دوشنبه 11 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برزگر: کشتی نتواند افتخارات المپيک را تکرار کند، پای دولت است

• آقايان ببينند فوتبال مدال می‌آورد يا نه، اگر مدال می‌آورد که برايش هزينه کنند و در غير اين صورت روی ورزش‌های مدال‌آور سرمايه‌گذاری کنند تا ارزش دولت و ملت بالا برود.

سرمربی سابق تيم ملی کشتی معتقد است بدهی‌های ميلياردی فشار بيش از حدی روی فدراسيون کشتی آورده و وظيفه وزارت ورزش است که اين مشکلات را برطرف کند تا کشتی بتواند در مسابقات آينده افتخار آفرين شود.

گفت‌گوی منصور برزگر در مورد مدت کم برگزاری ليگ برتر، اوضاع فدراسيون و همچنين آينده رسول خادم در فدراسيون کشتی را با خبرنگار ايلنا در زير بخوانيد:

* ليگ کشتی در مدت ۲ ماه برگزار می‌شود، اين مدت کوتاه در شأن کشتی ايران هست؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


- يکی از مشکلات فدراسيون کشتی همين است و ليگ ما حداقل بايد ۶ ماه طول بکشد تا اسپانسرها بيايند و تبليغ زيادی روی ليگ کشتی ما شود. البته قرار بود اين کار را انجام بدهند اما مشکلات فدراسيون کشتی و نداشتن برنامه برای ليگ باعث شد چنين شرايطی داشته باشيم.

* بهترين زمان برای برگزاری ليگ کشتی چه مقطعی از سال است؟
- به نظرم از اواخر شهريور يعنی چند روز پس از مسابقات جهانی بايد ليگ کشتی را شروع کنند و تا اواخر بهمن طول بکشد. اگر چنين کاری کنند و ليگ فشرده نباشد، کشتی‌گيران مجبور نمی‌شوند مدام وزن کم کنند و می‌توانند به خوبی ريکاوری کرده و با شرايط خوبی در مسابقات شرکت کنند.

* بحث عدم سرمايه‌گذاری اسپانسرها هم مطرح است...
- بله. به نظرم اسپانسرها هم به خاطر کوتاهی زمان ليگ در اين رشته سرمايه‌گذاری نمی‌کنند چون از هزينه‌ای که می‌کنند، در اين مدت کوتاه استفاده‌ای نمی‌برند.

* برای حضور در انتخابات فدراسيون کشتی فقط رسول خادم ثبت نام کرده؛ در اين رابطه چه صحبتی داريد؟
- اگر افراد ديگری هم بيايند و در انتخابات شرکت کنند و يک رقابت سالم باشد، خيلی خوب است. وزارت ورزش در اين رابطه هيچ دخالتی نداشته باشد تا بهترين شخص انتخاب شود، اما اگر وزارت ورزش در انتخابات دخالت کند، به مشکل می‌خورند چون در اين شرايط اصولا آدمی که مد نظر وزير است انخاب می‌شود، نه فرد اصلح و ديگر بحث انتخابات نيست و انتصاب است.

* فکر می‌کنيد در حال حاضر کسی می‌تواند با رسول خادم رقابت کند؟
- من با کسی در اين رابطه صحبت نکرده‌ام و خبر ندارم اما در کشتی آدم‌های زيادی داريم که می‌توانند يک رقابت سالم در اين زمينه داشته باشند. خود رسول خادم هم يکی از بهترين‌ها است و از نظر من شايستگی اين پست را دارد و می‌تواند رئيس خوبی برای فدراسيون کشتی باشد.

* اداره کردن فدراسيون کشتی با بدهی‌های سنگين و ميلياردی سخت نيست؟
- خيلی سخت است و فشار زيادی روی رئيس فدراسيون می‌آورد. روی خطيب و يزدانی‌خرم هم خيلی فشار بود و به نظرم وزارت ورزش بايد بودجه واقعی کشتی را به اين رشته بدهد نه اينکه يک پولی بدهد که بخواهد اين موضوع را از سر خودش باز کند.

* شما دقيقا چه پيشنهادی به وزير جديد داريد؟
- وزارت ورزش و وزير جديد بايد کمک کند بدهی‌های فدراسيون کشتی پرداخت شود چون ما قهرمان جهان شده‌ايم و در المپيک هم ۶ مدال گرفتيم. اگر به کشتی کمک نکنند و نتوانيم افتخارات مسابقات المپيک و جهانی را تکرار کنيم، پای دولت است. دولت قبل هر کاری که کردند، ما در المپيک ۱۲ مدال گرفتيم و اگر در المپيک برزيل ۱۴ مدال نگرفتيم حداقل همان ۱۲ مدال را بگيريم. آقايان ببينند فوتبال مدال می‌آورد يا نه، اگر مدال می‌آورد که برايش هزينه کنند و در غير اين صورت روی ورزش‌های مدال‌آور سرمايه‌گذاری کنند تا ارزش دولت و ملت بالا برود.

گفت‌وگو: مهدی نوری


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016