سه شنبه 23 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مقدماتی جام ملت‌های آسيا: پيروزی ايران بر تايلند

ايسنا ـ تيم ملی فوتبال ايران در سومين ديدارش در مرحله مقدماتی جام ملت های آسيا در تهران، تايلند را شکست داد.

به گزارش خرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، ديدار تيم‌های ملی فوتبال ايران و تايلند در حالی آغاز شد که برخلاف تصور پيشين، تماشاگران کمی از اين بازی استقبال کرده بودند. در آغاز حدود ۱۲هزار نفر برای تماشای بازی به ورزشگاه آزادی آمده بودند اما همين تعداد کم هم به خوبی تيم ملی را تشويق می‌کردند. اين تعداد در ادامه بازی به کمی بيش از ۱۷ هزار نفر افزايش يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نيمه نخست:

دو تيم چند دقيقه ابتدای بازی حرکت خاصی روی دروازه يکديگر انجام ندادند و بيشتر به فکر اين بودند که حريف را محک بزنند.

نخستين اتفاق بازی در دقيقه ۷ رخ داد. در اين لحظه مسعود شجاعی شوت محکمی به سمت دروازه تايلند زد اما توپش با اختلاف بسيار زيادی به بيرون رفت.

دقيقه ۱۱، خطای بازيکن شماره ۱۱ تايلند بر روی پژمان منتظری باعث شد که داور از فاصله بيش از ۲۰ متری که با صحنه داشت کارت زرد خود را از جيب خارج کند و "کاراکوت ويريا" را جريمه کند.

دقيقه ۱۴ بازی، نفوذ بيگ زاده از سمت راست دروازه تايلند او را در موقعيت بسيار خوبی برای ارسال پاس عرضی قرار داد. اين بازيکن سانتر خوبی به روی دروازه حريف ارسال کرد اما در حالی که قوچان نژاد مترصد زدن ضربه سر بود، خلعتبری با سر به روی توپ اثر گذاشت و آن را دور کرد!

چند ثانيه بعد، اشکان دژاگه با پاس خوب نکونام با دروازه بان تايلند تک به تک شد اما ضربه فنی او با اختلاف کمی از بالای دروازه به بيرون رفت تا آه از نهاد هواداران و نيمکت‌نشينان تيم ملی بلند شود.

دقيقه ۱۷ بالاخره تايلندی‌ها هم صاحب موقعيتی نصف و نيمه برای گلزنی شدند. در اين لحظه ارسال يک ضربه ايستگاهی، مهاجم تايلند را در محوطه شش قدم دروازه ايران در موقعيت سرزنی قرار داد اما هوشياری رحمان احمدی مانع از اين شد که تايلند به گل برسد.

دقيقه ۲۱، پاس بلندی که خلعتبری به روی دروازه تايلند فرستاد باعث شد که "چونلاتيت جانتکام"، مدافع تايلند دچار اشتباه شود. چيزی نمانده بود که اين بازيکن با ضربه سر رو به عقب، دروازه تيم خودش را باز کند.

دقيقه ۲۴، مسعود شجاعی با حرکتی سريع وارد محوطه جريمه تايلند شد اما پس از عبور از آخرين مدافع سرنگون شد. داور اما در اين صحنه اعتقادی به پنالتی نداشت و رای به ادامه بازی داد.

يک دقيقه بعد قوچان نژاد در گوشه محوطه جريمه حريف صاحب توپ شد اما شوت محکم اين بازيکن هم به بالای دروازه رفت.

دقيقه ۲۶، حرکت تيمی هماهنگ بازيکنان ايران، تيم ملی را صاحب يک ضربه کرنر کرد اما ملی پوشان ايران از اين فرصت هم استفاده نکردند.

دقيقه ۱+۴۵، اشکان دژاگه سانتر خوبی را روی دروازه تايلند ارسال کرد و اين توپ در شرايطی خوب روی سر نکونام قرار گرفت اما ضربه کاپيتان ايران را دروازه‌بان تايلند به صورت درازکش از آن خود کرد.

در ادامه بازی، توپ بيشتر در ميانه‌های ميدان جريان داشت تا اين نيمه با نتيجه تساوی صفر بر صفر به پايان برسد.

نيمه دوم:

دقيقه ۴۶، مسعود شجاعی روی سانتر زيبای ماهينی می توانست در محوطه شش قدم دروازه تايلند با ضربه سر گل اول بازی را برای ايران به ثمر برساند اما "پراتوم چوتونگ" دروازه بان تايلند مانع از اين کار شد.

دقيقه ۵۳، حرکت دونفره خيلی خوب قوچان نژاد و خلعتبری و پاس های تک ضرب اين دو موقعيت خوبی را برای ايران فراهم کرد که قفل دروازه تاياند را باز کند اما "گوچی" در آخرين لحظه نتوانست توپ را از مدافع آخر حريف عبور دهد تا حسرت اين فرصت هم بر دل هواداران تيم ملی بماند.

دقيقه ۶۳، قوچان نژاد شوت محکمی را از فاصله حدودا ۲۵ متری به سمت دروازه تايلند زد اما توپش با اختلاف به بيرون رفت. در ادامه هم در حالی که مهاجم تيم ملی ايران معتقد بود توپش به کرنر رفته، داور توپ را در اختيار دروازه بان تايلند قرار داد.

دقيقه ۶۵، کريم انصاری فرد به جای اشکان دژاگه وارد زمين شد. تماشاگران حاضر در ورزشگاه به هنگام خروج دژاگه او را به شدت تشويق کردند.

دقيقه ۶۷، ايران يک – تايلند صفر؛

گل اول بازی را يک مدافع به ثمر رساند. سيد جلال حسينی پشت محوطه جريمه تايلند صاحب توپ شد و با عبور از يک مدافع، توپ را خلاف جهت حرکت دروازه بان شليک کرد و گل اول بازی را زد.

دقيقه ۷۰، ايران ۲ – تايلند صفر؛

زدن گل اول، موتور گلزنی تيم ملی ايران را روشن کرد. اين بار رضا قوچان نژاد برای ايران گلزنی کرد. در اين دقيقه انصاری فرد تازه وارد به خوبی از جناح راست تايلند وارد محوطه جريمه شد و با يک پاس عرضی خوب، قوچان نژاد را با دروازه خالی تايلند روبرو کرد تا گل دوم ايران هم زده شود.

دقيقه ۷۴، قوچان نژاد با دروازه بان تايلند تک به تک شد اما سوت داور که به نشانه آفسايد به صدا درآمده بود، او را متوقف کرد.

دقيقه ۷۷، مهرداد بيت آشور، بازيکن جديد تيم ملی ايران اين فرصت را پيدا کرد که به ميدان برود. او جای حسين ماهينی را در زمين گرفت.

دو دقيقه بعد، سومين تعويض تيم ملی ايران هم انجام شد. اين بار مسعود شجاعی جای خود را به عليرضا جهانبخش داد.

دقيقه ۸۰، ايران ۲ – تايلند يک؛

در اين دقيقه "تيراسيل دانگدا" موفق شد با شوت محکمی از پشت محوطه جريمه دروازه ايران را باز کند. در اين صحنه رحمان احمدی هيچ واکنشی از خود نشان نداد تا تماشاگران به نشانه اعتراض دانيل داوری، دروازه بان جديد تيم ملی را تشويق کنند!

گل:
جلال حسينی (۶۷) و رضا قوچان نژاد (۷۰) برای ايران و تيراسيل دانگدا (۸۰) برای تايلند

کارت زرد:
کوراکوت ويريا (۱۱) و پيچيت (۳۰) از تايلند

تعداد تماشاگران: ۱۷۳۳۰ نفر


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016