پنجشنبه 14 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنان دايی و قلعه‌نويی پيش از دربی ۷۷

دايی پيش از ديدار با استقلال: تنها به برد فکر می‌کنم نه مساوی
اميدوارم داور حق تيمی را تضييع نکند

مهر ـ سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس می‌گويد دنبال طلسم‌شکنی مقابل قلعه‌نويی نيست، بلکه به موفقيت پرسپوليس فکر می‌کند. وی همچنين اعلام کرد: اصلا به مساوی در دربی فکر نمی‌کند و دنبال پيروزی شدن در اين بازی مهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دايی در نشست خبری پيش از ديدار تيمش با استقلال تهران که عصر امروز پنجشنبه در محل سازمان ليگ برگزار شد، ضمن بيان مطلب فوق گفت: مطمئنا همه بهتر از من می‌توانند در مورد اين بازی صحبت کنند زيرا اين يک مسابقه بزرگ است. ما با توجه به ديداری که هفته پيش انجام داديم و تمريناتی که اين هفته دنبال کرديم، سعی داريم برابر استقلال بازی خوبی را ارائه کنيم.

وی در ادامه افزود: تمام اميدمان اين است که رضايت تماشاگران‌مان را بدست آوريم به همين دليل فردا بهترين بازی خود را انجام داده و به هيچ عنوان نبايد پای‌مان را عقب بگذاريم.

سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس با بيان اينکه استقلال کادرفنی بسيار بزرگی دارد، اضافه کرد: لزومی ندارد من در مورد آنها صحبت کنم زيرا امير قلعه‌نويی و همکارانش با نتايجی که در اين سال‌ها گرفتند، خيلی چيزها را ثابت کردند و نيازی به تعريف ندارند.

وی بار ديگر تاکيد کرد دربی ۷۷ بازی سخت و حساسی است و تاکيد کرد: می‌دانيم نبايد در اين مسابقه اشتباه کنيم و مطمئنا تمام سعی خود را به کار می‌بنديم تا برنده باشيم. اصلا به مساوی فکر نمی‌کنيم و دنبال پيروزی هستيم زيرا برد اين بازی به ما کمک می‌کند در ادامه ليگ با اين روحيه بهتری وارد زمين شويم.

دايی همچنين اعلام کرد اميد عاليشاه به دليل محروميت و حميد علی عسگر به دليل مصدوميت در اين بازی حضور ندارد و در مورد اين موضوع که خيلی‌ها معتقدند مربيان سرخابی در اين بازی ابتدا می‌خواهند بازنده نباشد، افزود: اصلا و ابدا دنبال مساوی نيستيم و تيم را برای پيروزی آرايش می‌کنم. ضمن اينکه در طول تمرينات اين هفته از بازيکنان خواسته‌ام تنها به سه امتياز فکر کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هر تيمی که در اين بازی شکست بخورد، تا مدتی فشار روی سرمربی‌اش وجود دارد، به همين دليل مربيان اين دو تيم دوست ندارند در اين بازی بازنده شوند. ضمن اينکه ما تمرينات‌مان را به نوعی برنامه‌ريزی کرديم که برنده اين بازی شويم.

سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس در مورد رده‌بندی جهانی اعلام شده از سوی برخی سايت‌ها و واکنش مديران دو باشگاه استقلال و پرسپوليس به اين موضوع يادآور شد: من به اين مسائل فکر نمی‌کنم و به آنها گوش نمی‌دهم. من شضرايط حال تيم را می‌سنجم و دوست دارم اين بازی و ساير مسابقات را ببريم، پس با اين مسائل کار ندارم.

وی در خصوص صدور کارت ITC خلعتبری تاکيد کرد: من در اين باره به هيچ عنوان با باشگاه تماسی نگرفته ام تا اطلاعات کسب کنم اما می دانم تا اين لحظه مجوز بازی وی صادر نشده ولی اميدوارم اين اتفاق رخ بدهد.

علی دايی درباره اظهار نظر کارشناسان مبنی بر تجربه کم بازيکنان اين تيم گفت: من به نظر کارشناسان احترام می‌گذارم اما بايد بگويم به اندازه کافی بازيکن با تجربه در تيم خود داريم که می‌توانند تيم را در شرايط حساس رهبری کنند. همين بازيکنان از روز اول به جوان‌های تيم کمک کردند تا آنها پيشرفت کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در خصوص نتايج گذشته دو تيم مقابل يکديگر با هدايت وی عنوان کرد: ما از گذشته‌ها درس می‌گيريم و آن ديدارها برايمان تجربه می‌شود. بايد بگويم با شرايط کنونی زندگی می‌کنيم و اگر می‌دانستم قلعه‌نويی فردا چه تفکراتی در سر دارد، مسلما تيم خود را با آرايش بهتری به ميدان می‌فرستادم. مطمئن هستم ايشان هم برای برد می‌آيد ولی ما فردا می‌خواهيم با ارايه يک بازی منطقی سه امتياز را مال خود کنيم.

سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس با تاکيد بر اينکه تيمش را بدون خلعتبری برای ديدار دربی بسته است، توضيح داد: بعد از جريانات انتقال وی باخبر نيستم و اين مسائل را مديران باشگاه می‌دانند دوست دارم خلعتبری هر چه زودتر مجوز بازی پيدا کند اما تا الان درصد کوچکی برای بازی او قائل هستيم و در واقع تيم را بدون او می‌بنديم اما اگر وی به جمع ما اضافه شود، خيلی به پرسپوليس کمک خواهد کرد.

وی درباره رويارويی خود با قلعه‌نويی نيز خاطر نشان کرد: امير قلعه‌نويی مربی خيلی بزرگی است و نتايج چند سال اخير نيز بيانگر بزرگی ايشان هستند. قلعه‌نويی دوست من است اما فردا دنبال طلسم‌شکنی مقابل وی نيستم، بلکه به موفقيت پرسپوليس فکر می‌کنم. من در راه آهن آرامش زيادی داشتم اما چون پرسپوليس را دوست دارم برای کمک به اين تيم به پرسپوليس آمدم و همه حاشيه‌ها را به جان خريدم.

علی دايی در ادامه صحبتهايش عنوان کرد: نتايج بازی‌های قبل در اين ديدار هيچ تاثيری ندارد و بازيکن‌ها با انگيزه‌های فراوانی در دربی شرکت می‌کنند. انگيزه‌های اين ديدار جدای از فوتبال است و هر تيمی که روحيه و انگيزه بيشتری در کنار کار تاکتيکی داشته باشد برنده خواهد شد.

وی در خصوص داوری مسابقه تصريح کرد: من نظر خاصی در مورد داور ندارم و آرزو می‌کنم تيم داوری بهترين قضاوت خود را ارائه کند. وظيفه ما و هواداران اين است که به داوران کمک کنيم، انشاءالله داور مسابقه به دور از اشتباهات و به نحو احسن سوت بزند تا حق کسی ضايع نشود.

سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس خطاب به هواداران پرسپوليس گفت: هميشه از هواداران خواسته‌ام که تيم خود را تشويق کنند. عاجزانه از آنها می خواهم احترام به تيم رقيب رانگه دارند تا بازی در فضای خوب و به دور از تنش برگزار شود.

ديدار تيم‌های فوتبال استقلال و پرسپوليس در هفته هشتم رقابتهای ليگ برتر فوتبال ساعت ۱۸:۵۰ روز جمعه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

***

قلعه‌نويی پيش از ديدار با پرسپوليس: تيم دوم من پرسپوليس است
دايی بايد رئيس AFC شود

مهر ـ سرمربی تيم فوتبال استقلال تهران با صراحت اعلام کرد تيم دومش پرسپوليس است، هرچند معتقد است شايد برخی از استقلالی‌ها از اين حرفش ناراحت شوند. او همچنين به انتقادات پرويز مظلومی اينگونه پاسخ داد: وقتی شما را از خانه نشينی نجات دادم آدم خوبی بودم اما حالا اين حرف‌ها را می‌زنيد؟ همين آقايان در کنار قلعه‌نويی ۲ ميليارد تومان پول جمع کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، امير قلعه‌نويی در نشست خبری پيش از ديدار تيمش با پرسپوليس تهران که عصر امروز پنجشنبه در محل سازمان ليگ برگزار شد، ضمن بيان مطلب فوق گفت: اول آرزو می‌کنم شاهد يک بازی خوب، تاکتيکی و جوانمردانه باشيم. همچنين از نظر قابليت تاکتيکی اين بازی به حدی که از يک دربی مطرح در آسيا و جهان انتظار می‌رود، بالا باشد.

وی همچنين ابراز اميدوار کرد دو تيم فوتبال تاکتيکی خوبی را از خود ارائه کرده تا همه از آن لذت ببرند و نتيجه دست خداست، ادامه داد: ما خودمان را صدرنشين می‌دانيم، اين بی‌انصافی است از استقلال يک امتياز کسر کردند و به گفته نصيرزاده اين کسر امتياز قانونی نبوده است.

سرمربی تيم فوتبال استقلال با اشاره به اينکه عملکرد پرسپوليس در هفته‌های و جايگاه دو تيم نشان می‌دهد فردا بازی خوبی را از دو تيم شاهد خواهيم بود، افزود: طبيعتا بعد از باخت مثابل صنعتی خوزستان، تيم از نظر روحی - روانی به مشکل خورد، به همين دليل در اين چند روزه فشار تمرينات را کم کرديم و بيشتر برنامه‌های تئوری را برای تيم در نظر گرفتيم. همچنين نشست‌هايی را هم با بزرگان تيم برگزار کرديم.

وی با تاکيد بر اينکه طبيعتا بازی استقلال با پرسپوليس بسيار حساس خواهد بود، تاکيد کرد: هاشم بيگ‌زاده و به احتمال زياد خسرو حيدری به اين بازی نمی‌رسند و جمشيديان هم مدتهاست که مصدوم است اما ساير بازيکنان مشکلی برای حضور در اين بازی ندارند.

قلعه‌نويی در مورد تيم پرسپوليس هم اظهار داشت: پرسپوليس تيم پسيار خوبی است و علاوه بر داشتن يک مديرعامل خوب و بازيکنان مطرح، برند خوبی به نام عليی دايی دارد. همه ما بايد تلاش کنيم علی دايی در کنفدراسيون فوتبال آسيا سمت‌هايی بالايی را بگيرد حتی به عنوان رئيس AFC انتخاب شود.

وی با اشاره به اينکه اميدوار است سوای نتيجه يک بازی خوب از جانب دو تيم در اين نمايش داده شود، در خصوص مشکلات خط دفاعی اين تيم افزود: هر کاری می‌کنيم، يک ايرادی روی آن می‌گذارند. پارسال می‌گفتند چرا اينقدر کم گل می‌زنيد و امسال می‌گويند چرا زياد گل می‌خوريد. علت اين مسئله اين است که خط دفاع تيم ملی خوب ريکاری نداشته و خسته است. ضمن اينکه امسال اکثر گل‌هايی که خورديم، خنده‌دار بود.

سرمربی تيم فوتبال استقلال در خصوص اينکه گفته می‌شود آبی‌ها با قضاوت فغانی مشکل دارند، عنوان کرد: وقتی داور بازی معرفی شد، خيلی‌ها به من SMS زدند که اعتراض کنيد اما من به دنبال اين مسائل نيستم. در بازی با استقلال صنعتی نيز يک گل سالم ما و يک پنالتی برايمان گرفته نشد و کعبی هم بايد اخراج می‌شد که اين اتفاق رخ نداد.

وی افزود: امسال از اين مشکلات زياد داشتيم اما بايد درباره فغانی بگويم که وی داور خيلی خوبی است که به نظر من يک سری ايرادات خود را بايد برطرف کند، از جمله اينکه مديريت کند و روابط عمومی بيشتری به خرج بدهد. در اين صورت به يکی از بزرگترين داوران تاريخ ايران تبديل خواهد شد. در مجموع بايد بگويم دغدغه‌ای بابت داور نخواهيم داشت.

قلعه‌نويی با اشاره به اينکه با برق تهران و استقلال اهواز برابر پرسپوليس شکست را تجربه کرده و بدنبال رکورد شکنی نيست، ادامه داد: هر کاری می‌کنيم برخی قلم بدستان حرف خود را می‌زنند و حکايت آن داروخانه است که البته بيشتر توضيح نمی‌دهم. با سپاهان، پرسپوليس را ۴ بر يک برديم با تراکتورسازی نيز در تهران و تبريز اين تيم را شکست داديم اما آيا چنين مربی‌ای افکاری دفاعی دارد تا به رکوردهای خودش اضافه کند.

وی صحبت‌هايش را اينگونه ادامه داد: هر بازی شرايط خاص خود را دارد طبيعتا نباختن يک پوئن است. فوتبال دنيا به گونه‌ای است که تيم‌ها ابتدا می‌خواهند نبازند. من هر جا بودم تهاجمی بازی کردم و حتی با تيم برق تهران تا دقيقه ۸۷ از پرسپوليس دو بر يک جلو بوديم که داور شرايط را برگرداند تا با گل طلايی بازنده شويم. متاسفانه يک سری خبرنگاران دشمن قسم خورده قلعه‌نويی هستند، آنها زمانی که در سپاهان بودند يا سال گذشته در استقلال خط دفاع تيم ملی را تشکيل داديم، باز هم حرف خودشان را می‌زدند و برايم اين مسائل اهميتی ندارد.

سرمربی تيم فوتبال استقلال با بيان اينکه نمی‌دانست برای نهمين مرتبه بدون شکست مقابل پرسپوليس قرار می‌گيرد، ادامه داد: پرسپوليس تيم خيلی جوانی هم نيست، البته بايد بگويم فوتبال دنيا به گونه‌ای است که تحرک حرف اول را می‌زند. ما در بازی با استقلال اهواز غير از اشتباهات داوری به اين دليل شکست خورديم که آنها بعد از گل دويدند و ما ندويديم.

وی خطاب به هواداران استقلال اظهار داشت: من هر جا بوده‌ام گفته‌ام تيم دوم من پرسپوليس است و شايد برخی از استقلالی‌ها از اين حرف من ناراحت شوند. البته امسال ما از مسائل حاشيه‌ای ضربات زيادی خورده‌ايم و کسر امتياز غير قانونی به ضررمان تمام شده است. بعضا شاهد بوده‌ايم هواداران ما مربی حريف را تشويق کرده‌اند. ما کشور پهلوانی هستيم که پوريای ولی و جهان پهلوان تختی را داشته‌ايم، هر چند بايد قبول کنيم جوان‌ها يک سری فشارهای بيرونی را تحمل می‌کنند که در ورزشگاه خود را تخليه خواهند کرد. توصيه من اين است که آنها اول به حريف احترام بگذارند و پس از آن به تشويق تيم خودی بپردازند.

قلعه‌نويی در خصوص انتقادهای اخير پرويز مظلومی تصريح کرد: وقتی آنها نتيجه می‌گيرند، می‌گويند کار تاکتيکی انجام داده‌ايم اما هر وقت می‌بازند مسائلی نظير کم کاری قلعه‌نويی را مطرح می‌کنند. در آن سال‌ها که ما بوديم، ۷ سال به پرسپوليس نباختيم و بيشترين جامها را گرفتيم و حتی در آسيا قهرمان شديم.

وی ادامه داد: من سه مطلب دارم که بايد عنوان کنم چرا اين آقايان وقتی استقلال در دسته سوم بازی می‌کرد از ۱۰ کيلومتری باشگاه هم رد نمی‌شدند. من در بازی با کشاورز مصدوم شدم و بعد از ۱۱ ماه که برگشتم، به دسته ۳ رفتم و با استقلال بازی کردم. بايد بگويم هر وقت که به استقلال آمدم يا تيم پول نداشت يا در دسته سوم بود. چرا هميشه اين آقايان قبل از دربی چنين حرف‌های را بر زبان می‌آورند؟ آيا آنها استقلالی واقعی هستند؟

سرمربی تيم فوتبال استقلال همچنين بيان کرد: استقلال در رنکينگ جهانی به رتبه ۸۵ رسيده و در آسيا نيز نتايج خوبی کسب کرده است. در ليگ برتر سال گذشته با کمترين هزينه و امسال با ادامه همان روند نتايج خوبی گرفته‌ايم. شما پاداش‌ها و بودجه ۲ سال پيش را ببينيد و آن را با شرايط کنونی مقايسه کنيد. حالا هم که در ليگ برتر قهرمان شده‌ايم و هم در آسيا نتيجه گرفته‌ايم. درباره قلعه‌نويی اين حرف‌ها را عنوان می‌کنند.

وی همچنين ياداور شد‌: وقتی برايتان تيم پيدا می کنم خوب هستم وقتی شما را از خانه نشينی نجات دادم آدم خوبی بودم اما حالا اين حرف‌ها را می‌زنيد؟ همين آقايان در کنار قلعه‌نويی ۲ ميليارد تومان پول جمع کردند. آقايان نظری جويباری و ماجدی می توانند شهادت بدهند که آن ۲ ميليارد چگونه گير آنها آمده است.

قلعه‌نويی با بيان اينکه شرايط روحی در دربی حرف اول را می‌زند، گفت: شما هر کاری می‌خواهيد انجام دهيد بايد قبل از سوت داور باشد چرا که با شروع بازی بازيکنان تحت تاثير جو استاديوم قرار می‌گيرند. بيشتر ‌تلاش ما اين است که روی مسائل روحی کار کنيم و بچه‌ها هم خودشان انگيزه‌های زيادی دارند تا بهترين فوتبال خود را به نمايش بگذارند.

ديدار تيم‌های فوتبال استقلال و پرسپوليس در هفته هشتم رقابتهای ليگ برتر فوتبال ساعت ۱۸:۵۰ روز جمعه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016