شنبه 18 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تغييرات جديد کی‌روش در تيم ملی فوتبال ایران

مهدی رستم‌پور ـ راديو فردا ـ کارلوس کی‌روش سرمربی تيم ملی فوتبال ايران ۲۳ بازيکن را به اردوی اين تيم برای دو بازی رسمی در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسيا دعوت کرد. در اين فهرست، چند بازيکن ثابت در اردوهای پيشين به دليل مصدوميت يا مسائل فنی دعوت نشده‌اند.

ايران که در گروه دوم مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسيا در سال ۲۰۱۵ با هفت امتياز صدرنشين است، جمعه ۲۴ آبان بايد در بانکوک و ورزشگاه راجامانگالا به مصاف تيم ملی تايلند برود. اين تيم فقط چهار روز بعد در بيروت، ديدار برگشت خود را مقابل لبنان برگزار خواهد کرد. ايران در ديدارهای رفت، مقابل هر دو تيم به برتری رسيده بود.

تيم ملی ايران پس از صعود به جام جهانی، بازی دوستانه‌ای انجام نداده و فقط يک بار مقابل تايلند در مرحله مقدماتی جام ملت‌ها به ميدان رفته که آن هم ديداری رسمی محسوب می‌شود. ساير نمايندگان آسيا که راهی جام جهانی شده‌اند، طی اين مدت بيش از پنج بازی دوستانه با تيم‌های مطرح جهان برگزار کرده‌اند.

اسامی بازيکنان دعوت شده به اردوی تيم ملی و شرح تغييرات، در ادامه آمده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دروازه‌بان‌ها: رحمان احمدی، دانيال داوری، حامد لک

در اين خط نسبت به اردوی پيشين هيچ تغييری داده نشده. داوری با اينتراخت برانشويک روزهای پر فروغی را در بوندس ليگا سپری می‌کند. احمدی در سپاهان شرايط مطلوبی دارد؛ او در آخرين بازی به تيمش کمک کرد ۹ نفره مقابل نفت به تساوی برسد. لک آينده‌دار نيز با تراکتورسازی در انديشه قهرمانی نيم فصل است.

مدافعان: حسين ماهينی، مهرداد بيت آشور، سيدجلال حسينی، پژمان منتظری، اميرحسين صادقی، مازيار زارع، احسان حاج صفی.

مدافعان چپ مورد اعتماد کی‌روش يعنی مهرداد پولادی و هاشم بيک‌زاده مصدوم هستند. خسرو حيدری مدافع راست کليدی تيم ملی نيز دوران نقاهت را سپری می‌کند. کی‌روش پس از مدت‌ها زارع را دعوت کرده. او با ملوان سه برد پياپی کسب کرده و در شرايط مطلوبی قرار دارد.

البته قطعيتی وجود ندارد که مازيار برای خط دفاعی مدنظر سرمربی تيم ملی قرار گرفته باشد اما آخرين باری که در اردو حضور داشت، کی‌روش از فرهاد پورغلامی سرمربی وقت ملوان خواسته بود او را در پست دفاع ميانی به کار بگيرد که پورغلامی به خاطر کمبود بازيکن در خط هافبک، امتناع کرد و کی‌روش هم ديگر اسم زارع را در جمع دعوت شده‌ها قرار نداد.

خط ميانی: يعقوب کريمی، جواد نکونام، رضا حقيقی، آندرانيک تيموريان، محمد نوری، مجتبی جباری، مسعود شجاعی، قاسم حدادی‌فر، اشکان دژاگه.

حدادی‌فر از ذوب آهن پس از مدت‌ها بار ديگر با بازگشت به فرم مطلوب، به فهرست اصلی سرمربی تيم ملی راه يافته. جباری و دژآگه هم برخلاف اردوی قبلی که مصدوم يا سکونشين بودند، حالا در ترکيب اصلی تيم‌های خود بازی می‌کنند و شرايط بهتری دارند.

رضا حقيقی با قرار گرفتن در ترکيب اصلی پرسپوليس، مجدداً دعوت شده. حقيقی نخستين بار هم توسط کی‌روش به تيم ملی دعوت شد و در اردوی امارات با تيم ملی مقابل اردن به ميدان رفت. به جای او، اميد ابراهيمی بازيکن هافبک دفاعی سپاهان که جای ثابتی در اردوهای اخير داشت، خط خورده.

مهاجمان: محمدرضا خلعتبری، عليرضا جهانبخش، کريم انصاری‌فرد و رضا قوچان نژاد.

سردار آزمون مهاجم تيم ملی جوانان که در اردوی قبلی حاضر بود، دعوت نشده. به نظر می‌رسد ترجيح کی‌روش اين بوده که مهاجم ۱۸ ساله‌اش به جای نيمکت نشينی در دو بازی تيم ملی، تمرينات موثر تيم روبين کازان روسيه را از دست ندهد. سجاد شهباززاده مهاجم هفت گله سايپا در ليگ برتر که مثل آزمون در اردوی قبلی حاضر بود هم دعوت نشده.

کی‌روش درباره اسامی تيم ملی گفته: حرفی تازه‌ای نيست که در اين‌ باره بزنم. اسامی را اعلام کردم و اگر قرار بوده حرفی بزنم در گذشته اين موضوع را اعلام کرده‌ام. اميدوارم هرچه زودتر برای بازی‌های آينده آماده شويم.

او که در مراسم افتتاحيه فستيوال مدارس فوتبال صحبت می‌کرد، در ادامه به حضور سپ بلاتر در ايران اشاره کرد و گفت: رابطه بسيار خوبی با رييس فيفا دارم و حضور او می‌تواند کمک فراوانی به فوتبال ايران کند و اميدوارم بتوانيم از سفر او به ايران استفاده کنيم.

سرمربی تيم ملی با اعلام اينکه حضور گروه ارکستر روی چمن کمپ تيم‌های ملی، اين زمين را بيش از پيش دچار مشکل کرد، با کنايه گفت: ما به بلاتر گفتيم به ايران بيايد تا اين قبيل مشکلات را ببيند!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016