سه شنبه 28 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش کامل از تيم‌هايی که به جام ملت‌های آسيا صعود کردند

مهر ـ پيش از آنکه مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسيا به پايان برسد، هشت تيم صعود خود را به اين مسابقات قطعی کردند. سرنوشت چهار تيم هم به روز پايانی مرحله مقدماتی کشيده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسيا امروز سه شنبه در کشورهای مختلف برگزار شد که بر اين اساس چند تيم ديگر از جمله ايران، عمان، قطر و بحرين حضور خود را در جام ملت‌های آسيا ۲۰۱۵ استراليا قطعی کردند.

در گروه اول، تيم عمان موفق شد با نتيجه يک بر صفر تيم سوريه را در تهران شکست بدهد تا به جام ملت‌ها صعود کند. در اين گروه اردن سه بازی عقب افتاده دارد و با ۵ امتياز در رده دوم قرار دارد. به احتمال زياد بعد از عمان، اردن بتواند راهی جام ملت‌های آسيا شود.

در گروه دوم، تيم ملی ايران در بيروت به مصاف تيم لبنان رفت که اين مسابقه در پايان با نتيجه ۴ بر يک به سود ايران به پايان رسيد. همچنين کويت هم موفق شد تايلند را شکست بدهد و همراه ايران خود را در جام ملت‌ها ببيند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در گروه سوم، عربستان که پيش از اين صعودش را به جام ملت‌ها تضمين کرده بود، به مصاف چين رفت که اين مسابقه با نتيجه تساوی بدون گل به پايان رسيد. چين در صورت پيروزی می‌توانست خيالش را برای صعود به جام ملت‌ها راحت کند. آنها حالا بايد در روز آخر مرحله مقدماتی به مصاف تيم عراق بروند تا از بين اين دو تيم، يکی راهی استراليا شود. عراق هم امروز موفق شد با دو گل اندونزی را شکست بدهد.

در گروه چهارم، تيم‌های قطر و بحرين به ترتيب مقابل مالزی و يمن به برتری رسيدند تا تکليف اين گروه هم مشخص شود. بحرين با اين پيروزی ۱۳ امتيازی شد و قطر هم با ۱۲ امتياز خيال خود را برای حضور در جام ملت‌های آسيا راحت کردند.

تيم‌های امارات و ازبکستان هم در گروه پنجم در روز سه شنبه به پيروزی رسيدند تا مسافر جام ملت‌های استراليا شوند.

نتايج مسابقات روز پنجم از مرحله مقدماتی و همچنين جدول رده بندی هر گروه به شرح زير است:

گروه A:
* عمان يک - سوريه صفر
* سنگاپور - اردن؛ به خاطر حضور اردن در مسابقات پلی آف جام جهانی اين بازی در هفته‌های آينده برگزار می‌شود.

۱- عمان ۱۰ امتياز - چهار بازی
۲- اردن ۵ امتياز - سه بازی
۳- سوريه ۴ امتياز - پنج بازی
۴- سنگاپور سه امتياز - چهار بازی

گروه B:
* ايران ۴ - لبنان يک
* کويت ۳ - تايلند يک

۱- ايران ۱۳ امتياز
۲- کويت ۹ امتياز
۳- لبنان ۵ امتياز
۴- تايلند صفر امتياز

گروه C:
* چين صفر - عربستان صفر
* اندونزی صفر - عراق ۲

۱- عربستان ۱۳ امتياز
۲- چين ۸ امتياز
۳- عراق ۶ امتياز
۴- اندونزی يک امتياز

گروه D:
* مالزی صفر - قطر يک
* بحرين ۲ - يمن صفر

۱- بحرين ۱۳ امتياز
۲- قطر ۱۲ امتياز
۳- مالزی ۴ امتياز
۴- يمن صفر امتياز

گروه E:
* هنگ کنگ صفر - ازبکستان ۲
* امارات ۵ - ويتنام صفر

۱- امارات ۱۵ امتياز
۲- ازبکستان ۱۰ امتياز
۳- هنگ کنگ ۴ امتياز
۴- ويتنام صفر امتياز

به اين ترتيب تيم‌های عمان، ايران، کويت، عربستان، قطر، بحرين، امارات و ازبکستان به صورت مستقيم و پيش از پايان مرحله مقدماتی صعود خود را به جام ملت‌های آسيا قطعی کردند. سرنوشت دو تيم ديگر از گروه اول و سوم در هفته آخر مشخص خواهد شد که روز ۱۴ اسفند برگزار می‌شود.

در جام ملت‌های آسيا ۱۶ تيم حضور خواهند داشت. حضور سه تيم ژاپن، کره جنوبی و استراليا پيش از اين، در مسابقات قطعی بود. ۱۰ تيم به صورت مستقيم از مرحله مقدماتی به جام ملت‌ها می‌روند. همچنين دو تيم بهتر از مجموعه تيم‌های سوم در مرحله مقدماتی هم راهی جام ملت‌ها خواهند شد. ديگر تيم حاضر در استراليا، کره شمالی قهرمان مسابقات چلنج کاپ در سال ۲۰۱۲ است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016