دوشنبه 29 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کوچک مردان ايران در انديشه پيروزی و صعود، در باد ديدار با آرژانتين نخوابيم!

گروه ورزشی - خبرگزاری مهر: تيم فوتبال نوجوانان ايران در دومين ديدار خود در مرحله گروهی جام جهانی نوجوانان در حالی فردا به مصاف کانادا می‌رود که با پيروزی در اين بازی راهش را برای صعود به مرحله حذفی اين رقابتها هموار می‌کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از امارات، روز پنجم از پانزدهمين دوره رقابتهای فوتبال جام جهانی نوجوانان ۲۰۱۳ - امارات در حالی فردا با برگزاری چهار بازی در گروه‌های E و F پيگيری می‌شود که در نخستين ديدار گروه E، تيم فوتبال نوجوانان ايران به مصاف تيم کانادا می‌رود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شاگردان علی دوستی‌مهر که در نخستين بازی خود در اين جام آرژانتين را متوقف کردند، هرچند می‌توانستند آن تيم قدرتمند آمريکای جنوبی را با شکست بدرقه کنند، حالا ديدگاه‌ها را نسبت به خود عوض و مثبت کرده‌اند، تا جائيکه يوسف سرکال رئبس فدراسيون فوتبال امارات با صراحت اعلام می‌کند اگر در اين بازی، نفرات تيم ايران پيراهن آرژانتين را برتن می‌کردند، هيچکس متوجه نمی‌شد، آنها بازيکنان تيم ايران هستند.

بازيکنان تيم نوجوانان ايران پس از درخشش مقابل آرِژانتين وظايف ‌مهم تری برعهده دارند، ابتدا بايد مقابل کانادا پيروز شوند تا هم شانس صعود خود به مرحله بعدی را افزايش داده و هم نشان دهند موفقيت برابر حريف مطرح آمريکای جنوبی شانسی نبوده است. همچنين بايد از نام و اعتبار فوتبال ايران مقابل کانادا دفاع کنند.

قطعا پيروزی در اين بازی راه صعود تيم ايران به مرحله بعدی جام را هموارتر می‌کند اما جاه طلبی نوجوانان کشورمان برای صعود به عنوان تيم نخست از اين گروه، حتی انگيزه رسيدن به پيروزی پرگل مقابل کانادا را بين آنها افزايش داده است. البته رسيدن به اين موفقيت تنها با دوری از غرور و خودخواهی، ارائه بازی منطقی و استفاده مناسب از فرصت‌ها بدست می‌آيد. نوجوانان ايران نبايد در باد بازی خوب برابر آرژانتين بخوابند.

نحوه صعود کانادا به جام جهانی
اين تيم قاره آمريکای شمالی در دور نخست مسابقات انتخابی جام جهانی، ابتدا تيم ترينيداد و توباگو را با ۲ گل شکست داد و در بازی دوم شکست برابر کاستاريکا را با گل دقيقه ۷۶ با تساوی عوض کرد تا با چهار امتياز به عنوان تيم نخست راهی مرحله بعدی جام شود. در مرحله يک چهارم نهايی، کانادايی‌ها با نتيجه ۴ بر ۲ مقابال جامائيکا پيروز شده تا ضمن صعود به ديدار نيمه نهايی، جواز حضور در جام جهانی را بدست آورد.

کانادايی‌های در ديدار رده‌بندی با نتيجه ۲ بر يک برابر پاناما شکست خوردند اما در ديدار رده‌بندی در پايان وقت‌های قانونی و اضافه مسابقه برابر هندوراس به تساوی ۲ بر ۲ رضايت دادند اما در ضربات پنالتی اين تيم را مغلوب کرده و به عنوان تيم سوم منطقه کونکاکاف راهی جام جهانی شدند.

سايت فيفا در تحليل خود از تيم نوجوانان کانادا نوشته است، آنها از کشوری می‌آيند که مردم آن اساسا به فوتبال علاقه چندانی نشان نداده و بيشتر اهل هاکی روی يخ هستنند. کشوری که دومين کشور پهناور دنيا محسوب شده اما اکثر بخش‌های آن به علت سرمای زياد هوا، خالی از سکنه است.

همچنين "شان فلمينگ" سرمربی تيم فوتبال نوجوانان کانادا پيش از آغاز جام جهانی نوجوانان ۲۰۱۳ امارات اعلام کرده بود که به بازيکنانش گفته است هرچه در توان داشته، را در زمين ارائه کنند تا اطمينان حاصل کنيم می‌توانيم در اين رقابتها نتايج خوبی را بدست آورد.

اين تيم که در بازی نخست، پيروزی را مقابل اتريش از دست داد، درحالی برابر ايران به ميدان می‌آيد که می‌داند اگر در اين بازی امتياز نگيرد، در بازی آخر برای موفقيت مقابل آرژانتين کار به مراتب سخت‌تری را پيش رو دارد، به همين دليل با تمام قوا مقابل ايران به ميدان خواهد آمد.

برنامه ديدارهای روز ششم از مرحله گروهی رقابتهای فوتبال جام جهانی نوجوانان به شرح زير است:

گروه E:
* کانادا - ايران، ساعت ۱۷، ورزشگاه الرشيد شهر دبی
* آرژانتين - اتريش، ساعت ۲۰، ورزشگاه الرشيد شهر دبی

گروه F:
* مکزيک - عراق، ساعت ۱۷، ورزشگاه شيخ خليفه شهر العين
* سوئد - نيجريه، ساعت ۲۰، ورزشگاه شيخ خليفه شهر العين


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016