چهارشنبه 3 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

AFC: انتخاب میزبان جام‌ ملت‌ها از بین سه کشور ایران، امارات و عربستان نیست

کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرد که میزبان نهایی جام ملت‌های آسیا از بین سه کشور ایران، عربستان و امارات انتخاب نخواهد شد و چهار کشور چین، عمان، تایلند و کویت هم شانس میزبانی این رقابت‌ها را دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در کارگاه آموزشی انتخاب میزبان جام ملت‌های آسیا 2019 که اواخر ماه گذشته در کوالالامپور برگزار شد، از هفت کشوری که درخواست میزبانی داده بودند، ‌تنها سه کشور امارات، ایران و عربستان شرکت کردند. همین مساله باعث شد تا گمانه زنی‌ها درباره این موضوع که میزبان نهایی از بین این سه کشور انتخاب می‌شود، به وجود آید.

آلکس سوسی، دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا در گفت‌وگویی که با روزنامه‌ الاتحاد امارات داشت، تاکید کرد که انتخاب میزبان محدود به سه کشور شرکت‌کننده در کارگاه آموزشی AFC نیست و دیگر کشورهای نامزد هم این حق را دارند که در صورت فراهم کردن شرایط به عنوان میزبان انتخاب شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او گفت: حضور نامزدهای میزبانی در کارگاه آموزشی اخیر AFC الزامی نبود. تنها می‌خواستیم قبل از اعلام نهایی میزبان در نوامبر 2014 شرایط AFC را به آنها گوشزد کنیم. بدون شک حضور سه کشور ایران، امارات و عربستان نشان می‌دهد که آنها در پی جلب نظر AFC برای گرفتن میزبانی هستند اما این بدین معنا نیست که شانس دیگر کشورها کم شده است؛ چرا که بعضی از کشورها همچون چین سابقه برگزاری رقابت‌های بزرگ را دارند.

او افزود: کشورهای نامزد تا 31 اکتبر فرصت دارند پرونده‌ نهایی خود را با تمام ضمانت‌ها ارائه دهند. کارشناسان AFC بعد از ارائه پرونده‌ کشورها سفرهای خود را شروع می‌کند و از امکانات کشورها دیدار می‌کنند تا در نهایت میزبان را در نوامبر 2014 انتخاب کنیم.

پیش از این یازده کشور میانمار، مالزی، لبنان، بحرین، چین، عمان، تایلند، کویت، ایران، عربستان و امارات آمادگی خود را برای میزبانی جام ملت‌های آسیا 2019 اعلام کردند اما چهار کشور مالزی، لبنان، بحرین و میانمار از این درخواست کناره‌گیری کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016