چهارشنبه 16 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استقلال روی زانو می‌دود!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: شکست استقلال در مرحله نيمه نهايی جام‌حذفی و نرسيدن به فينال اعتراف تلخ امير قلعه‌نويی به يکی از نقاط ضعف بزرگ اين فصل تيمش را به دنبال داشت. نقطه ضعف استقلال که حالا همه رقيبانش از آن مطلع شده‌اند و برايش برنامه‌ريزی می‌کنند نه تنها جام‌حذفی را از آبی‌های تهران گرفت بلکه اين احتمال وجود دارد که صدرنشينی و قهرمانی ليگ برتر را هم از اين تيم بگيرد.

به گزارش خبرنگار، شکست استقلال برابر مس کرمان و کنار رفتن از جام حذفی آن هم در يک قدمی فينال جدی‌‌ترين هشدار به تيم امير قلعه‌نويی است. تيمی که هيچ نشانی از آنچه که در اين مقطع از فصل از سرمربی آبی‌پوشان داشتيم، نداشته و بسيار کم رمق و ناتوان به نظر می‌رسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


استقلال در بازی برابر مس کرمان هر چه از زمان بازی گذشت فرسوده‌تر و خسته‌تر شد. موضوعی که به سن بالای بازيکنان اين تيم و شايد نداشتن بدنسازی خوب باز می‌گردد. از ابتدای فصل تاکنون بارها انتقادهای زيادی به ميانگين بالای سنی تيم آبی‌پوش پايتخت وارد شد ولی هر بار کادر فنی و مسئولان اين باشگاه از کنار اين قضيه به سادگی گذشتند و بر بار تجربی بازيکنان خود صحه گذاشتند. چيزی که اين روزهای پرفشار ليگ نه تنها به کار اين تيم نيامده که بدن‌های خسته و ناتوانی برابر شور و نيروی جوانی تيم‌‌های ديگر آنها را به شدت آزار داده است.

استقلال بعد از نيم فصل دوم به آرامی خود را به صدر جدول رده‌بندی نزديک کرد و عاقبت هم به خواسته خود رسيد ولی گذشت زمان و فشار بالای بازی‌ها باعث شد بازيکنان عموما پا به سن گذاشته اين تيم توان رقابت با ديگر تيم‌ها را تا حد زيادی از دست بدهند. در بازی‌های اين تيم کاملا واضح به نظر می‌رسد که استقلالی‌ها هر چقدر از زمان بازی می‌گذرد خسته‌تر و کم رمق‌تر می‌شوند و حالا همه تيم‌ها به اين نتيجه رسيده‌اند ‌که از اواسط نيمه دوم فشار را بر مدافع عنوان قهرمانی ليگ برتر افزايش دهند تا از اين طريق به نتيجه برسند.

دربی پايتخت نخستين هشدار جدی به شاگردان قلعه‌نويی بود. ديداری که نيمه دوم آن کاملا در اختيار سرخ‌پوشان بود و تنها بازی بسته و تفکرات دفاعی آبی‌ها به رقيب ديرين اجازه خلق موقعيت آنچنانی را نداد. بعد از آن ديدار اگرچه استقلال در بازی برابر ذوب‌آهن در جام حذفی با يک گل برنده شد ولی در همان بازی هم نيمه دوم را به حريف خود واگذار کرده بود و در صورتی که رحمتی ضربه پنالتی قاسم حدادی‌فر را در دقايق پايانی مهار نمی‌کرد هيچ بعيد نبود که اين تيم در همان بازی هم نتيجه را واگذار می‌کرد.

چند روز بعد در تهران استقلال برابر ذوب‌آهن يک بر يک متوقف شد و در آن بازی هم روند بازی کاملا به سود حريف بود. تيم قلعه‌نويی در هفته بيست و پنجم ليگ برتر به کرمان سفر کرد و برابر مس قرار گرفت. استقلال در نيمه اول از حريف پيش افتاد ولی در وقت دوم کاملا شرايط تغيير پيدا کرد و در دقايق پايانی کار به تساوی کشيده شد تا صدرنشين ليگ دو امتياز با ارزش را در کوير از دست بدهد.

شامگاه برفی سه‌شنبه تقابل دو تيم به فاصله چند روز در جام حذفی از راه رسيد و در حالی که انتظار می‌رفت استقلال با ارايه يک بازی خوب دست کم اين ديدار را از آن خود کند و به فينال اين جام راه يابد ولی بدن‌های خسته و ناتوان بازيکنان پا به سن گذاشته اين تيم در نيمه دوم فرصت را به بازيکنان تند و تيز مس داد تا در ضد حملات مثل آوار بر سر آبی‌ها خراب شوند و رويای آنها را برای فيناليست شدن در جام حذفی بر باد دهند.

استقلال اين روزها شرايط خوبی را سپری نمی‌کند. در حالی که همه ساله در اين مقطع از فصل تيم‌های قلعه‌نويی در صدر جدول رده‌بندی دژ مستحکمی را دور خود ايجاد می‌کردند حالا از پس تيم قعر جدول هم بر نمی‌آيند. نه در نتيجه و نه در شکل بازی. اين نکته‌ای است که خود قلعه‌نويی هم به آن اعتراف دارد. استقلال با اين روند در ادامه ليگ روی پوست موز گام خواهد برداشت. کوچک‌ترين لغزشی از اين تيم که چندان هم بعيد نيست قهرمانی را از آبی‌پوشان خواهد گرفت و از دست قلعه‌نويی و همکارانش هم کاری ساخته نيست.

قلعه‌نويی روزهای سختی را در ليگ برتر سپری می‌کند. او از سوی سرمربی تيم ملی به شدت تحت انتقاد است. بازيکنان کليدی‌اش يکی پس از ديگری در ميانه راه او را تنها گذاشته و به تيم‌های ديگر پيوسته‌اند. جام حذفی از دست رفته و صدرنشينی ليگ برتر سست‌تر از هر زمان ديگری به نظر می‌رسد. استقلال حالا به خاطر ميانگين سنی بالا اواخر نيمه دوم روی زانو راه می رود و توان دويدن همپای تيم های جوان را ندارد. اين خود تهديد بزرگی است برای هفته های پايانی ليگ که تکليف تيم جام گيرنده را مشخص می کند.

تيمی که او برای اين فصل بسته با محاسبات ابتدای فصل اين مربی همخوانی ندارد. بازيکنان پيش از شروع فصل به هر دليل بدنسازی خوبی نداشته‌اند و مدام مصدوم می‌شوند. او برای جايگزينی جباری به بازيکنانی متوسل شد که حتی برای دقايقی کوتاه هم به آنها اعتماد نکرد. سرمربی آبی‌ها اين روزها تاوان يک سفر نابهنگام به کانادا را می‌دهد. در روزهايی که همه مربيان ليگ برتری بالای سر تيم خود حضور داشتند و خود برای به خدمت گرفتن بازيکنان جديد تلاش می‌کردند او در کانادا به فکر تفريح بود و حالا بايد اين فشار را تحمل کند. بله اين روی بد فوتبال است که بعد از بردهای ناپلئونی و خوشحالی‌های کوتاه مدت به سراغ قلعه‌نويی آمده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016