيار به پرسپوليس پيوست و استقلالی‌ها تهديد کردند که اگر او در دربی بازی کند، به خاطر تخلف در زمان ثبت قراردادش به فيفا شکايت می‌کنند. در سوی ديگر ميدان هم محمد قاضی مهاجم فصل پيش پرسپوليس بازی خواهد کرد.

البته اين دو تيم در شرايطی مقابل هم قرار می‌گيرند که دو دربی گذشته با تساوی بدون گل به پايان رسيد و هواداران منتظر پيروزی يکی از دو تيم هستند، سه امتيازی که می‌تواند استقلال را پيش از بازی مهم در دور برگشت از مرحله يک‌چهارم نهايی ليگ قهرمانان آسيا به وضعيتی بسيار خوب برساند و يا پرسپوليس را پس از مدت‌ها در جدول ليگ بالای استقلال قرار دهد.

اما هواداران دو تيم از بازيکنان انتظار دارند فوتبالی جذاب و تماشايی را به نمايش بگذارند. رفتارهای بازيکنان داخل زمين هم تاثير زيادی بر روی سکوها خواهد داشت. سرخابی‌ها بايد بدون ترس از شکست تنها به فکر ارائه فوتبالی تماشاگر پسند باشند و برای نباختن بازی نکنند. تفکری که در بين بازيکنان و کادر فنی دو تيم وجود دارد که در اکثر ديدارهای گذشته زيبايی های بازی را فدای نباختن کرده اند. هواداران انتظار دارند اين بار بردن در اولويت کار بازيکنان دو تيم باشد.

برنامه ديدارهای هفته هشتم از رقابتهای ليگ برتر باشگاه‌های کشور و جدول رده‌بندی اين مسابقات به شرح زير است:

پنجشنبه ۱۴ شهريور
* گسترش فولاد تبريز - استقلال صنعتی خوزستان، ساعت ۱۸، ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز
* فجرسپاسی شيراز - داماش گيلان، ساعت ۱۸:۴۰، ورزشگاه حافظيه شيراز
* نفت تهران - مس کرمان، ساعت ۱۸:۴۵، ورزشگاه دستگردی تهران
* سپاهان اصفهان - راه‌آهن تهران، ساعت ۱۸:۴۵، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* صبای قم- تراکتورسازی تبريز، ساعت ۱۸:۴۵، ورزشگاه يادگار امام (ره) قم
* ملوان بندرانزلی - سايپا البرز، ساعت ۱۹، ورزشگاه تختی انزلی
* فولاد خوزستان - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۹، ورزشگاه تختی اهواز

جمعه ۱۵ شهريور
* استقلال - پرسپوليس، ساعت ۱۸:۵۰، ورزشگاه آزادی

جدول رده‌بندی ليگ برتر

* با حکم کميته انضباطی فدراسيون فوتبال، تيم‌های استقلال، ملوان بندرانزلی و داماش گيلان به خاطر تخلف هواداران خود به کسر يک امتياز محکوم شدند که اين امتياز از آنها در جدول کسر شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016