دوشنبه 14 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بانوی المپيکی ايران: برای تامين هزينه‌ها ماشينم را فروختم!

عضو تيم ملی اسکی آلپاين ايران در بازی‌های المپيک ۲۰۱۴ سوچی می‌گويد مجبور شده برای تامين هزينه‌های اردو و تمريناتش حتی اتومبيل شخصی‌اش را نيز بفروشد.

فروغ عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، خاطر نشان کرد: امسال بيش از هر سالی برای المپيک زمستانی تمرين کردم و با وجود مشکلات بسياری که بود به ميزان خوبی از آمادگی رسيده‌ام.

او با بيان اين که هنوز فاصله زيادی با اسکی بازان اروپايی داريم، افزود: امسال با هزينه شخصی خودم يک ماه عازم اتريش شدم و يک ماه هم با هزينه فدراسيون اسکی به اردو رفتيم. با اين که دو ماه در اردو بوديم، ولی فراموش نکنيم اسکی بازان حرفه‌ای دنيا بيشتر وقت سال را در اردو هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اسکی باز المپيکی ايران اضافه کرد: کسب سهميه المپيک توسط بانوان ايرانی برای بار دوم اتفاق می‌افتد، البته قول‌هايی از سوی وزارت ورزش و جوانان و فدراسيون اسکی برای حمايت بيشتر داده شده که اميدوارم عملی شود.

عباسی با بيان اين که قهرمانان دنيا، کل سال را تمرين می‌کنند، تصريح کرد: البته فدراسيون اسکی دو سال است که به اسکی بازان دو جفت اسکی می‌دهد و اردوهايی را در اروپا برگزار می‌کند، ولی با تمام اين‌ها، هزينه‌های بالای لوازم اسکی و نبود اسپانسر بزرگ‌ترين مشکل حال حاضر ما است.

او تصريح کرد: متاسفانه تبليغات در ورزش اسکی زياد نيست. تنها درآمد من به عنوان ورزشکار المپيکی حقوق ماهيانه‌ای است که از فدراسيون دريافت می‌کنم.

ورزشکار المپيکی ايران در بازی‌های المپيک ۲۰۱۴ سوچی گفت: امسال برای تامين هزينه‌های تمرين و اردوهايم مجبور شدم ماشينم را بفروشم. اميد داشتم پس از هزينه ۲۰ ميليون تومانی که کردم يک باشگاه پيدا کنم و حداقل ۱۰ ميليون تومان از هزينه‌هايم جبران شود.

عباسی با ابراز تاسف از عدم توجه به ورزشکارانی که عازم المپيک زمستانی می‌شوند، اظهار کرد: برای مثال آنقدری که به ورزشکاران عازم المپيک ۲۰۱۲ لندن توجه کردند به ما اهميت ندادند. حتی عکس‌های ورزشکاران المپيک ۲۰۱۲ را بر روی ديوارهای آکادمی المپيک نصب کرده بودند و از چند ماه قبل از اعزام همه می دانستند که آنها عازم لندن هستند.

او خاطر نشان کرد: مگر چه تفاوتی ميان المپين‌های تابستانی و زمستانی است که به ما توجه نمی‌کنند. در تمام دنيا به هر ورزشکار المپيکی توجه ويژه می‌کنند در حالی که در ايران بسياری حتی نمی‌دانند که ورزشکاران ايرانی عازم المپيک زمستانی ۲۰۱۴ هستند.

المپين زمستانی ايران با بيان اين که تبليغات زيادی درباره ورزشکاران المپيک زمستانی صورت نمی‌پذيرد، تاکيد کرد: برای اسکی بازانی که عازم المپيک زمستانی هستند، اطلاع رسانی خاصی نمی‌شود و اين امر در روحيه‌ها واقعا تاثيرگذار بوده است.

او درباره وضعيت اسکی بازان ايران در آسيا نيز گفت: در حال حاضر کره و ژاپن در ورزش اسکی واقعا قوی شده‌اند. متاسفانه ورزشکاران ملی‌پوش ايران هنوز پيست اختصاصی برای تمرين کردن ندارند، حتی اگر فدراسيون اسکی بخواهد مسابقه‌ای را برگزار کند يک پيست اختصاصی ندارد.

عباسی ادامه داد: پيست اسکی شمشک دو سال در اجاره فدراسيون اسکی بود و در آن دو سال اسکی ايران پيشرفت زيادی کرد. اميدوارم تدبيری انديشيده شود تا ورزشکاران ملی‌پوش بتوانند همواره در يک پيست اختصاصی تمرين کنند.

اسکی باز ايرانی حاضر در المپيک ۲۰۱۴ سوچی با بيان اين که فدراسيون اسکی از هيچ تلاشی برای اسکی بازان دريغ نکرده است، گفت: فدراسيون اسکی تمام تلاش خود را برای ورزشکاران المپيکی انجام داد و ديگر مشکلات، خارج از وظايف فدراسيون است.

عباسی در پايان با ابراز اميدواری از توجه بيشتر به ورزش‌های زمستانی، خاطر نشان کرد: تا چند سال پيش بسياری ورزش اسکی را نمی شناختند، ولی حالا می بينيم که پيست‌های اسکی پر از علاقمندان به ورزش اسکی است. اميدوارم شرايطی مهيا شود تا با اين پتانسيلی که وجود دارد بتوانيم در آينده در ورزش اسکی حرف‌های بسياری برای گفتن داشته باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016