سه شنبه 23 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفت مسافر برزيل معرفی می‌شوند، ادامه ديدارهای انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۴ در قاره‌های اروپا و آمريکا

روزنامه شرق ـ امشب تکليف هفت‌تيم ديگر در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی مشخص می‌شود.

در قاره اروپا امشب رقابت‌ها با چند ديدار در ۹ گروه اين رقابت‌ها به پايان می‌رسد تا تکليف تيم‌های صعودکننده به جام‌جهانی ۲۰۱۴ و مرحله پلی‌آف مشخص شود.

در گروه A و در حالی که تکليف صعود تمام تيم‌ها مشخص شده و کرواسی راهی پلی‌آف شده است، تمامی ديدارها جنبه تشريفاتی خواهد داشت. بلژيک ميزبان ولز است، کرواسی به مصاف اسکاتلند می‌رود و صربستان و مقدونيه با هم بازی می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در گروه B ايتاليا به جام‌جهانی صعود کرده. در بازی‌های امشب، تکليف ديگر تيم صعود‌کننده به مرحله پلی‌آف از بين دانمارک و بلغارستان مشخص خواهد شد. بلغارستان ميزبان چک است، ايتاليا و ارمنستان به مصاف هم می‌روند و مالت ميزبان دانمارک است.

در گروه C تمامی تيم‌ها تکليفشان مشخص شده است. آلمان جمعه‌شب صعودش را قطعی کرد و امشب در ديداری تشريفاتی به مصاف سوئد می‌رود. سوئد هم به مرحله پلی‌آف صعود کرده است.

در گروه D هلند صعود کرده و البته در ديداری حساس به مصاف ترکيه می‌رود تا تکليف اين تيم برای صعود به پلی‌آف مشخص شود و رومانی به‌عنوان ديگر تيم اميدوار برای صعود به پلی‌آف به مصاف استونی می‌رود.

در گروه E سوييس صعودکرده به مصاف اسلوونی می‌رود که برای رسيدن به پلی‌آف، ايسلند را رقيب خود می‌بيند که امشب ميهمان نروژ حذف‌شده است.

در گروه F روسيه که صعودش تقريبا قطعی است در مقابل آذربايجان نياز به يک تساوی دارد. پرتغال هم که به بازی پلی‌آف اميد بسته، ميزبان لوکزامبورگ است.

در گروه G از ميان دو تيم بوسنی و يونان يکی به جام‌جهانی صعود می‌کند. هردو تيم که ۲۲امتيازی هستند در ديدارهايی حساس به ترتيب ميهمان ليتوانی و ميزبان ليختن‌اشتاين هستند. به نظر می‌رسد يونان با توجه به شرايط ميزبانی شانس بيشتری داشته باشد.

در گروه H انگليس ميزبان لهستان است تا با يک برد به جام‌جهانی صعود کند. در صورت پيروزی اوکراين، انگليس با کسب سه‌امتياز مقابل لهستان، مستقيما به جام‌جهانی می‌رود.

در گروه I اسپانيا ميزبان گرجستان است و با يک تساوی به برزيل می‌رود. فرانسه هم در بازی با فنلاند احتمالا يکی از تيم‌هايی است که به پلی‌آف خواهد رسيد. پيش از اين هلند، آلمان، ايتاليا، سوييس و بلژيک از اروپا به جام‌جهانی صعود کردند.

چهار تيم هم امشب بليت جام‌جهانی می‌گيرند. در منطقه آمريکای‌جنوبی آرژانتين و کلمبيا پيش از اين صعودشان را به جام‌جهانی قطعی کرده‌اند. امشب اکوادور با شيلی و اروگوئه با آرژانتين به مصاف هم می‌روند.

آرژانتين با ۳۲امتياز و کلمبيا با ۲۷امتياز صعود خود را به برزيل قطعی کرده‌اند، اما تکليف اکوادور و شيلی با ۲۵ و اروگوئه با ۲۲امتياز برای صعود به برزيل امشب مشخص می‌شود.

شيلی در ديداری بسيار حساس در خانه از اکوادور پذيرايی می‌کند. چنانچه شيلی بتواند در اين ديدار خانگی اکوادور را از پيش‌رو بردارد می‌تواند جواز صعود به برزيل را به دست آورد.

در ديگر ديدار حساس، اروگوئه در ورزشگاه خانگی خود از آرژانتين پذيرايی می‌کند. از آمريکای‌جنوبی چهارتيم صعود می‌کند و امشب تکليف دو تيم ديگر مشخص می‌شود.

در منطقه آمريکای‌شمالی هم که آمريکا و کاستاريکا صعود کردند بامداد فردا يک تيم صعود‌کننده ديگر معرفی می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016