پنجشنبه 18 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معرفی مسافران جديد برزيل

روزنامه شرق ـ درحالی که ماه گذشته با صعود تيم‌های ملی آرژانتين، هلند، ايتاليا، آمريکا و کاستاريکا به جام‌جهانی جمع تيم‌های ملی حاضر در برزيل ۲۰۱۴ به ۱۰تيم رسيده است، رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی در روز جمعه، چهره چند تيم صعود‌کننده ديگر را مشخص می‌کند.

فرداشب در اروپا در چند کشور جشن صعود برپا خواهد شد. در گروه A مسابقات، بلژيک با ۲۲ امتياز شانس بالايی برای صعود به جام‌جهانی ۲۰۱۴ دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تا پيش از اين و در قاره اروپا و در گروه B ايتاليا موفق شد در تورين جشن صعود بگيرد. در اين گروه دانمارک اميدوار است که به‌عنوان تيم دوم راهی پلی‌آف شود.

در گروه C بازی‌ها آلمان برای صعود به جام‌جهانی برزيل به تنها يک تساوی از دو بازی آينده خود نياز دارد. آنها جمعه‌شب ميزبان ايرلند هستند و سوئد هم که تلاش می‌کند به‌عنوان تيم دوم اين گروه راهی پلی‌آف شود، ميزبان اتريش است.

نايب‌قهرمان جام‌جهانی ۲۰۱۰ نيز با برتری برابر تيم ضعيف آندورا در گروه D يکی ديگر از تيم‌های صعودکرده به جام‌جهانی ۲۰۱۴ بود. هلند موفق شد جشن صعود به جام‌جهانی بگيرد. در اين گروه، جمعه هلند به مصاف مجارستانی می‌رود که تلاش می‌کند به مرحله پلی‌آف صعود کند و اين در حالی است که هر سه تيم مجارستان، ترکيه و رومانی شانس صعود دارند.

در گروه E سوييس موفق شد در خانه نروژ به يک پيروزی ارزشمند دست يابد و در آستانه حضور در جام‌جهانی قرار گيرد اما برتری ايسلند برابر آلبانی باعث شد صعود شاگردان اوتمار هيتسفلد به تاخير بيفتد. حالا سوييس در صورتی‌که بتواند آلبانی را در خانه شکست دهد، صعودش به جام‌جهانی قطعی خواهد شد. برای تعيين تيم دوم گروه هم تيم‌های ايسلند، اسلوونی، نروژ و آلبانی شانس صعود دارند و قبرس هم حذف شده است.

جدال روسيه و پرتغال در گروه F انتخابی جام‌جهانی با برتری روسيه برابر رژيم‌ صهيونيستی پيچيده‌تر شد. دو تيم در روز‌های آتی بازی‌های حساسی را پيش‌رو دارند که تکليف تيم صعودکرده از اين گروه به جام‌جهانی ۲۰۱۴ را قطعی خواهد کرد. روسيه حالا با يک امتياز بيشتر در صدر جدول قرار دارد و اگر در بازی با لوگزامبورک پيروز شود و پرتغال نتواند اسراييل را شکست دهد، روسيه به‌طور مستقيم صعود می‌کند.

در گروه G نيز بوسنی و يونان رقابت تنگاتنگ خود برای صعود به جام‌جهانی ۲۰۱۴ را با برتری بر حريفان خود ادامه دادند. هر دو تيم در بازی قبلی خود موفق شدند حريفان خود را شکست دهند تا در کورس باقی بمانند. با اين حال يونان شرايط بهتری دارد و اين هفته در خانه به مصاف اسلواکی حذف‌شده می‌رود در حالی‌که بوسنی در خانه ميزبان ليختن اشتاين است.

در گروه H انگليس به خواسته خود رسيد و توانست يک امتياز حساس از اوکراين در کيف بگيرد تا همچنان در صدر جدول گروه باشد. سرنوشت انگليس برای صعود از اين گروه به مرحله بعد در دستان خودش است اما دو تيم اوکراين و مونته‌نگرو با يک امتياز کمتر از اين تيم در رده دوم و سوم قرار دارند. جمعه انگليس ميزبان مونته نگرو است.

در آخرين گروه مسابقات نيز فرانسه موفق شد با نتيجه ۴بر۲ بلاروس را شکست دهد اما اسپانيا همچنان در صدر جدول باقی ‌ماند تا شرايط خوبی برای صعود داشته باشد. جمعه اسپانيا ميزبان بلاروس است که پيروزی در اين ديدار شايد حکم صعود را برای آنها امضا کند و فرانسه هم ميزبان فنلاند است.

در منطقه آمريکای‌جنوبی، آرژانتين با ۲۹ امتياز صعودش را از اين گروه به جام‌جهانی ۲۰۱۴ قطعی کرده است. سه‌تيم ديگر اين گروه پس از آرژانتين تاکنون تيم‌های کلمبيا، شيلی و اکوادور هستند که اميدوارند بتوانند با پيروزی در بازی‌های خود صعودشان را قطعی کنند. کلمبيا بايد در خانه از شيلی پذيرايی کند. يک تساوی نيز ياران فالکائو را به جام‌جهانی ۲۰۱۴ می‌رساند. در ديگر ديدار حساس، اکوادور با اروگوئه ديدار خواهد کرد. هر دو تيم در اين گروه ۲۲ امتيازی هستند و تلاش می‌کنند به عنوان تيم صعود‌کننده راهی برزيل شوند. آرژانتين نيز در ديداری کاملا تشريفاتی بايد با پرو ديدار کند.

چهار تيم اول آمريکای‌لاتين مستقيما راهی جام‌جهانی می‌شوند و تيم پنجم بايد به مصاف اردن، تيم پنجم آسيا برود.

از قاره آسيا صعود تيم‌های ملی ايران، ژاپن، کره‌جنوبی و استراليا به جام‌جهانی برزيل قطعی شده است.

در منطقه آمريکای شمالی هم آمريکا و کاستاريکا صعودشان را به جام‌جهانی قطعی کرده‌اند. در بازی‌های باقيمانده اين گروه مکزيکی‌ها بايد با تيم‌های پاناما و هندوراس بجنگند تا سهميه سوم اين منطقه را برای صعود به جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزيل کسب کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016