دوشنبه 11 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
21 آبان» فروش ۱.۱ ميليون بليت جام‌جهانی در کمتر از ۷ ساعت!
18 مهر» معرفی مسافران جديد برزيل
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احتمال در تغيير نحوه سيدبندی جام‌ جهانی

ايسنا ـ سايت فدراسيون فوتبال به نقل از جروم والکه اعلام کرد که احتمال دارد در سيدبندی جام جهانی به رده‌ی تيم‌ها در رنکينگ اکتبر توجه نشود و تيم‌ها بر اساس منطقه جغرافيايی تقسيم شوند.

به گزارش ايسنا، جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل روز جمعه در ايالت باهيای برزيل قرعه کشی می شود و ۳۲ تيم حاضر حريفانشان را خواهند شناخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در کمتر از ۲۰۰ روز تا جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل، اين قرعه‌کشی در کاستا دسائوييپه در ايالت باهيا که يک مکان ديدنی و توريسی و محلی برای گذراندن تعطيلات است برگزار می‌شود و شبکه های مختلف تلويزيونی جهان اين مراسم را پوشش خواهند داد. بر اساس برنامه اعلام شده فيفا، قرعه کشی جام جهانی ساعت ۱۳:۰۰ روز جمعه به وقت برزيل به وقت تهران شروع می شود.

بر اساس آنچه در سايت فيفا آمده فرناندو ليما و رودريگو هيلبرت، بازيگران برزيلی مجری‌گری مراسم را بر عهده خواهند داشت و فيفا از هنرمندان نامدار ديگری هم دعوت به عمل آورده است تا در مراسم حضور داشته باشند.

همچنين بازيکنان بزرگ جهان فوتبال هم در اين مراسم حضور دارند که می توان به نامهای بزرگی چون فابيو کارناوارو، کافو، ماريو کمپس، لوتار ماتئوس، زين‌الدين زيدان و جف هرست اشاره کرد که در قرعه کشی جام جهانی مشارکت می کنند تا هيجان قرعه کشی بيشتر هم بشود.

بر اساس تقويم اعلامی فيفا جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل ۱۲ جون ۲۰۱۴ برابر با چهارشنبه ۲۲ خرداد ۹۳ در سائوپائولو و با بازی افتتاحيه ای که يک طرفش برزيل خواهد بود رسما آغاز می شود. برزيل ميزبان از همين حالا تيم اول گروه اول است و بايد ديد چه تيم هايی با برزيل همگروه می شوند. بر اساس آنچه اعلام شده است مرحله گروهی در ۲۶ جون برابر با چهارشنبه ۵ تير ۹۳ به پايان می‌رسد. در اين روز دو بازی آخر گروه هشتم به صورت همزمان انجام خواهد شد.

با توجه به برنامه ريزی که انجام شده اولين ديدارها از مرحله يک‌هشتم نهايی دو روز بعد يعنی جمعه ۷ تير ۹۳ در بلو هوريزونته و ريو دوژانيرو انجام می شود. مرحله يک هشتم نهايی روز دوشنبه اول جولای ۲۰۱۴ برابر ۱۰ تير ۹۳ به پايان می‌رسد. بازيهای مرحله يک‌چهارم نهايی در چهارم و پنجم جولای برابر پنجشنبه ۱۳ و جمعه ۱۴ تير انجام می شود و دو بازی مرحله نيمه نهايی در روزهای ۸ و ۹ جولای برابر با دوشنبه ۱۷ و ۱۸ تير ۹۳ برگزار خواهد شد و ديدار فينال روز شنبه ۱۳ جولای برابر با ۲۲ تير انجام می شود.

اما در چند وقت گذشته بسياری درباره اينکه چه تيم هايی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل با هم همگروه می شوند و يا سيد بندی جام جهانی به چه صورت خواهد بود، گمانه زنی های کرده اند و سيد بنديهای مختلفی توسط رسانه‌های معتبر جهان ارائه شده که بعضا تفاوت‌هايی هم دارد. جرومه والکه دبيرکل فيفا چندی پيش در گفت و گو با رسانه اکيپ فرانسه تاکيد کرده بود که فيفا سر گروه های قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۴ را بر اساس رنکينگ فيفا در ۱۷ اکتبر تعيين خواهد کرد و رده بندی فيفا در ۲۸ نوامبر درباره سيد بندی ملاک نظر نخواهد بود.

در هر حال بر اساس آنچه که دبيرکل فيفا به اکيپ فرانسه اعلام کرده اين است که درباره سيدبندی جام جهانی فردا (سه شنبه) سوم دسامبر برابر با ۱۲ آذر ۹۲ در نشست کميته برگزاری جام جهانی بحثهای نهايی انجام خواهد شد و روز پنجشنبه ۵ دسامبر برابر با ۱۴ آذر۹۲ و در آخرين روز نشست کميته اجرايی فيفا ، تصميم گيری نهايی فيفا و ترتيب اعلام تيم ها در سيدهای ۴ گانه به صورت رسمی اعلام می شود و جرومه والکه اعلام کرده است که در سيد بندی، منطقه جغرافيايی و قاره ای ملاک است نه رنکينگ فيفا، چرا که فيفا می خواهد تيم های هم قاره(به غير از اروپا که سهميه بيشتری در جام جهانی دارد) با يکديگر همگروه نشوند و پراکندگی منطقی در گروههای هشت گانه وجود داشته باشد. البته اين پراکندگی طوری نخواهد بود که به هيجان و زيبايی مسابقات لطمه بزند اما همواره فيفا طوری برنامه ريزی می کند که در تيم های قدرتمند بتوانند برای جذابيت جام جهانی تا مراحل بالاتر در مسابقات باقی بمانند و اين البته در مرحله يک هشتم نهايی به رده های تيم های قدرتمند در گروههايشان بستگی پيدا خواهد کرد.

پس نتيجه می گيريم با توجه به اينکه رسانه های بسياری در چند روز اخير اعلام کرده اند که سيد بندی مشخص شده اما همه چيز روز پنجشنبه ۱۴ آذر در اين باره اعلام خواهد شد و سيد بندی که اخيرا از سوی برخی رسانه های معتبرجهان اعلام شده و منطقی‌تر از سيد بندی‌های ديگر به نظر می رسد هم نمی تواند صد در صد قطعی باشد. در اين سيد بندی تيم های اسپانيا، آلمان، آرژانتين، کلمبيا، بلژيک، اروگوئه و سوييس به همراه برزيل در سيد يک قرار گرفته اند. در سيد دوم چهار تيم از آمريکای شمالی به نامهای آمريکا، مکزيک، کاستاريکا و هندوراس به همراه چهار تيم آسيا از يعنی ايران، ژاپن، کره جنوبی و استراليا قرار دارند. در سيد سوم پنج کشور از قاره آفريقا به نامهای ساحل عاج، غنا، الجزاير، نيجريه و کامرون دو تيم شيلی و اکوادور از آمريکای جنوبی و فرانسه که پايين ترين رنکينگ فيفا را دارد مشاهده می شود و در آخر هشت کشور اروپايی به نامهای هلند، ايتاليا، انگليس، يونان، پرتغال، بوسنی-هرزگوين، روسيه و کرواسی در سيد ۴ قرار گرفته اند که بايد منتظر ماند و ديد که روز پنجشنبه سيد بندی از سوی فيفا به چه ترتيبی اعلام خواهد شد و شايد سيد بندی که اخيرا اعلام و گمانه زنی شده باشد و در اين گزارش به آن هم اشاره شد درست از کار دربيايد. با توجه به شرايط قرعه کشی، حداکثر دو تيم از قاره سبز در هر گروه قرار می گيرد که می تواند جام جهانی را ديدنی تر هم بکند.

در نهايت بايد تا پايان جلسه روز پنجشنبه ۱۴ آذر کميته اجرايی فيفا صبر کرد تا نام کشورهايی که در ۴ گلدان قرعه کشی ۸ گروه جام جهانی، قرار می گيرند، مشخص شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016