دوشنبه 8 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سياوش اشکبوس، بازيکن ايرانی اف.سی. گريمای آلمان: هدفم حضور در تيم‌ملی جوانان ايران است

روزنامه شرق ـ البرز حبيبی: جوانگرايی کارلوس کی‌روش و اعتمادی که به بازيکنان ايرانی در اروپا دارد، موجب اميدواری و خرسندی بسياری از اين دسته بازيکنان شده است. يکی از آنان سياوش اشکبوس، بازيکن ۱۷‌ساله، عضو تيم اف. سی. گريما در دسته ۳ فوتبال آلمان است. او که يکی از گل‌زنان اصلی تيم است، فصل پيش در صعود تيم نوجوانان اف.سی. گريما به دسته ۲ نقش مهمی داشت به‌طوری که در ۱۸بازی ۱۲گل به ثمر رساند. اما به دليل شرايط سنی از همراهی تيم بازماند و به تيم جوانان پيوست. اکنون که تيمش صدرنشين جدول است، شانس او برای پيوستن به تيم‌ملی جوانان زياد شده است. در ادامه گفت‌وگوی «شرق» با سياوش اشکبوس را می‌خوانيد:

* از خودت بگو و اينکه برای چه تيم‌هايی بازی کرده‌ای؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


- فوتبال را از مدرسه فوتبال پرسپوليس زير نظر همايون بهزادی شروع کردم. فکر کنم هفت تا ۱۱ سالگی.

* چند سالگی به آلمان مهاجرت کرديد؟
- چهارسال است اينجا هستم.

* پستت چيست؟
- فوروارد نوک.

* رسانه‌ها نوشتند که در ليگ دسته ۳ عملکرد خوبی داشتيد اما پس از صعود، مشکل‌ساز شدی و ديگر در اين تيم نيستی. اين درست است؟
- نمی‌دانم اين خبرها را چه کسانی می‌نويسند. اصلا صحت ندارد. ما پارسال در رده نوجوانان، قهرمان ليگ دسته ۳ شديم. من هم آقای گل نيم‌فصل شدم. امسال در رده جوانان قرار گرفتم و اين تيم هنوز دسته ۳ است. من ديگر در تيم نوجوانان نيستم.

* در فصل جديد عملکرد تيمتان چطور بوده؟
- دو بازی اول را ۳برصفر و ۱۲بر۳ برديم.

* از ايران درخواست و دعوتنامه نگرفته‌ای؟
- راجع به تيم‌ملی جوانان صحبت‌هايی شده است ولی هنوز جدی نيست. با من تماس گرفتند و ايميل زدند و خودشان را کادر تيم‌ملی معرفی کردند. از وضعيتم پرسيدند. هدفم فعلا تيم‌ملی جوانان است.

* اگر درخواست جدی باشد می‌پذيری؟
- قطعا. پارسال در اوج بازی‌ام که بهترين بازيکن خارجی ليگ شدم حتی يک تماس از تيم‌ملی نوجوانان نداشتم. ولی امسال مسوولان دنبال کارهايم هستند.

* تيم و بازيکن مورد علاقه‌ات؟
- چلسی را دوست دارم. بازيکن هم زلاتان. البته همه می‌گويند سبک بازی‌ام مثل تيری آنری است. بازيکن ايرانی مورد علاقه‌ام علی کريمی است.

* بزرگ‌ترين آرزويت به‌عنوان يک فوتباليست چيست؟
- بزرگ‌ترين آرزوی هر بازيکنی حضور در تيم‌ملی بزرگسالان است.

* گفته شده که در يک بازی اخير هشت گل خورديد. درست است؟
- آن بازی مربوط به قبل از شروع ليگ است. يک بازی دوستانه با تيم دوم جوانان دورتموند بود که جلو ۳۰هزار تماشاگر بازی کرديم. هم‌تيمی‌ها به‌خاطر تماشاگرها هيجان‌زده شده بودند و بد بازی کرديم. دو گل آخری که خورديم کاملا آفسايد بود. من به کمک‌داور اعتراض کردم که داور با فرياد نزدم آمد. کارت زرد به من داد. به‌خاطر هشت گل غرورمان شکسته بود و من کارت زرد را زمين زدم. به همين دليل اخراج شدم.

* فکر می‌کنی تيم‌ملی ايران در جام‌جهانی چطور عمل کند؟
- اگر کی‌روش بازيکنان باتجربه را دعوت کند و دو تا سه بازيکن جوان هم داشته باشد خوب نتيجه می‌گيرد. ولی اگر خيلی جوانگرا باشد، بد می‌شود.

* به ايران سفر می‌کنی؟
- متاسفانه چهار سال است که ايران را نديده‌ام.

* دانيال داوری هم بوندس‌ليگا بود که به تيم‌ملی دعوت شد. با او آشنايی داری؟
- دانيال فارسی بلد نيست اما يک بازی‌اش را از نزديک ديدم. احتمالا به‌زودی همديگر را ببينيم. دژاگه را هرچند وقت يک‌بار که به آلمان می‌آيد می‌بينم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016