سه شنبه 23 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تدارک اجباری: ايران - تايلند؛ امروز در ورزشگاه آزادی

* فدراسيون هنوز نتوانسته برای تيم‌ملی بازی تدارکاتی بگذارد. کی‌روش قصد دارد از بازی با تايلند در انتخابی جام ملت‌ها به عنوان ديدار تدارکاتی بهره ببرد

روزنامه بهار ـ تيم‌ملی ايران در مسير راه‌يابی به جام ملت‌های آسيا در گروه (B) اين رقابت‌ها در کنار تيم‌هايی همچون کويت، لبنان و تايلند قرار گرفت تا صعودی محتمل و بدون دردسر را پيش‌رو داشته باشد.

پيروزی ۵-صفر برابر لبنان در ورزشگاه آزادی و تساوی در کويت حالا نتيجه بازی با تايلند در تهران را برای تيم‌ملی ايران مهم کرده است. پيروزی در اين ديدار می‌تواند خيال کی‌روش را بابت صعود به مرحله نهايی راحت کند تا او بتواند از ديدارهای بعدی تيم‌ملی به عنوان ديدار تدارکاتی برای آماده‌سازی تيم‌ملی در راه جام‌جهانی استفاده کند: «ما هيچ‌وقت مقابل تايلند بازنده نبوديم اما دليل نمی‌شود که در اين ديدار هم برنده باشيم. نبايد به خاطر اين‌که در اکثر مسابقات برنده بوده‌ايم، خودمان را از پيش برنده بدانيم. اين مسابقه يکی از بازی‌های ما در راه صعود به جام ملت‌هاست. ما وظيفه داريم به جام ملت‌ها صعود کنيم و هدف اصلی‌مان همين است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بازی برابر تايلند در ورزشگاه آزادی درحالی امروز انجام خواهد شد که ملی‌پوشان پس از شکست کره‌‌جنوبی در خاک اين کشور برابر هيچ تيم ديگری در مسير آماده‌سازی جام‌جهانی ۲۰۱۴ صف‌آرايی نکرده‌اند. حالا کی‌روش دو دورگه‌ جديد را به فهرست خود وارد کرده و دو جوان آينده‌دار تازه لژيونر شده هم در ميان بازيکنان تيم‌ملی حاضر هستند.

اين بازيکنان می‌توانند در بازی با تايلند برای نخستين‌بار پيراهن تيم‌ملی را بر تن کنند؛ نکته‌ای که کی‌روش هم به آن می‌انديشد: «هماهنگ کردن بازيکنان در مدت زمان کوتاه، کار سختی است. رسانه‌ها توقع دارند مربيان شعبده‌بازی کنند. ما بعضی وقت‌ها می‌توانيم اين کار را انجام دهيم و بعضی وقت‌ها نمی‌توانيم. با اين حال من به بازيکنانم اعتقاد دارم. اکثر بازيکنان حاضر در اردو در يک سال گذشته با من کار کرده‌اند و در کل مشکلی از اين نظر نخواهيم داشت. ما به کارمان ادامه می‌دهيم. اميدوارم بازيکنان جديد هم بتوانند مثل دژاگه و قوچان‌نژاد کار کنند. آن‌ها آمده‌اند به ما کمک کنند. همه ما به دنبال اين هستيم که راهی پيدا کنيم تا تيم‌ملی به موفقيت برسد. من مطمئنم به هدفمان می‌رسيم.»

سرمربی تيم‌ملی از طرفی نگران از دست رفتن زمان آماده‌سازی تيم‌ملی در راه جام‌جهانی نيز هست: «بعضی‌ها می‌گويند من عصبانی يا ناراحت شده‌ام اما اين را قبول ندارم. يک مسائلی است که اگر امروز انجام نشود، فردا انجام می‌شود. مثلا اگر کتابی را امروز ننويسيد، فردا می‌توانيد آن را بنويسيد. اما شما خبرنگاران اگر گزارش ننويسيد، به مشکل می‌خوريد چون ساير رسانه‌ها امروز اين گزارش را منتشر می‌کنند اما شما اين کار را نکرديد. من هم در اصل دغدغه‌ام را مطرح کردم. آب که به زمين ريخته می‌شود، ديگر برنمی‌گردد. اگر ما زمان بازی‌های دوستانه را از دست بدهيم ديگر نمی‌توانيم کاری کنيم. من به عنوان سرمربی تيم‌ملی بايد مسائل را مطرح کنم. يکی از خود شما خبرنگاران از من پرسيديد شما از آن مربيانی نيستيد که دو سال هيچ مشکلی را مطرح نکنيد و وقتی نتيجه گرفتيد، بقيه را به عنوان مقصر معرفی کنيد؟ پس من وظيفه دارم اين حرف‌ها را بزنم، آن هم در زمان مناسب.»

آمار
تيم‌های ملی ايران و تايلند از سال ۱۳۵۱ تاکنون ۱۲ مصاف را در کليه رقابت‌ها برابر يکديگر انجام داده‌اند که سهم ايران هيچ‌گاه شکست نبوده است و فيل‌های جنگی (لقب تيم‌ملی تايلند) تنها سه بار موفق به متوقف کردن ايران شده‌اند.

ايران تاکنون سه بار در تهران ميزبان تايلند بوده است که در دو بازی آخر به سختی و با نتايج ۱-صفر اين حريف شرقی را شکست داده است. تايلندی‌ها در ۱۲سال اخير و در پنج بازی موفق به گلزنی مقابل ايران نشده‌اند.

اين در حالی است که سرمربی تيم‌ملی تايلند با اطمينان از متوقف کردن ايران می‌گويد: «مهم‌ترين قوت تيم ما نظم تيمی است که داريم. بازی ايران - لبنان را هم ديده‌ام و مطمئنم يک امتياز می‌گيريم.»

کاپيتان تيم‌ملی هم می‌گويد نبايد تايلند را دست‌کم گرفت: «آخرين بار که تايلند را شکست داديم، اين تيم به سختی شکست خورد. آن‌ها تيم خوبی هستند اما ما می‌خواهيم برابر تماشاگران بازی خوبی را ارائه دهيم و به نوعی از آن‌ها تشکر کنيم.»

وضعيت
ايران درحال حاضر با تفاضل گل بهتر نسبت به کويت با کسب چهار امتياز در رده نخست گروه خود قرار دارد. لبنان نيز با کسب سه امتياز تيم سوم گروه است و تايلند نيز همچنان بدون امتياز در قعر جدول اين گروه است. در همين گروه، دو تيم لبنان و کويت در بيروت به مصاف هم خواهند رفت. برنامه‌ بازی‌های تيم‌ملی در ادامه نيز به شرح زير خواهد بود:

جمعه ۲۴ آبان؛ تايلند- ايران
سه‌شنبه ۲۸ آبان؛ لبنان- ايران
چهارشنبه ۱۴ اسفند؛ ايران- کويت


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016