پنجشنبه 25 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرگروه‌های جام جهانی مشخص شدند

خبرگزاری تسنيم: براساس آخرين رده بندی فيفا تيم ملی فوتبال ايتاليا، پرافتخارترين تيم جام‌های جهانی بعد از برزيل جايگاهی در سيد يک قرعه کشی مرحله گروهی اين رقابت‌ها در سال ۲۰۱۴ نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنيم، در جديدترين رده‌بندی تيم‌های ملی فوتبال دنيا که فدراسيون جهانی فوتبال (فيفا) در ماه اکتبر اعلام کرد تيم ملی اسپانيا در جمع ۱۰ تيم برتر دنيا همچنان در مکان نخست است و تغييری در جايگاهش به وجود نيامد اين در حالی است که جايگاه ديگر تيم‌ها دستخوش تغييراتی شده است. در اين بين تيم‌های سوئيس و انگليس موفق شدند هر کدام با ۷ پله صعود خود را به جمع ۱۰ تيم برتر دنيا برسانند. سوئيس و انگليس با توجه به عملکرد مثبت اخيرشان به ترتيب به جايگاه‌های هفتم و دهم رده‌بندی جديد صعود کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صعود تيم‌های سوئيس و انگليس در حالی صورت گرفته که تيم ملی فوتبال ايتاليا به دليل تساوی که مقابل ارمنستان در رقابت‌های مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ به دست آورد با ۴ پله سقوط در مکان هشتم رده بندی فيفا ايستاده است.

قرعه‌کشی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل قرار است در تاريخ ۶ دسامبر ۲۰۱۳ (۱۵ آذر ۱۳۹۲) برگزار شود و همانطور که قبلاً اعلام شده بود رده‌بندی ماه اکتبر فيفا ملاک سيدبندی قرعه‌کشی مرحله گروهی جام جهانی خواهد بود.

بر اين اساس تيم‌های برزيل، اسپانيا، آلمان، آرژانتين، کلمبيا، بلژيک و سوئيس قطعاً در سيد يک قرار خواهند گرفت و سرگروه‌های جام جهانی هستند و اگر اروگوئه موفق شود در پلی‌آف بين‌المللی اردن را از پيش‌رو بردارد به جمع اين تيم‌ها خواهد پيوست. اگر هم اردن موفق به شکست دادن اروگوئه شود تفاوت امتياز ناچيزی که بين هلند (۱۱۳۵.۹۵ امتياز) و ايتاليا (۱۱۳۵.۶۱ امتياز) وجود دارد باعث می‌شود هلند جای اروگوئه در سيد يک را بگيرد.

بازی‌های مرحله پلی‌آف اروپا هم قرار است در تاريخ ۲۱ اکتبر ۲۰۱۳ (۲۹ مهر ۱۳۹۲) در مقر فيفا واقع در زوريخ سوئيس قرعه‌کشی شود. در سيد يک اين قرعه‌کشی تيم‌های پرتغال، يونان، کرواسی و اوکراين خواهند بود که در رده‌بندی جديد فيفا جايگاه بهتری نسبت به تيم‌های فرانسه، سوئد، رومانی و ايسلند که در سيد ۲ هستند، دارند.

اسامی ۲۰ تيمی که تاکنون به غير از برزيل ميزبان، واجدالشرايط حضور در مرحله پايانی جام جهانی ۲۰۱۴ شده‌اند نيز به اين شرح هستند: آرژانتين، استراليا، بلژيک، بوسنی‌وهرزگوين، شيلی، کلمبيا، کاستاريکا، اکوادور، انگليس، آلمان، هندوراس، ايران، ايتاليا، ژاپن، کره‌جنوبی، هلند، روسيه، اسپانيا، سوئيس و آمريکا.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016