یکشنبه 1 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابهام در حضور هاسه گاوا در تيم ملی ايران، ژاپن تابعيت دو گانه را نمی پذيرد

تهران - ايرنا- آريا جاسورو هاسه گاوا بازيکن ايرانی الاصل فوتبال ژاپن که اخيرا مورد توجه سرمربی تيم ملی کشورمان قرار گرفته است شايد به دليل قوانين سختگيرانه ژاپن نتواند همزمان تابعيت کشور ديگری را بپذيرد.

به گزارش ايرنا، اين بازيکن ۲۵ ساله متولد سايتاما است. او پدری ايرانی و مادری ژاپنی دارد و هم اکنون به عنوان هافبک ميانی در تيم اف.سی توکيو در جی ليگ ژاپن بازی می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تاکنون سه بار برای تيم زير ۲۰ سال ژاپن به ميدان رفته است و از سوی آلبرتو زاکرونی برای حضور در تيم ملی اين کشور هم دعوت شد اما به دليل مصدوميت نتوانست بازی کند.

گاوا از زمان پيوستن به تيم توکيو در سال ۲۰۱۲ تا کنون ۵۷ بار برای اين تيم در ليگ ژاپن بازی کرده و موفق به زدن هشت گل شده است.

او بعد از فريدون زندی، امير شاپورزاده، اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد، اميد نظری، دانيل داوری و مهرداد بيت آشور، احتمالا هشتمين بازيکن دارای تابعيت دو گانه خواهد بود که به تيم ملی فوتبال ايران برای مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ می پيوندد.

اما ظاهرا انتقال او به دليل قوانين تابعيت ژاپن، به اين سادگی ها نيست چرا که ژاپن از جمله کشورهايی است که فقط تک تابعيتی را قبول دارد و گاوا به دليل دارا بودن پاسپورت ژاپنی بعيد است در شرايط عادی بتواند وارد تيم ملی فوتبال ايران شود.

گفته می شود قوانين ژاپن در اين رابطه (تک تابعيتی) بسيار سختگيرانه است از اين رو احتمال اينکه او به مشکل بر بخورد وجود دارد.

سفارت ژاپن نيز در گفت و گويی با خبرنگار ايرنا اين موضوع را تأييد کرده است.

البته سفارت ژاپن افزود، در گذشته مواردی وجود داشته که افراد توانسته اند هم تابعيت ژاپنی و هم تابعيت ايرانی خود را حفظ کنند ولی در اين رابطه کاری از دست سفارت بر نمی آيد و طرف ايرانی بايد خود موضوع را پيگيری کند.

دفتر نمايندگی ايرنا در ژاپن نيز تلاش کرد موضوع را از طريق تماس با خود گاوا دنبال کند اما پدر وی گفت، تماس با اين بازيکن به دليل حضور او در مسابقات امپراتوری امکان پذير نيست چون بازيکنان در هنگام برگزاری اين مسابقات کاملا از خانواده خود جدا می شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016