یکشنبه 7 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نایب رییس بانوان لرستان: برای دسته دو فوتسال هم پول نداریم چه برسد به فوتبال!

تیم فوتبال بانوان در لرستان سهم چندانی در لیگ‌های کشور ندارد و به نظر می‌رسد مشکلات مالی باعث شده تا بانوان این استان بیشتر سالن فوتسال را به چمن فوتبال ترجیح دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این که فوتبال پر طرفدار‌ترین ورزش در بین اقشار مختلف کشور است، سخنی دور از حقیقت نیست و فوتبال مرد و زن نمی‌شناسد. همانقدر که این ورزش توپی در بین مردان از محبوبیت خاصی برخوردار است مابین زنان جامعه هم محبوبیت چشم‌گیری دارد. برای تایید این سخن کافی است نگاهی به لیگ برتر فوتبال بانوان داشته باشیم تا به سهم چشم‌گیر استان‌های مختلف در این رقابت‌ها پی‌ببریم. این تیم‌ها در شرایطی نابرابر نسبت به تیم‌های فوتبال مردان لیگ برتر را پشت سر می‌گذارند و سهم قابل توجهی هم در تیم ملی فوتبال بانوان دارند. اما در این بین استان‌هایی نیز هستند که هنوز در فوتبال بانوان آنچنان که باید دیده نمی‌شوند و ترجیح می‌دهند به جای آنکه بازیکنانشان را به مستطیل سبز بفرستند، بیشتر در فوتسال بانوان سرمایه‌گذاری کنند.

لرستان یکی از استان‌هایی است که هر چند در هر شهرستانش یک تیم بانوان دارد اما به گفته نایب رییس بانوان هیات استان هنوز تیم مجزایی برای فوتبال ندارد و تنها فوتسالیست‌های نوجوان استان گاهی در چمن پا به توپ می‌شوند و فوتبال بازی می‌کنند.

مهستی زعفریان، که حدود 10 سالی است عنوان نایب رییسی بانوان هیات فوتبال این استان را عهده‌دار است، پیش از این دبیر هیات بدمینتون استان بوده است! او درباره حضور خود در سمت فعلی‌اش به خبرنگار ورزشی ایسنا می‌گوید: چون فوتبال را دوست داشتم به این رشته آمدم و دوره مقدماتی داوری فوتسال را گذراندم. حالا هم دوره مربیگری D را گذرانده‌ام. من از سن 19 سالگی وارد محیط ورزشی شدم و بازیکن بدمینتون بودم.

وی درباره وضعیت فوتبال و فوتسال بانوان در این استان هم می‌گوید: در حال حاضر 8 تیم فوتسال در استان فعال هستند که یک تیم در لیگ دو کشور حضور دارد و دو تیم دیگر هم در لیگ سه کشور بازی می‌کند. استان لرستان از جمله استان‌های محروم است که حتی برای حضور در لیگ های دسته دو و سه فوتسال هم با مشکل رو برو است حتی ما برای آوردن تیم خود به لیگ دسته دو نمی‌دانیم که چطور اسپانسر جذب کنیم.

زعفریان ادامه می‌دهد: در چنین شرایطی تیم‌های لرستانی نمی‌توانند ورودی مسابقات لیگ کشوری را بپردازد یا تیم فوتبال داشته باشد چون هزینه‌های تیم فوتبال بیشتر از فوتسال است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نایب رییس بانوان هیات فوتبال لرستان در پاسخ به این که فدراسیون فوتبال اعلام کرده برخی از استان‌ها باید در جام حذفی شرکت کنند، گفت: هیچ کدام از هیات‌های شهرستان‌های لرستان حاضر نیستند که در جام حذفی شرکت کنند و ترجیح می‌دهند که در لیگ کشور دیگری حضور یابند و این موضوع را به فدراسیون اعلام کرده‌ایم که در این رقابت‌ها حضور پیدا نمی‌کنیم.

وی درباره تمرینات فوتبالیست‌های استان می‌گوید: هر چند چمن استادیوم تختی را 8 تا 10 صبح به خانم‌ها داده‌اند اما به هر حال ما تیم مستقلی برای فوتبال نداریم و بیشتر بازیکنان نوجوانی که فوتسال بازی می‌کنند گاهی فوتبال هم بازی می‌کنند.

زعفریان نبود اسپانسر را اصلی‌ترین مشکل فوتبال و فوتسال بانوان در استان می‌داند و می‌گوید: در حالی ما با نداشتن اسپانسر روبرو هستیم که حتی ورودی مسابقات نیز زیاد شده است. استان لرستان برای اعزام تیم‌هایش به مسابقات کشوری با مشکل روبرو است. به طور مثال چندی پیش با یک اسپانسر رایزنی کردیم تا حامی مالی یکی از تیم هایمان باشد و پس از موافقت این حامی مالی اعلام کرد 400 هزارتومان می‌تواند برای این تیم هزینه کند! گاهی وقتی اسپانسری هم پیدا می‌کنیم تنها بخش کوچکی از هزینه‌ها را می‌پردازد و بازیکنان و مربیان خود مجبور هستند هزینه‌های تیم را بپردازند.

وی در پاسخ به این که به نظر می‌رسد، آنطور که باید تیم ها در استان های مختلف دارای وضعیت استاندارد همچون داشتن باشگاه یا لوگو نیستند و حتی تعاملی که باید بین این تیم ها و فدراسیون وجود ندارد؟ می گوید: وقتی اصلی ترین مشکل ما نداشتن حامی مالی است، چطور می توان تیم ها را مجاب کرد که تعاملی بیشتر با ما داشته باشند؟ آن ها به دنبال حل مشکلات مالی خود هستند و حتی نمی‌توانند شرایط حضور در مسابقات کشوری را ایجاد کنند چه برسد به این که لوگوی باشگاهی داشته باشند یا این که بتوانند در لیگ برتر حضور یابند. فدراسیون هم باید برای حل مشکل اسپانسر کمک بیشتری به برخی از استان ها مانند استان لرستان داشته باشد.

زعفریان درباره این که آیا تعامل کافی از سوی اداره کل تربیت بدنی استان با آن ها وجود دارد؟ گفت: در دوره قبلی مدیر اداره تربیت بدنی استان حمایت‌های خوبی از ما می شد اما چند وقتی است که مدیرکل این اداره تغییر کرده و با این که قول هایی برای حمایت از ما داده شده است اما هنوز فرصت نکرده ام که جلسه‌ای را با مدیرکل جدید استان داشته باشم. البته من از آقای بهاروند رییس هیات استان تشکر می کنم چون از بانوان حمایت خوبی کرده اند و اگر این حمایت‌ها وجود نداشت مشکلات ما هم بیشتر می شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016