یکشنبه 21 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صعود بلژیک، آلمان و کلمبیا به جام جهانی برزیل

مسابقات مقدماتی جام جهانی برزیل دیروز در قاره‌های مختلف پی‌گیری شد و تیم های بلژیک، آلمان و سوئیس از اروپا و کلمبیا از آمریکای جنوبی موفق شدند به جام جهانی صعود کنند.

به گزارش بی بی سی فارسی، در گروه اول رقابت های مقدماتی جام جهانی برزیل در قاره اروپا، بلژیک با پیروزی دو بر یک مقابل کرواسی موفق شد به جام جهانی صعود کند.

لوکاکو بازیکن چلسی که ابتدای فصل به صورت قرضی به اورتون رفت، با زدن دو گل در دقایق ۱۵ و ۳۸ باعث پیروزی تیم میهمان یعنی بلژیک مقابل کرواسی شد.

بلژیک پس از این بازی و با کسب ۲۵ امتیاز موفق شد، مسافر برزیل شود. کرواسی تیم دوم این گروه برای صعود به جام جهانی برزیل باید در مرحله حذفی شانس خود را امتحان کند.

در گروه دوم قاره اروپا، ایتالیا که پیش از این صعود خود به مرحله نهایی جام جهانی قطعی کرده بود، مقابل دانمارک به تساوی ۲-۲ رسید.

در این بازی جانلوئیجی بوفون صد و سی هفتمین بازی را برای آبی پوشان ایتالیا انجام داد و به رکورد بیشترین بازی ملی در تیم ملی ایتالیا دست یافت.

در این مسابقه ابتدا دنی اسوالدو بازیکن تیم ساوتهمتون دروازه دانمارک را باز کرد ولی در ادامه نیکلاس بنتر مهاجم آرسنال با دو گل دانمارک را پیش انداخت.

اما در دقایق پایانی و در حالی بازیکنان دانمارک تصور می کردند بازی را برده اند، آلبرتو آکویلانی در دقایق اضافه بازی گل تساوی را برای تیم ملی ایتالیا به ثمر رساند.

در این گروه بلغارستان و دانمارک با ۱۳ امتیاز در رده های دوم و سوم قرار دارند و جمهوری چک و ارمنستان هم با ۱۲ امتیاز در رتبه ‌های چهارم و پنجم. به این ترتیب هر چهار تیم شانس صعود به مرحله حذفی را دارند.

در گروه سوم اروپا، آلمان با پیروزی آسان سه بر صفر مقابل جمهوری ایرلند، مسافر جام جهانی برزیل شد. در دیگر بازی این گروه سوئد با پیروزی دو بر یک مقابل اتریش ۲۰ امتیازی شد و شانس خود را برای حضور در مرحله حذفی بیشتر کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در گروه چهارم اروپا، هلند که پیش از این صعود‌ خود را قطعی کرده بود، مجارستان را هشت بر یک در آمستردام درهم کوبید.

رابین فان پرسی مهاجم منچستریونایتد با زدن سه گل مجموع گل‌‌های زده خود برای تیم ملی هلند را به عدد ۴۱ رساند و رکورد گلزنی پاتریک کلایورت را شکست.

در این گروه ترکیه با شکست دو بر صفر استونی به رده دوم صعود کرد و در دیگر بازی رومانی چهار بر صفر آندورا را شکست داد. ترکیه و رومانی هر دو با ۱۳ امتیاز رقابت سختی برای صعود به جام جهانی خواهند داشت.

سوئیس در گروه پنجم اروپا، با پیروزی دو بر یک مقابل آلبانی، صعودش را به جام جهانی برزیل قطعی کرد. این تیم برای سومین بار پیاپی به جام جهانی راه پیدا کرد.

روسیه در گروه ششم، با پیروزی چهار بر صفر مقابل لوکزامبورگ یک گام دیگر به صعود مستقیم به جام جهانی برزیل نزدیک تر شد.

در دیگر بازی مهم این گروه یاران کریستیانو رونالدو، مقابل اسرائیل به تساوی ۱-۱ رسیدند تا به این ترتیب شانس پرتغال برای صعود مستقیم کمتر شود.

انگلستان هم دیشب با پیروزی چهار بر یک مقابل مونته نگرو در ورزشگاه ویمبلی خیال هواداران این تیم را تا حدودی راحت کرد، این تیم با کسب این برد به صدرجدول گروه هشتم قاره اروپا صعود کرد.

در دیگر بازی این گروه، اوکراین یک بر صفر مقابل لهستان پیروز شد و در جایگاه دوم جدول قرار گرفت. اسپانیا با پیروزی دو بر یک مقابل بلاروس جای خود را در صدر جدول گروه نهم قاره اروپا، محکم تر کرد و یک قدم به صعود نزدیک تر شد.

در منطقه آمریکای جنوبی،کلمبیا با وجود تساوی پر گل ۳-۳ مقابل شیلی پس از آرژانتین به صورت مستقیم به جام جهانی برزیل صعود کرد.

با توجه به باخت یک بر صفر دیشب اروگوئه مقابل اکوادور، به نظر می‌آید شانس این تیم برای صعود مستقیم به جام جهانی برزیل کم رنگ شده است.

در حال حاضر آرژانتین در رتبه اول، کلمبیا دوم، اکوادور سوم، شیلی چهارم و اروگوئه در رده پنجم جدول منطقه آمریکای جنوبی قرار دارند.

تیم پنجم منطقه آمریکای جنوبی باید در یک بازی رفت و برگشت با اردن روبرو شود، با توجه به نتایج به دست آمده به نظر می آید اروگوئه حریف اردن در بازی حذفی خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016