دوشنبه 14 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کی‌روش: درهای تيم ملی به روی علی کريمی باز است

کارلوس کی‌روش گفت که درهای تيم ملی به روی علی کريمی باز است. او همچنين از عدم دعوت از سيدمهدی رحمتی به تيم ملی سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، کارلوس کی‌روش که به سوالات مجری برنامه ۲-۴-۴ راديو جوان پاسخ می‌داد، در پاسخ به اين پرسش که آيا علی کريمی هنوز شانس حضور در تيم ملی و بازی در جام جهانی را دارد يا نه گفت: درهای تيم ملی به روی کريمی باز است.

سرمربی تيم ملی همچنين در پاسخ به اين سوال که آيا مهدی رحمتی در نهايت به اردوی تيم ملی ايران دعوت می‌شود يا خير، اظهار کرد: من کسی بودم که همواره قدردانی فراوانی از زحمات رحمتی داشته و دارم. او احتمالا بهترين دروازه‌بان حال حاضر ايران است. اما لازم است مطلبی را که پيش از اين هم گفته بودم را تکرار کنم. برخی بازيکنان نگرشی اشتباه دارند که فکر می‌کنند لباس تيم ملی متعلق به آن‌هاست. چيزی که سعی کردم به بازيکنانم بگويم اين است که قدر پيراهن و لباس مقدس ملی را بدانيد و اين لباس مال هيچ کس نيست. من هيچ گاه دستاوردها را فراموش نمی‌کنم. اما اين مسئله، يک مسئله شخصی نيست.

او در پاسخ به اين سوال که پس با اين اوصاف رحمان احمدی و دانيل داوری دروازه‌بان تيم ملی ايران در جام جهانی خواهند بود، گفت: بله، اما تا زمانی که ليست تيم ملی اعلام نشود و تا زمانی که به برزيل نرويم اين سوال شما پاسخش مشخص نخواهد بود.

سرمربی تيم ملی همچنين درباره پيشنهاد آفريقای جنوبی گفت: اين‌ها کاملا گمانه‌زنی رسانه‌هاست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کی‌روش در پاسخ به اينکه پيشنهادهای برخی باشگاه‌های اروپايی گفت: من نمی‌توانم اين پيشنهادها را تکذيب کنم و خوشحالم که اين پيشنهادها به من داده می‌شود اما من ذهنم متمرکز بر روی جام جهانی و صعود ايران به مرحله دوم است. بعد از آن می‌توانم درباره اين پيشنهادها فکر کنم.

وی همچنين درباره کريستيانو رونالدو و پيشرفت فوق‌العاده اين بازيکن پرتغالی توضيح داد: چند سالی است که روی رونالدو کار شده و الان همه جوان‌ها نام او را می‌برند. اما آيا اين بازيکن از ابتدا به همين شکل تمرين می‌کرده است؟ ما بايد خودمان را دائما تغيير دهيم. پيامی که برای فوتبال ايران دارم اين است که ما بايد اين تغيير را به وجود آوريم و تحت نظر آن کار کنيم.

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران همچنين درباره آمادگی تيمش در جام جهانی تصريح کرد: بازيکنان همه تيم‌ها در جام جهانی ۱۰ تا ۱۲ کيلومتر می‌دوند اما اين آمار برای ايرانی‌ها ۷ تا ۸ کيلومتر است. همچنين زمان فعال بازی‌ها در طول ۹۰ دقيقه ۶۴ دقيقه خواهد بود، اين در حالی است که ميانگين زمان فعال بازی در جام قهرمانان آسيا ۵۲ دقيقه است. چه کسی بايد اين اختلاف را جبران کند. بايد به نبی يا تدارکات ۷۲ ساله تيم بگويم که اين ۱۲ دقيقه را بدود؟ مشخص است که بازيکنانی مثل جواد، آندو و منتظری بايد اين ۱۲ دقيقه را جبران کنند.

کی‌روش همچنين با اشاره به اينکه بيشتر بازيکنان تيم‌های هم‌گروه ايران در جام جهانی در ليگ‌های مطرح دنيا بازی می‌کنند، گفت: بازيکنان نيجريه، بوسنی و آرژانتين در ليگ‌هايی مثل جزيره، بوندسليگا، لاليگا و سری A بازی می‌کنند اما بهترين‌های ما کجا هستند؟ در قطر و کويت! آيا اين‌ها بازيکنان بدی هستند؟ به هيچ وجه اين طور نيست. تمام مربيانی که به تيم ملی آمدند گفتند بازيکنان خوبی داريم اما آماده نيستند در سطح ما بازی کنند. سوال من اين است آيا مربيان ايتاليا، انگليس، فرانسه، آلمان مربيان احمقی هستند که بازيکنان‌شان را از غنا، سومالی و حتی اتيوپی و گينه انتخاب کرده اما ايران را فراموش می‌کنند؟ آيا احمق هستند؟ می‌خواهم بگويم ما احتياج به کار کردن داريم. اما اگر زير سايه درخت پسته بنشينيم، به هيچ جايی نخواهيم رسيد.

سرمربی پرتغالی تيم ملی همچنين در بخش ديگری از گفت‌وگويش اظهار کرد: اگر قراردادم با ايران ادامه پيدا کند تمام زبان‌های ايرانی را ياد خواهم گرفت و به زبان فارسی، ترکی و عربی مسلط می‌شوم.

سرمربی سابق رئال مادريد همچنين در ارزيابی حريفان ايران در جام جهانی با بيان اينکه جام جهانی ايران مقابل نيجريه است، تاکيد کرد: هر آنچه در توان داريم مقابل نيجريه خواهيم گذاشت. چون بازی اول‌مان مقابل اين تيم است و بايد تمام تلاش‌مان را بکنيم. وقتی قرعه‌کشی جام جهانی را ديدم گفتم تمام تمرکزمان را روی نيجريه بگذاريم و به همين دليل برنامه اصلی‌مان را در محيطی چيدم که شبيه آفريقا باشد. به احتمال زياد نقطه ضعف برنامه آماده‌سازی ما اين است که بازيکنان زيادی نداريم که در ليگ‌های اروپايی حضور داشته باشند ولی اين نقطه ضعف‌مان می‌تواند به نقطه قوت‌مان تبديل شود، چون فوتبال امروز يک بازی گروهی است و چون ۷۰ درصد بازيکنان‌مان در داخل کشور هستند، می‌توانيم آن‌ها را در زمان بيشتری در اختيار داشته باشيم و هماهنگ‌تر شويم. به همين خاطر عقلانی نيست راجع به قوانين فيفا در ايران صحبت کنيم.

کی‌روش اضافه کرد: آيا فکر می‌کنيد فيفا برای موفقيت ايران اهميتی قائل است. آيا فيفا اين قوانين را برای ايران، موزامبيک و سومالی درست کرده است؟‌ اين قوانين از طرف آلمان، انگليس و قدرت‌های جهان تدوين شده تا از خودشان حفاظت کنند. به همين خاطر سعی کردم از اين فرصت استفاده کنم و بازيکنان را در محيطی آفريقايی دور هم جمع کنم. بايد شفاف بگويم که به اين برنامه اعتقاد کامل دارم. هيچ برنامه‌ای را نمی‌خواهم به کسی ديکته کنم.

کی‌روش گفت: بار ديگر تکرار می‌کنم ما با تعهد و تلاش کامل برای تيم ملی کار می‌کنيم تا برای ايران افتخارآفرينی کنيم. اميد و آرزويی که در چهره ۸۰ ميليون ايرانی بعد از صعود به جام جهانی ديدم را فراموش نمی‌کنم و اميدوارم آن را پس از موفقيت در جام جهانی هم ببينيم.

او در پاسخ به اين سوال که چقدر احتمال می‌دهد تيم ملی ايران از گروهش صعود کند، اظهار کرد: تا زمانی که يک جواب شفاف برای اين نداشته باشم که چه زمانی اردوهايمان برگزار می‌شود نمی‌توانم به اين سوال پاسخ دهم. اگر يک برنامه شفاف داشته باشيم، من احتمال زيادی می‌دهم که از گروه‌مان صعود کنيم.

کی‌روش در پاسخ به اين سوال که آيا بهتر نيست در تيم ملی جوان‌گرايی را آغاز کند و در جام جهانی از جوانان استفاده کند گفت: البته در سال گذشته و در رقابت‌های آسيايی با امثال صادقيان و جوانان ديگر دست به کاری مشابه زديم. به نظر من جوان‌گرايی به طور کلی چيز خوبی است اما چه بهتر که باشگاه‌های ايرانی در رقابت‌های آسيايی اين کار را انجام دهند.

سرمربی تيم ملی با اشاره به اهميت بالای ايجاد تعادل ميان باشگاه‌ها و تيم ملی افزود: ايجاد تعادل در ميان باشگاه‌ها و تيم ملی کار بسيار سختی است. من نيمی از تجربه‌ام را در رده ملی و نيمی را در رده باشگاهی کسب کرده‌ام. ما می‌خواستيم يک سيستم خوب برای ليگ برتر داشته باشيم و در نهايت بهترين عملکرد را ارائه دهيم. در آن سيستم باشگاه‌ها و ساير تيم‌ها هم به راه‌شان ادامه می‌دادند. به هر حال اين نظر شخصی من است و تصميم‌گيری در اين باره در اختيار من نيست.

کی‌روش در پاسخ به اين سوال که آيا حاضر است روزی بعد از جام جهانی در يک برنامه راديويی تنها پاسخگوی سوالات شنوندگان باشد،‌ گفت: بله، چرا که نه. در اروپا و در جهان اين يک چيز جا افتاده است و در تمام دنيا اين اتفاق می‌افتد.

به گزارش ايسنا، کی‌روش در ادامه اين گفت‌وگو در واکنش به برخی نام‌ها، نظراتش را بيان کرد.

جام جهانی: موفق می‌شويم.

مسی: بازيکنی که انسان نيست! او ماورای انسان است.

نيجريه: جام جهانی ما.

کريتسيانو رونالدو: يک بازيکن ديگر که او هم انسان نيست. درباره انسان‌ها صحبت کنيد.

فرگوسن: بهترين دوست من و بالاترين شخصی که برايش احترام قائل هستم.

جواد نکونام: کاپيتان عالی و تاثيرگذارترين بازيکن تيم ملی. واقعا شرم‌آور است اتفاقی که برای او افتاد و نکونام به اجبار ايران را ترک کرد.

علی دايی: هميشه يکی از طرفداران بزرگ او بودم. دوران بازی کردنش را در آلمان فراموش نمی‌کنم. او مرد فوتبال نيست بلکه چکيده فوتبال است. دايی هم يکی از خاص‌های دنياست. در ذهن داشتم آيا می‌شود برای آماده‌سازی تيم ملی در جام جهانی برزيل او را در اختيار داشته باشم!

کفاشيان: رييس فدراسيون، صبورترين و باانگيزه‌ترين فردی است که تاکنون در زندگی‌ام ديده‌ام. واقعا احترام زيادی برايش قائلم. او با وجود تمام سختی‌ها و مشکلات، کار را به جلو برده است و باورم نمی‌شود که چطور اين کار را انجام داده است. فکر می‌کنم اين کشور بايد از اين مدير بزرگ قدردانی کند.

نبی: او هم در قسمتی برای تيم ما تاثيرگذار است.

تاج: واقعا بيشترين تلاش را برای کمک به ما انجام داده است. اما فکر می‌کنم اگر ديالوگ و ارتباط مناسب‌تری داشتيم می‌توانستيم برنامه بهتری برای ليگ تنظيم کنيم اما شخصا او هميشه از ما حمايت کرده است.

منچستريونايتد: واقعا قسمتی از زندگی من است و اکنون قلبم به خاطر عملکرد بدی که داشته، ناراحت است. تنها تيمی است که به خاطر آن مثل يک هوادار معمولی می‌نشينم و کارش را دنبال می‌کنم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016