چهارشنبه 13 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جدايی جباری از سپاهان قطعی شد، کرانچار: او از اول هم در فهرست من نبود

• پرسپوليس پولدارتر بود که خلعتبری را گرفت!

ايسنا ـ سرمربی تيم فوتبال سپاهان با ابراز تعجب از اينکه سپاهان نتوانست خلعتبری را حفظ کند، درباره آخرين وضعيت جباری گفت: درخواست اکيد داشتم که خلعتبری حفظ شود و جباری در ليستم نبود؛ حالا هم جدايی جباری از سپاهان قطعی است و بزودی بازيکن جايگزين او را انتخاب می‌کنيم.

زلاتکو کرانچار در گفت‌وگوی تفصيلی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، به سوالات مختلفی پيرامون شرايط تيم فوتبال سپاهان در آستانه بازی فردا (پنج‌شنبه) مقابل راه‌آهن، آخرين وضعيت مجتبی جباری و محرم نويدکيا، حضور خلعتبری در پرسپوليس، واکنش سپاهان در برابر درخواست‌های کارلوس کی‌روش برای تيم ملی، داربی جمعه و... پاسخ که در زير می‌آيد:

آخرين وضعيت آمادگی سپاهان پيش از بازی با راه‌آهن چگونه است؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسيار راضی‌کننده است. اميد ابراهيمی که در بازی قبل به دليل محروميت حضور نداشت، مقابل راه‌آهن می‌تواند بازی کند. البته بولکو برای حضور در تيم ملی آلبانی در مسابقات مقدماتی جام جهانی به کشورش سفر کرده و در اين بازی نخواهد بود. شرايط تيم خوب پيش‌ می‌رود و اگر بازيکنان به تعهدات‌شان در مسابقه مانند تعهدات‌شان در تمرينات عمل کنند، می‌توانيم نتيجه خوبی را رقم بزنيم.

از راه‌آهن چه شناختی داريد؟ اين تيم چند هفته‌ای است که نتايج خوبی نمی‌گيرد!
راه‌آهن را به خوبی می‌شناسم. ما پيش از فصل هم با اين تيم ديدار تدارکاتی داشتيم. بازی‌هايشان مقابل استقلال و سايپا را کاملا آناليز کرده و پس از بررسی‌هايی که داشتيم روی تاکتيک انتخابی سپاهان برای رويارويی با آنها برنامه‌ريزی کرديم.

علت ناکامی سپاهان در چند هفته از ليگ که باعث شد از رده‌های بالای جدول فاصله بگيرد چه بود؟
فقط می‌توانم بگويم در يک نيمه از بازی با فجر ضعيف و ناکام بوديم. در يک نيمه عملکرد مثبتی داشتيم و حتی می‌توانستيم برنده مسابقه باشيم اما اشتباه‌های غافلگيرکننده برخی بازيکنان اين اتفاق را رقم زد. همينطور برابر تراکتورسازی صاحب فرصت‌های گلزنی بيشتری نسبت به حريف شديم و آنها تنها روی يک موقعيت به گل رسيده و ۳ امتياز بازی را بدست آوردند. در بازی با داماش هم به رغم نتيجه تساوی بدست آمده اما تيم بهتری بوديم و يک‌گام ديگر رو به جلو برداشتيم تا بهتر از قبل باشيم. ما فصل گذشته در چنين مسابقه‌ای به داماش باخته بوديم.

پس از نظر شما سپاهان در هفت هفته گذشته نوسان نداشته؟!
تقريبا خير. البته بايد اين را در نظر بگيريم که تيم ما امسال نو شده و بازيکنان جديد متعددی به ترکيب نفرات تيم اضافه شدند. شايد اگر نوسانی احساس شده تنها به همين دليل است و قطعا با گذشت زمان تيم منسجم‌تری خواهيم داشت. بازی با راه‌آهن فرصت خوبی است که ما را به حالتی از استقرار و استحکام در عملکرد و نتايج برساند و تيمی باشيم که به شايستگی از مدعيان اصلی قهرمانی امسال به شمار آييم.

اما هواداران‌تان اين حق را دارند انتظار داشته باشند سپاهان که قهرمانی‌های متعددی را در ليگ بدست آورده و هميشه در رده‌های بالايی جدول قرار داشته، الان می‌توانست جايگاهی بهتر از ششمی جدول را داشته باشد؟
الان هم وضعيت بدی نداريم. پس از هفت هفته ليگ ۱۱ امتياز بدست آورديم و فاصله امتيازی تيم با صدر جدول تنها ۴ امتياز است و هنوز بازی‌های زيادی از ليگ باقی‌مانده‌اند. ما در هفته‌های آينده قطعا اوضاع بهتری خواهيم داشت.

تکليف مجتبی جباری بالاخره چه شد؟ ممکن است او به تيم برگردد؟
موضوع جباری از نظر من حل و فصل شده است. البته او خودش اين موضوع را حل کرد. جباری گفت که دوست ندارد به فوتبالش در اصفهان ادامه دهد و با اين تصميم انتظاری برای بازگشت او نيست و فکر می‌کنم اين تصميم هم به نفع خودش بود و هم به نفع سپاهان. به هر حال کسی که نمی‌تواند تمام افکار و ذهنيتش را برای تلاش در تيم و موفقيت رنگ زرد سپاهان بگذارد، قطعا نمی‌تواند کمکی به ما بکند و خودش هم اذيت می‌شود.

فکر نمی‌کنيد معلق بودن وضعيت او که جزو دارايی‌های فعلی سپاهان است، به نفع باشگاه و تيم شما نيست؟
بی‌ترديد هرچه سريعتر بايد تکليف جدا شدن اين بازيکن از باشگاه روشن شود. من مشغول فکر کردن برای بازيکن جايگزين او هستم اما نمی‌توان يک‌ شبه در اين باره تصميم گرفت. قطعا در مدت زمانی که تيم ملی برای حضور در مسابقه مقدماتی جام ملت‌ها می‌رود و وقفه‌ای در ليگ می‌افتد، سعی می‌کنم تصميم نهايی را برای انتخاب جايگزين او گرفته و آن را عملی کنم.

بازيکن جايگزين او ايرانی خواهد بود يا خارجی؟
دقيقا نمی‌دانم. شايد ما بتوانيم بازيکن خارجی از هر جای دنيا يا مثلا يک بازيکن آسيايی بگيريم. ما همچنين منتظر آماده شدن کامل يعقوب کريمی هم هستيم. زمان همه چيز را مشخص می‌کند.

وضعيت محرم نويد‌کيا چگونه است؟ شنيده می‌شود او می‌تواند از نيم‌فصل دوم برای سپاهان بازی کند؟
او بعد از عمل جراحی که در آلمان داشت، به ايران برگشته و اکنون دوران نقاهت پس از عمل را می‌گذراند. ۲ ماه ديگر بايد صبر کنيم تا مطالب جديدی درباره او بشنويم. تلاش‌ها برای آماده کردن اين بازيکن وجود دارد و فکر می کنم بهتر است ۲ ماه ديگر وضعيتش را از خودش بپرسيد.

غير از جذب بازيکن جايگزين جباری، در نيم‌فصل دوم بازيکن جديد ديگری هم می‌گيريد؟
هنوز چيز مشخص نيست اما ما امسال بازيکنان باکيفيتی گرفتيم که بايد در خدمت سپاهان بوده و اين کيفيت را به تيم بياورند. يکی از آنها يعقوب کريمی است. آنها بايد آگاه باشند که برای تقويت توان فنی تيم، به سپاهان آمده‌اند! ما از تغييراتی که انجام داديم انتظار عکس‌العمل مناسب داريم. تنها مساله من موضوع محمدرضا خلعتبری بود که به رغم درخواست و توصيه اکيدی که برای نگه داشتن اين بازيکن داشتم اما توافقی حاصل نشد و او رفت. نهايتا جايگزين‌های او هنوز نياز به زمان دارند تا به شرايط خوبی برسند.

چرا سپاهان نتوانست خلعتبری را حفظ کند؟
واقعا نمی‌دانم. من درخواست کرده بودم تحت هر شرايطی اين بازيکن حفظ شود. فکر می‌کنم می‌شد اين بازيکن را حفظ کرد اما متاسفانه اين اتفاق نيافتد و او نهايتا به پرسپوليس رفت. من امسال روی خلعتبری حساب ويژه‌ای باز کرده بودم. اينکه سپاهان نتوانست او را حفظ کند برای من جای تعجب دارد! بارها درخواست کرده بودم که او بايد در تيم بماند. هم ميل من اين بود و هم ميل تيم و هواداران سپاهان. اينکه چه اتفاقی افتاد را نمی‌دانم! او بازيکنی بود که در اولويت‌های من قرار داشت و حتی خودش هم دوست داشت در سپاهان بماند! ما با نيامدن او جباری را گرفتيم در حالی که مجتبی جباری اصلا در ليست درخواستی من قرار نداشت و بر حسب اتفاقات پيش‌ آمده مجبور شديم او را جذب کنيم.

مديريت باشگاه پاسخ قانع‌کننده‌ای برای اين موضوع داشتند؟
گفتند که توافقی صورت نگرفت و در اين باره فقط بحث تاثيرات مالی را شنيدم.

يعنی می‌خواهيد بگوييد پرسپوليس پولدارتر از سپاهان بود که توانست خلعتبری را بدست آورد؟
قطعا بله!

امسال غير از سپاهان چه تيم‌های ديگری را مدعی قهرمانی می‌دانيد؟
علاوه بر سپاهان تيم‌های پرسپوليس، استقلال، تراکتورسازی و فولاد از مدعيان قهرمانی بوده و می‌توانند در رده‌بندی ابتدای جدول جای گيرند. من نمی‌گويم سپاهان قطعا قهرمان ليگ امسال می‌شود اما تيم ما کيفيت کسب قهرمانی را دارد.

جمعه، يکی ديگر از داربی‌های پرسپوليس و استقلال برگزار می‌شود. چه پيش‌بينی از نتيجه اين مسابقه داريد؟
با کيفيتی که من از هر دو تيم ديدم و همينطور تغييرات بوجود آمده در ترکيب آنها فکر می‌کنم تساوی نزديک‌ترين و محتمل‌ترين نتيجه باشد. هر دو تيم در اين روزها نشان دادند تحت هيچ شرايطی نمی‌خواهند بازنده باشند. طبق اخباری که از عموم طرفداران دو تيم هم به گوش می‌رسد به نظرم نتيجه تساوی متوقع‌تر است. به هر حال ما هم دوست داريم اين داربی مساوی شد چون از نظر امتيازی به نفع سپاهان خواهد بود و ما می‌توانيم خودمان را از جايگاه فعلی جدا کرده و در جدول بالاتر بياييم.

مطلع هستيد که ميان برنامه‌های تيم ملی و مسابقات باشگاه‌هايی تداخل‌هايی وجود دارد که هنوز حل نشده است. از طرفی پس از ۸ سال تيم ملی برای حضور در جام جهانی آماده می‌شود و از طرف ديگر باشگاه‌ها حاضر در ليگ قهرمانان آسيا حاضر نيستند قيد استفاده از ملی‌پوشان‌شان را تنها در بعضی از بازی‌های اين رقابت‌ها بزنند و آنها را در اختيار تيم ملی قرار دهند. شما چه نظری در اين باره داريد و فکر می‌کنيد اولويت فوتبال ايران در اين مقطع بهتر است چه رويکردی باشد؟
از نظر من تنها برنامه مفيد و حساب شده اين است که تيم ملی در تاريخ‌های فيفا‌دی و برخی زمان‌های ديگر اردوهای کوتاه مدت داشته و بازی‌های تدارکاتی متعددی را تا جام جهانی برگزار کند. اين رويه باعث می‌شود ليگ در زمان‌های طولانی وقفه نداشته باشد. من معتقدم اردوهای طولانی بيش از ۱۰ روز برای ملی‌پوشان فايده ندارد. ليگ منظم در فواصل زمانی کافی بين مسابقات، بازيکنان آماده‌ای را تحويل کادر فنی تيم ايران خواهد داد. در پايان رقابت‌های ليگ هم باز فرصت زمانی کافی برای آماده‌سازی نهايی تيم ملی برای حضور در جام جهانی فراهم است. من در سال ۲۰۰۶ همراه با تيم ملی کرواسی در جام جهانی بودم. ما هيچ وقت اردوی طولانی‌مدت نداشتيم.

البته طبق برنامه کی‌روش مسابقات ليگ از فشردگی کنونی خارج می‌شود. آيا در صورت درخواست کی‌روش، ملی‌پوشان‌ سپاهان را هنگام بعضی از بازی‌های ليگ قهرمانان آسيا، به اردوی تيم ملی می‌دهيد؟
اميدوارم اين صحبت من به کارلوس کی‌روش برنخورد اما واقعيت اين است که ما تحت پوشش برنامه‌ريزی AFC هستيم و تيم‌های ملی و باشگاهی اروپايی هم تحت برنامه‌ريزی UEFA قرار دارند. آنها برای مسابقات ملی و باشگاهی قاره‌ای برنامه‌ريزی می‌کنند و اين ما هستيم که بايد خودمان را با برنامه‌ريزی اين تشکيلات تطبيق دهيم. حالت منطقی اين است و جای تعجب دارد کی‌روش که خود از فوتبال اروپا آمده توقع داشته باشد برنامه‌ريزی AFC با ما هماهنگ باشد!

در پايان صحبت ديگری داريد؟
بايد از محبت همه هواداران سپاهان تشکر کنم. اميدوارم با صبری که دارند به بازيکنان و تيم ما فرصت موفقيت‌های بيشتری داده و يک لحظه هم دست از حمايت اين تيم برندارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016