شنبه 6 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيروزی واليبال ايران در نخستين روز قهرمانی مردان آسيا

ايسنا ـ تيم ملی واليبال ايران در نخستين روز رقابت‌های قهرمانی مردان آسيا در دبی، با نتيجه ۳ بر صفر برابر قزاقستان به برتری رسيد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، ملی پوشان واليبال ايران در نخستين روز رقابت‌های واليبال قهرمانی آسيا در دبی به مصاف قزاقستان رفتند. قزاقستان يکی از تيم‌های ريشه‌دار در واليبال قاره کهن به شمار می‌رود که بازيکنان اين تيم معمولا بالاترين معدل قدی را در مسابقات آسيايی دارا هستند.

از جمع ۱۲ بازيکن تيم قزاقستان در مسابقات قهرمانی آسيا، ۱۰ بازيکن عضو باشگاه آلماتی هستند و پس از انجام ده‌ها بازی در کنار يکديگر يکی از هماهنگ ترين تيم های هفدهمين دوره مسابقات را تشکيل می‌دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تيم ملی واليبال ايران در مقابل قزاقستان از ترکيب بازيکنانی چون سعيد معروف، امير غفور، عادل غلامی، حمزه زرينی، فرهاد قائمی و محمد موسوی و فرهاد ظريف بازی بهره می برد.

تيم واليبال قزاقستان که تا حد زيادی به سبک واليبال بلوک شرق بهره می‌برد در آغاز بازی برابر ايران نمايش قابل قبولی داشت. بازيکنان بلند قامت اين تيم با بهره گيری از پاس‌های بلند و تمرکز روی آبشارهای بلندزن های خود توانست پاياپای ايران پيش رود. اما بازی‌سازی‌های خوب سعيد معروف و تغذيه موثر قدرتی‌های ايران در کنار دفاع روی تور عالی از سرعتی های ايران موجب شد که ست نخست با نتيجه ۲۵ بر ۲۲ به سود ايران تمام شود.

در ست دوم بازيکنان ايران با تسلط بيشتری کار را آغاز کردند. آناليز دقيق حريف موجب شده بود که قدرتی های ايران با چشم باز دفاع روی تور حريف را جا بگذارند. نمايش خيره کننده از حمزه زرينی و سرويس های طلايی و تماشايی امير غفوز و فرهاد قائمی قزاق‌ها را به زانو در آورده بود. دريافت اول تيم ملی واليبال قزاقستان حتی در سطح ليگ محلات واليبال ايران هم نبود. همين موضوع موجب می‌شد تمام سرويس‌های قدرتی بازيکنان ايران به امتياز تبديل شود. ست دوم مسابقه هم با نتيجه ۲۵-۱۷ به سود ايران تمام شد.

در ست آخر اين مسابقه قزاقستان هر چه در چنته داشت رو کرد. آنها نمی‌خواستند در هر سه ست مسابقه مغلوب شوند. گرفتن تنها يک ست هم از مدافع عنوان قهرمانی می توانست برای قزاق ها افتخار به شمار آيد. قزاق ها با تکيه بر آبشارهای قدرتی تا وقت استراحت فنی دوم پاياپای ايران پيش رفتند. ولاسکو که می خواست بازيکنانش را در اولين روز مسابقات محک بزند کمتر دست به تعويض می زد. در نهايت تيم ايران ست سوم را هم با امتياز ۲۵ بر ۲۱ به سود خود تمام کرد.

تيم ملی واليبال ايران در برابر قزاقستان با نتيجه ۳بر صفر و امتيازهای ۲۵-۲۲، ۲۵-۱۷ و ۲۵بر ۲۱ به پيروزی رسيد.

ايران فردا ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران در دومين ديدار خود به مصاف کويت خواهد رفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016