دوشنبه 2 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جام جهانی، ۳۲ تيم ۳۲ ستاره

ايرنا- تهران - بيستمين دوره رقابت های فوتبال جام جهانی در شرايطی خردادماه سال آينده به ميزبانی برزيل برگزار خواهد شد که علاقمندان به اين رشته در دنيا، چشم به ساق پای بازيکنانی دارند که از آنها به عنوان ستاره های تيم های مختلف ياد می شود.

پس از معرفی و مشخص شدن گروه های جام جهانی، هواداران فوتبال برای شروع بيستمين دوره اين رقابت ها لحظه شماری می کنند و اميدوارند بتوانند فوتبال های زيبا و جذابی را ببيند. در اين ميان نقش ستاره ها در ارائه فوتبال مورد پسند تماشاگران بسيار پررنگ و تاثير گذار است، ستاره هايی که می توانند برای تيم های ملی کشورهای حاضر در اين دوره از رقابتها، مدبرانه و هنرمندانه بازی کنند و جذابيت های فوتبال را بيش از پيش کنند.

درجام جهانی ۳۲ تيم حضور دارند، يعنی حداقل ۳۲ ستاره، البته فراموش نکنيم که برخی تيم ها بيش از يک ستاره دارند اما در اين گزارش به ستاره هايی می پردازيم که بيش از ديگران در معرض توجه رسانه ها و مخاطبين فوتبال قرار دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کار را از گروه اول شروع می کنيم. جايی که تيم های برزيل، کامرون، مکزيک و کرواسی بايد به مصاف هم بروند.

ستاره برزيلی ها، نيمار بازيکن باشگاهی بارسلوناست، اين بازيکن که در جام کنفدراسيون ها ستاره طلايی پوشان بود به عنوان گزينه اول برزيلی ها مطرح است و خيلی ها اعتقاد دارند در جام جهانی ۲۰۱۴ و در کشورش می تواند شگفتی های بسيار خلق کند.

ساموئل اتوئو در تيم کامرون، خاوير هرناندز در تيم مکزيک و ماريو ماندزوکيچ بازيکن باشگاهی بايرن مونيخ در تيم ملی کرواسی ستاره هايی هستند که مورد توجه رسانه های ورزشی قرار دارند و بايد ديد در پايان کدام يک گوی سبقت را از ديگران خواهد ربود.

در گروه دوم اسپانيا، شيلی، استراليا و هلند قرار دارند. اسپانيا که بی شک چندين ستاره نامی و خلاق را در کاروان ورزشی خويش می بيند اميد بسيار به تکرار عنوان قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل دارد.

آندرس اينيستا و تيم ملی اسپانيا کار سختی برای دفاع از عنوان قهرمانی در خاک آمريکای جنوبی دارند، الکسيس سانچز همچون بارسلونا در تيم ملی شيلی نيز بازيکن خطرناکی و يکی از مهره های کليدی تيمش به حساب می رود.

آرين روبن بازيکن باشگاهی بايرمونيخ و ستاره هلند نيز يکی ديگر از چهره هايی است که زير ذره بين رسانه های ورزشی و علاقه مندان به فوتبال قرار دارد.

در اين شرايط رابی کروز ستاره استراليا خيلی بد شانس است که با روبن هلندی و اينيستای اسپانيايی در يک گروه قرار گرفته چرا که روز کاغذ هيچ شانسی برای حضور در مرحله بعد ندارد.

اما گروه سوم کلمبيا، ساحل عاج، ژاپن و يونان. در تيم کلمبيا رادامل فالکائو ستاره بی چون و چرای نماينده آمريکای جنوبی است. ديديه دروگبا که به نظر می رسد آخرين جام جهانی خود را تجربه می کند چهره اول ساحل عاج و شينجی کاگاوا بازيکن منچستر يونايتد در تيم ملی ژاپن ستاره نماينده شرق آسياست. در آخر هم کوستاس ميروگولو در ترکيب يونانی ها بهتر از ديگر هم تيمی هايش ظاهر شده و اين طور پيش بينی می شود که می تواند ستاره تيمش در اين مسابقات لقب گيرد.

و اما گروه چهارم: اروگوئه، ايتاليا، کاستاريکا و انگليس.

زوج ادينسون کاوانی و لوئيس سوارز در تيم ملی اروگوئه يکی از مخوف ترين خط حمله های جام جهانی هستند که بی شک برای هر خط دفاعی مشکل ساز خواهند بود.

به نظر می رسد ماريو بالوتلی مورد توجه ترين چهره ايتاليايی ها در جام جهانی خواهد بود و جدال او با وين رونی ستاره منچستر و مهاج خطرساز شياطين سرخ در تيم ملی انگليس رقابتی جذاب بين آنها ايجاد خواهد کرد، رقابتی که می تواند صحنه هايی تماشايی در خاک برزيل رقم بزند.

در تيم کاستاريکا هم جونيور دياز چهره ای تاثيرگذار به حساب می آيد و بايد ديد آيا اين ستاره ها می تواند انتظارات هواداران و علاقه مندان به خود را برآورده سازد.

پس از معرفی ستاره های جام جهانی در ۴ گروه اول، گروه های پنجم تا هشتم را با هم مرور می کنيم .

در گروه پنجم: بازيکنان سوئيس، اکوادور، هندوراس و فرانسه بايد به مصاف هم بروند. خردان شکيری، بازيکن تيم ملی سوئيس و عضو تيم بايرن مونيخ ستاره سرخ پوشان محسوب می شود و در آن سوی ميدان نوک پيکان تيم اکوادور به سمت آنتونيو والنسيا است.

ويلسون پالاسيوس چهره شاخص تيم ناشناخته هندوراس به حساب می آيد و فرانک ريبری مرد همه کاره فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل خواهد بود.

اما گروه ششم يا همان گروه F گروهی که تيم ايران در کنار تيم های آرژانتين، نيجريه و بوسنی بايد در جام جهانی به ميدان برود.

ليونل مسی، بازيکنان خوش اخلاق، باهوش، خلاق و در يک کلام مرد همه کاره آرژانتينی هاست. جان اوبی ميکل ستاره نيجريه به شمار می رود و در تيم ايران با توجه به سليقه شخصی و نظرهای متفاوتی که وجود دارد افراد مختلفی می توانند ستاره ايران باشند اما بر اساس نوع عملکرد شاگردان کی روش به نظر می رسد رضا قوچان نژاد و اشکان دژاگه بيش از ديگران شايسته اين عنوان باشند.

اما آخرين تيم اين گروه، يعنی بوسنی و هرزگوين. ادين ژکو و وداد ايبيشويچ دو ستاره تيم ملی بوسنی و هرزگووين هستند و آنها اميدوارند در اولين حضورشان در جام جهانی بتوانند عملکرد قابل قبولی را از خودشان بر جای بگذارند.

به گروه هفتم می رسيم، جدال آلمان، غنا، آمريکا و پرتغال .

مسوت اوزيل با پيراهن تيم ملی آلمان يکی از ستاره هايی است که ژرمن ها روی او حساب ويژه ای باز کرده اند.

در تيم غنا اين مسووليت بر دوش کوين پرينس بواتنگ است و در بين مردان آمريکا جرمن جونز بهترين بازيکن اين تيم در ديدارهای اخير بوده است. نيازی به اشاره و معرفی نيست که در تيم پرتغال، کريستيانو رونالدو يک تنه برای خودش وزنه ای است و می تواند در شرايط سخت به داد پرتغال برسد.

و اما گروه آخر ، بلژيک، الجزاير، کره جنوبی و روسيه. ادن آزارد ستاره تيم ملی بلژيک در دور مقدماتی جام جهانی بود و مردم اين کشور روی او حساب ويژه ای باز کردند و به نوعی چشم اميدشان به اوست. در تيم الجزاير اين مسووليت بر عهده ماکد بوقرام است و در تيم کره جنوبی هئونگ مين سو بازيکن جوان تيم ملی کره جنوبی به دنبال آن است تا نگاه ها را متوجه خود کند و در پايان، رومن شيريکوف ستاره روسيه به شمار می رود و به دنبال ان است تا شايستگی های خويش را به همگان ثابت کند.

فراموش نکنيم که جام جهانی جدا از تمام ستاره هايی که دارد ميدانی است که می تواند زمينه معرفی چهره های جديد را نيز داشته باشد. افرادی که می توانند در برزيل شکوفا شوند و از خاک اين کشور خود را به جهانيان معرفی کنند، به هر حال بايد منتظر بود و ديد در جام جهانی برزيل چه روی می دهد. آيا ستاره هايی که می شناسيم همچنان می درخشند يا بايد منتظر درخشش چهره های جديد بود. برای پاسخ اين سووال بايد منتظر سپری شدن ايام بود تا سوت آغاز اين رقابتها به صدا درآيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016