یکشنبه 24 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ورزشگاهی که در تولد يک سالگی‌ َترک خورد!

ايسنا ـ حضور تيم فوتبال خبرنگاران همدان در رقابت های جام شهدای ورزشکار مريانج و رقابت اين تيم در مجموعه ورزشی حاجی بابايی اين شهر، اهالی مطبوعات را با وقايعی روبرو ساخت که شايد از ديد خيلی ها پنهان بماند، اما برای ما خبرنگاران که پيدا کردن سوژه گام اول فعاليتمان محسوب می شود چه چيزی بهتر از مشکلات ورزشگاه ها و استاديوم های ورزشی؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه همدان، در اولين نگاه به مجموعه ورزشی حاجی بابايی مريانج با فضايی روبرو می شويم که اگر اهل فوتبال باشيم ناخودآگاه ذهنمان به قاب تلويزيون و استاديوم هايی نظير "استمفوردبريج" لندن کشيده می شود اما واکاوی مشکلات اين مجموعه شيک! آنقدر نگرانمان می کند که اگر بگوييم دغدغه اصلی ما برای آينده، حال و روز اين ورزشگاه و از اين دست مجموعه ها باشد به جرأت چيزی به گزاف نگفته ايم.

ورزشگاهی که بايد شمع يک سالگی‌اش را فوت کند به مشکلاتی نظير از بين رفتن چمن و ترک برداشتن ديواره های ورزشگاه دچار شده و اين موضوع آن هم درست وقتی که فقط يک سال از افتتاح اين مجموعه می گذرد، می طلبد که من و شما را نگران خود کند.

عمر چمن ورزشگاه حاجی بابايی مثل گل و شايد خيلی کمتر از آن کوتاه بود و متاسفانه برخی از قسمت های چمن حاجی بابايی بطور کامل از بين رفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يوسف صالح نيا، رييس اداره ورزش و جوانان مريانج که دو ماهی می شود عهده دار اين سمت است در گفت و گو با ايسنا درباره خرابی چمن مجموعه ورزشی حاجی بابايی گفت: چندی پيش قسمتهايی از چمن مجموعه دچار بيماری قارچ شد و ما به محض اينکه از اين موضوع مطلع شديم از چمن های تخريب شده قسمتی را به آزمايشگاه فرستاديم. مسؤولان آزمايشگاه پس از آن سمی برای چمن ها تجويز کردند که خوشبختانه وضعيت چمن بهتر شد.

اما برخی از قسمت های چمن به خاک رسيده و کامل از بين رفته است، موضوعی که صالح نيا درباره آن تصريح کرد: قسمت هايی از چمن از بين رفته و به خاک خورده است. در چنين شرايطی ديگر نمی توان کشت کرد و اين مشکل را با تيکه های "چمن رول" برطرف خواهيم کرد.

رييس اداره ورزش و جوانان مريانج اما درباره ترک برداشتن قسمت هايی از ديواره ورزشگاه حاجی بابايی هم خاطرنشان کرد: دو ماه است که مسؤوليت کار را بر عهده گرفته ام و در اين مورد بايد با پيمانکار پروژه صحبت کرد. البته مشکل خاصی وجود ندارد و اين مسئله نيز حل خواهد شد.

در حال حاضر تيم های مريانج و همچنين الوند همدان در اين زمين تمرين می کنند و گويا پاس نيز برای اولين بار برای تمرين به اين مجموعه کوچ کرده است.

رمضانی، مديرعامل پاس در اين رابطه به خبرنگار ايسنا گفت: به گفته مسئولين مجموعه، چمن حاجی بابايی رو به افول است و بايد برای اين مسئله چاره ای انديشيد. از دور که به چمن نگاه می کنيم خيلی خوب به نظر می رسد اما بازيکنان تيم پاس مثل بقيه تيم ها از چمن راضی نيستند. البته يکی از مسؤولان مجموعه با من تماس گرفت و گفت که به تازگی چمن را سمپاشی کرده ايم و مشکلات خرابی چمن حل خواهد شد.

از مريانج که بگذريم اما استاديوم های همدان هم حال و روز بهتری نسبت به حاجی بابايی ندارند. "قدس" و "مفتح" ورزشگاه هايی هستند که تمرينات و بازی های تيم های همدانی در آن ها برگزار می شود. جايگاه خبرنگاران، رنج بردن از نبود فکس و اينترنت برای خبرنگاران، اسکوربورد، ميکزون و همچنين چمن نامطلوب همگی در صف مشکلات عديده ورزشگاه های همدان قرار می گيرند.

مديرعامل پاس در اين باره تصريح کرد: قسمتهايی از زمين مفتح بخاطر خرابی کشت شده که قول داده اند تا ۱۰ روز آينده مشکل چمن اين ورزشگاه حل شود. معمولا اواسط اسفند ماه چمن را بايد بازسازی کرد اتفاقی که در همدان بخاطر سرمای هوا يک ماه ديرتر انجام می شود و اين موضوع سبب شده تا وضعيت چمن مفتح خوب نباشد.

وی يادآور شد: سالی که من قائم مقام پاس بودم مسؤولان AFC از مفتح بازديد و هفت ايراد از اين ورزشگاه گرفتند. ايراداتی مثل جايگاه خبرنگاران و جايگاه VIP که هنوز هم مرتفع نشده است. اين مجموعه چون خيلی مورد استفاده نيست روز به روز در حال از بين رفتن است.

رمضانی درباره وضعيت ورزشگاه قدس هم خاطرنشان کرد: اين ورزشگاه هم از نداشتن امکاناتی مثل اسکوربورد و فکس و استاندارد نبودن جايگاه خبرنگاران رنج می برد اما چمن قدس مطلوب است و وضعيت مناسبی دارد.

رضا طلايی منش، سرمربی الوند همدان هم معتقد است: نگهداری از چمن های ورزشگاه ها، بحثی تخصصی است و اين امر را بايد به يک فرد متخصص واگذار کردند. چمن حاجی بابايی دو ماه پيش بود که قارچ گرفت و به همين دليل ۲۰ روز مجموعه را تعطيل کردند اما باز هم مشکل حل نشد در صورتی که اگر فرد متخصصی کار را بر عهده داشت راحت می توانست دو تيکه چمن را بازسازی کند.

وی به خبرنگار ايسنا گفت: مجموعه حاجی بابايی يک سرمايه ملی است و که افراد متخصص بايد از آن نگهداری کنند. همين حالا هم دير نشده و پيشگيری بهتر از درمان است. بايد چاره ای برای بهبود چمن حاجی بابايی انديشيد.

طلايی منش درباره وضعيت ساير چمن ها هم اظهار کرد: چمن مجموعه کارگران همدان عالی است و ما از کار کردن در آن بسيار راضی هستيم. مفتح هم چند وقتی است تمرين نکرده ايم و درباره آن نمی توانم نظر بدهم.

ورزشگاه ها بدون ترديد سرمايه های ملی هستند و به قول طلايی منش مهم ترين امر، نگهداری تخصصی آنان است تا هر روز که برگی از تقويم ورق می خورد، خرابی تيکه ای از چمن ها و يا ديواره های مجموعه های ورزشی را با چشمان خود شاهد نباشيم.

گزارش از حامد صيفی، خبرنگار ورزشی ايسنا منطقه همدان


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016