سه شنبه 28 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لبنان يک - ايران ۴، ايران و کويت مسافر استراليا شدند

ايسنا ـ تيم ملی فوتبال ايران با پيروزی چهار بر يک برابر لبنان به مرحله نهايی جام ملت‌های آسيا در استراليا صعود کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم ملی فوتبال ايران با پيروزی چهار بر يک مقابل تيم ملی لبنان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسيا، موفق شد با ۱۳ امتياز به عنوان صدرنشين گروهی راهی مرحله نهايی اين رقابت‌ها شود.

‌گل‌های اين بازی را اميرحسين صادقی در دقيقه ۳۹ ، اشکان دژاگه در دقيقه ۵۱، جواد نکونام (از روی نقطه پنالتی) در دقيقه ۵۵ و رضا قوچان‌نژاد در دقيقه ۶۵ وارد دروازه لبنان کرد.

تک‌گل لبنان را حيدر در دقيقه ۷۹ به ثمر رساند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين مسابقه بخاطر انفجار شديد تروريستی که امروز (سه‌شنبه) در نزديکی سفارت ايران در بيروت صورت گرفت، بدون حضور تماشاگران از ساعت ۱۹ (به وقت تهران) در ورزشگاه کميل شمعون برگزار شد.

نيروهای ارتش لبنان وظيفه حفاظت کامل و ايجاد امنيت برای برگزاری مسابقه را درون استاديوم و مناطق اطراف ورزشگاه برعهده داشتند.

تيم ايران در اين بازی با چهار تغيير نسبت به بازی با تايلند با ترکيب دانيال داوری، مهرداد بيت آشور، حسين ماهينی، سيد جلال حسينی، اميرحسين صادقی، رضا حقيقی،‌ جواد نکونام، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد و عليرضا جهانبخش به ميدان رفت.

تيم ايران با لباس‌های يکدست سفيد رنگ و لبنانی‌ها با لباس‌های يکدست قرمز رنگ در زمينی فوق‌العاده بی‌کيفيت مقابل هم ايستادند. کارلوس‌کی‌روش سرمربی ايران پيش از مسابقه نسبت به وضعيت زمين ابراز نگرانی کرده بود.

کارلوس کی‌روش در نيمه دوم مازيار زارع را در دقيقه ۶۳ به جای سيدجلال حسينی و در دقيقه ۶۶ هم محمد نوری به جای رضا حقيقی به زمين فرستاد. سومين تعويض ايران در دقيقه ۷۲ صورت گرفت که قاسم حدادی‌فرد به جای اشکان دژاگه وارد ميدان شد.

نيمه نخست:

شروع مسابقه با حملات و فشار تيم لبنان آغاز شد و آنها در چند صحنه با نفوذ از جناح چپ و ارسال سانتر روی دروزاه سعی در خلق موقعيت داشتند و يکی، دو موقعيت نسبتا خطرناک را در محوطه جريمه تيم ايران بدست آوردند اما مدافعان ما آن را دفع کردند.

در ادامه تيم ايران هم کم‌کم خودش را در زمين پيدا کرد اما حمله و دفاع از سوی هر دو تيم باعث پربرخورد شدن بازی و توقف‌های پی‌درپی توسط داور چينی شده بود.

در دقيقه۲۶ عليرضا جهانبخش در ميانه زمين با کنترل توپ و عبور از يک بازيکن در موقعيت خوب شوت‌زنی پشت محوطه جريمه قرار گرفت اما ضربه او از جناح مخالف به بيرون رفت.

بلافاصله پس از اين صحنه لبنانی‌ها حمله کردند و پس از دفع نه چندان خوب ضربه يکی از بازيکنان اين تيم توسط دانيال داوری نهايتا نفوذی از جناح چپ و ارسال سانتر برای اين تيم شکل گرفت که مهاجم آنها بالای سر دو مدافع تيم ايران به توپ ضربه زد اما به بيرون رفت.

در دقيقه ۳۳ باز هم حمله خوبی از تيم ايران باز هم روی عملکرد عليرضا جهانبخش صورت گرفت که او توپ را از جناح چپ روی دروازه سانتر کرد که مدافعان لبنان آن را به کرنر فرستادند. پس از ارسال کرنر توپ در چند رفت و برگشت به نکونام رسيد که شوت محکم او را دروازه‌بان لبنان دوباره به کرنر فرستادند.

در دقيقه ۳۸ اشکان دژاگه نفوذی از جناح راست انجام داد که مدافع لبنان با تکلی که مشکوک به خطا بود، توپ را به کرنر فرستاد.

در دقيقه ۳۹ اين کرنر را مسعود شجاعی روی دروازه فرستاد و اميرحسين صادقی با ضربه سر توپ را وارد دروازه لبنان کرد.

در دقيقه ۴۶ ضربه جواد نونام با اختلاف به بيرون رفت.

نيمه دوم:

در دقايق اوليه اين نيمه لبنانی‌ها نفوذ‌هايی را از جناحين داشتند اما هيچ‌کدام مثمرثمر واقع نشد و مدافعان تيم ما بعضا آنها را دفع کردند.

در شرايطی که اين وضعيت ادامه داشت، بازيکنان ايران در دقيقه ۵۳ ضدحمله‌ای ترتيب دادند، در پشت محوطه جريمه رضا قوچان‌نژاد از مقابل سه بازيکنان لبنانی پاسی عرضی را از جناح راست برای اشکان دژاگه که در حال نفوذ بود، فرستاد و او هم يک ضرب توپ را به کنج دروازه لبنان فرستاد.

تنها يک دقيقه بعد از آن بازيکنان تيم ملی حمله ديگری را انجام دادند و يکی از مدافعان لبنان مجبور شد خطای پنالتی را روی مسعود شجاعی انجام دهد. جواد نکونام اين پنالتی را در دقيقه ۵۵ وارد دروازه حريف کرد.

اما گل چهارم تيم ايران در دقيقه ۶۴ جايی که پس از ردو بدل شدن چند پاس، نهايتا مسعود شجاعی پاس خوبی را از سمت راست محوطه جريمه به سمت مقابل برای رضا قوچان‌نژاد فرستاد و او هم با يک ضربه يک‌پادوپا به ثمر رساند.

شجاعی عملکرد فوق‌العاده‌ای در اين بازی داشت چون ۲ پاس گل داد و يک پنالتی گرفت.

دقيقه ۶۸ عليرضا جهانبخش پاس خوبی را برای رضا قوچان‌نژاد فرستاد اما شوت او به بيرون رفت. در دقيقه ۷۰ هم پاس‌های بازيکنان ايران به نکونام رسيد اما شوت او را دروازه‌بان لبنان جمع کرد.

در دقيقه ۷۵ لبنانی‌ها حمله‌ای را ترتيب دادند اما در محوطه جريمه توپ را از دست دادند. بعد از اين موقعيت بازيکنان ايران باز هم روی نفوذ جهانبخش صاحب موقعيتی شدند که نهايتا اين توپ از دست رفت.

اما گل لبنان در دقيقه ۷۹ با حمله‌ای از جناح چپ صورت گرفت؛ قاسم حدادی‌فر که در يک صحنه مغلوب مهاجم حريف شد و حيدر توپ را از زاويه نسبتا بسته تبديل به گل کرد.

‌در ادامه دو تيم بازی پاياپايی را انجام دادند اما هيچ کدام از فرصت‌های آنها در حد موقعيت صددرصد گل نبود. سرانجام اين مسابقه با نتيجه چهار بر يک به سود تيم ايران تمام شد.

تيم ايران با اين برد ۱۳ امتيازی شد و قاطعانه به عنوان صدرنشين گروه به مرحله نهايی جام ملت‌های آسيا صعود کرد. اين مسابقه در اوايل سال ۲۰۱۵ در استراليا برگزار می‌شود. ديگر مسابقه اين گروه را دو تيم کويت و تايلند برگزار کردند که با نتيجه سه بر يک به سود تيم کويت تمام شد تا کويتی‌ها هم در فاصله يک بازی مانده تا پايان مرحله مقدماتی به مرحله نهايی جام ملت‌ها راه يابد.

بنابراين ديدار ۱۴ اسفند تيم‌های ايران و کويت، به يک مسابقه تشريفاتی تبديل شد.

جدول گروه:
۱- ايران ۱۳
۲- کويت ۹
۳- لبنان ۵
۴- تايلند صفر


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016