چهارشنبه 30 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سنگين‌ترين شکست فصل استقلال در انزلی

مهر ـ تيم فوتبال استقلال در چارچوب هفته بيست و هفتم رقابتهای ليگ برتر در زمين ملوان بندرانزلی شکست سنگين ۴ بر ۲ را متحمل شد تا خاطره تلخ از دست رفتن قهرمانی پس از باخت در انزلی در نخستين دوره ليگ برتر برای اين تيم تکرار شود. شاگردان قلعه نويی بعد از هفته بيستم که صدرنشين شده بودند با اين باخت جايگاه خود را به فولاد خوزستان سپردند.

به گزارش خبرنگار مهر، تيم‌های فوتبال ملوان بندرانزلی و استقلال تهران از ساعت ۱۵:۳۰ امروز چهارشنبه در ورزشگاه تختی انزلی به مصاف يکديگر رفتند که در پايان اين بازی با برتری ۴ بر ۲ ملوان خاتمه يافت. سيامک کوروشی(۱۰)، احمد آهی(۱۴)، شاهين ثاقبی(۴۹) و مهدی دغاعله(۵۲) گل‌های ملوان را به ثمر رساندند. محمد قاضی(۵۱) و حنيف عمران زاده(۹۴) برای استقلال گل زدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


استقلال که در روزهای قبل هشدارهای زيادی را نسبت به تکرار شکست نخستين دوره رقابتهای ليگ برتر برابر ملوان را در انزلی را به دنبال خود می‌ديد عاقبت در مرداب انزلی غرق شد و سنگين‌ترين باخت فصل را پذيرفت تا هم صدرنشينی را از دست بدهد و با توجه به ديدارهای پيش روی خود در سه هفته پايانی بازگشت به صدر جدول و دفاع از عنوان قهرمانی خود را دشوارتر از هر زمان ديگری ببيند.

بازی هنوز به طور کامل در زمين لغزنده انزلی جای نيفتاده بود که استقلال دو گل را در درون دروازه خود ديد. در حالی که دقيقه ۱۰ اين بازی را سپری می‌کرديم رافخايی روی يک ضربه کاشته با شوتی زمينی دروازه استقلال را هدف قرار داد که ليز خوردن رحمتی و دفع ناقص او باعث شد اين توپ را در دهانه دروازه سيامک کوروشی تبديل به گل کند تا نخستين شوک به تيم قلعه‌نويی وارد شود.

استقلال که سراسيمه به نظر می‌رسيد سه دقيقه بعد گل دوم را هم دريافت کرد. اين بار کوروشی توپ را از جناج راست سانتر کرد و در حالی که مدافعان استقلال ايستاده بودند احمد آهی مدافع پيش تاخته ملوان با يک ضربه سر دقيق برای دومين بار دروازه رحمتی را باز کرد.

در دقيقه ۲۳ بازی سانتر فشنگچی از روی سر دغاغله رد شد و به طرز خطرناکی از کنار دروازه استقلال به بيرون رفت تا خطر ديگری دروازه استقلال را تهديد کند. شاگردان قلعه‌نويی که در همچنان در شوک به سر می‌بردند در ادامه بازی اگرچه ميدانداری کردند ولی خبری از حملات آنچنانی آنها نبود. ضربه سر محمد قاضی در دقيقه ۳۹ نخستين خطر آبی‌پوشان در اين نيمه بود که بی ثمر ماند.

استقلال در دقايق پايانی اين نيمه هم نتوانست تغييری را ايجاد کند و اين نيمه را با دو گل واگذار کرد.

استقلال نيمه دوم را با يک تغيير آغاز کرد. نظری جای اولادی را در ترکيب اين تيم گرفت اما اين ملوان بود که بار ديگر به گل رسيد. در دقيقه ۴۹ بازی فرار فشنگچی از راست و پاس عرضی او را شاهين ثاقبی به خوبی درون دروازه استقلال قرار داد تا کار برای تيم قلعه نويی دشوارتر شود.

دو دقيقه بعد شوت پای راست قاضی از پشت محوطه جريمه به گل تبديل شد تا استقلال در اين بازی دروازه حريف با باز کند اما شادی آنها خيلی زود تلخ شد. ملوان در دقيقه ۵۱ در کمال ناباوری به گل چهارم خود رسيد. مهدی دغاغله توپی را که با فاصله در حال خروج از زمين بود را با ضربه سر تغيير جهت داد تا رحمتی نظاره‌گر گشودن دروازه تيمش باشد.

قلعه‌نويی که باور اين شکست را نداشت در ادامه بازی کارواليو و کبه را هم به ميدان فرستاد. در دقيقه ۶۳ ديدار ضربه قاضی را صادقی مهار کرد تا فاصله دو تيم پابرجا بماند. دو دقيقه بعد نظری فرصت خوبی را برای گلزنی داشت که توپ را به ايمان صادقی واگذار کرد. اما ملوان که در ضد حملات خوب کار می‌کرد در دقايق ۷۵ و ۷۷ دو بار تا آستانه گلزنی پيش رفت که هر بار رحمتی با واکنش‌های خود مانع گلزنی حريف شد.

استقلال در دقايق پايانی چندين فرصت را توسط کبه، کارواليو و ساموئل از دست داد تا باخت سنگينی را زير بارش باران انزلی متحمل شود. اين تيم که در هفته بيستم اين مسابقات صدرنشينی را از چنگ پرسپوليس در آورده بود با اين باخت ۵۰ امتيازی باقی ماند و صدر جدول را به فولاد خوزستان واگذار کرد که ۵۱ امتياز دارد. تيم ملوان هم ۴۱ امتيازی شد و جای تراکتورسازی را در رده ششم جدول گرفت. اين برای نخستين بار پس از هفته ششم بود که شش تيم بالای جدول اجازه ورود تيم ديگری را به جمع خود دادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016