پنجشنبه 3 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ورزشگاه میزبان ایران ممکن است از جام جهانی حذف شود

فدارسیون بین المللی فوتبال به برزیل، میزبان جام جهانی ۲۰۱۴ هشدار داد در صورت کند بودن عملیات عمرانی ورزشگاه کوریتیبا این ورزشگاه را از فهرست شهرهای میزبانان جام جهانی خارج خواهد کرد.

تیم ملی فوتبال ایران که به همراه آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین در گروه F جام جهانی برزیل قرار دارد، در اولین بازی خود باید در ورزشگاه کوریتیبا در مقابل نیجریه قرار گیرد.


جروم والکه، دبیرکل فیفا گفته است که عملیات عمرانی ورزشگاه دا بایشادا به کندی پیش می‌رود و عملیات ساخت و ساز در این استادیوم عقب تر از برنامه پیش بینی شده است.

آقای والکه گفته است که تصمیم نهایی درباره ماندن یا نماندن کوریتیبا به عنوان یکی از شهرهای میزبان جام جهانی روز ۱۸ فوریه گرفته خواهد شد.
در فاصله شش ماه به آغاز جام جهانی برزیل، از ۱۲ ورزشگاه میزبان این رقابت‌ها تنها شش ورزشگاه آمادگی برگزاری مسابقات را دارد و شش استادیوم دیگر نیمه کاره است.

به غیر از بازی ایران و نتیجریه، سه بازی اسپانیا- استرالیا، هندوراس - اکوادور و الجزایر و روسیه قرار است در ورزشگاه کوریتیبا برگزار شود.
جروم والکه پس از بازدید از روند پیشرفت پروژه ساخت ورزشگاه گفت: "اگر بخواهیم صادق باشیم، ما از وضعیت پیشرفت کارهای عمرانی ورزشگاه راضی نیستیم."

این تهدید فیفا زنگ خطری جدی برای برگزار کنندگان مسابقات است، چرا که پیش از این از آنها انتقاد شده بود که تهدیدهای فیفا را به اندازه کافی جدی نمی گیرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بیش از ۹۰ درصد عملیات عمرانی ورزشگاه دا بایشادا که مالک خصوصی دارد، به پایان رسیده است، این ورزشگاه در سال ۱۹۹۹ افتتاح شد و برای جام جهانی مورد بازسازی قرار گرفته است.

این ورزشگاه متعلق به باشگاه آتلتیکو پارانائنسه است، اما بخش اعظم هزینه بازسازی آن از طریق بودجه عمومی پرداخت شده است.

فیفا و مسئولان ایالت پارانا قول داده‌اند که برای سرعت بخشیدن به عملیات عمرانی این ورزشگاه ۱۷ میلیون دلار به این پروژه کمک کنند.

جام جهانی برزیل از ۱۲ ژوئن آغاز خواهد شد، بازی افتتاحیه این رقابت‌ها قرار است در ورزشگاه کورینتیانسی برگزار شود که هنوز کارهای عمرانی آن به پایان نرسیده است.

بازی فینال جام جهانی قرار است در ورزشگاه مشهور مارکانا انجام شود که از یک سال پیش آماده شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016